Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meca

Megane IV phI Czy Megane 4 to kandydat do pobicia „ psującej się” Alfy Romeo, Laguny „królowej lawet”? co sądzicie?

Recommended Posts

13 godzin temu, Fanmil napisał:

Panowie, mam w pracy flotę VW, rapidy i superby. Totalna porażka. Biorą olej na potęgę. Do tego nieraz nie da się odjechać, zwłaszcza superb. Nie miałem przypadku żeby moja 1.6 brała lub nie mogła odjechać. Byłem też PH, mieliśmy corollki, brały olej jak te rapidy.

Podobno z grupy VW to nawet elektryki biorą olej :D 

Odnośnie zakupu meganki IV to auto ładnie się prezentuje, a to już duży plus. W tej klasie i w podobnych realiach cenowych nie ma nic fajnego w grupie VW. Z PSA (też opel) też mi się nic nie podoba, a citroen to w ogóle jakieś same dziwadła teraz robi. Jedynie co mi się jeszcze podoba to Corolla w sedanie, ale nie było na nią takiej promocji jaka była w renault. Civic jest też ładna, ale jest tylko w hatchbacku i droga. Mazda 3 jest jeszcze ładna, ale odjechała z cenami w inny wymiar..... najtańsza chyba za 100 tys. To już wolałbym dołożyć 10 koła i kupić najtańszego talismana. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, barti16 napisał:

Jedynie co mi się jeszcze podoba to Corolla w sedanie

A ja się taką Corollą przejechałem i największy ubaw miałem z dyskusji o tym czy ten 1,2 120KM 180Nm  ma turbo. W papierach ma ale pod butem, to moja 100 konna 200Nm MIV jest demonem spod świateł. Ten silnik 1,2 to słabizna ale wygląd Corolli wymiata. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety w podobnych kwotach to nikt nie ma nic co by pobiło Meganke - pod względem wyposażenia, wygody, nie mówiąc o wyglądzie.

 

Mam w rodzinie i po kolegach różne marki (chyba przegląd wszystkich koncernów) i niestety nie ma takiego auta, które nie miało by wad - żadne. Każde w okresie gwarancji po coś jechało na ASO (poza przeglądami). Najlepiej pod tym względem wychodziły Honda i Toyota.

Tylko jest jedno ale - żeby te inne marki miały taki standard wyposażenia jak moja Meganka to były przynajmniej 15 tyś droższe.

Nowa Toyota Corolla jest obecnie z wyglądu super (wreszcie) - ale niestety silniki benzynowe nie jadą w ogóle, najlepszy wybór  Hybryda - tylko tu jest problem z eCVT (wyje jak nienormalne - nawet w tej nowej wersji Hybrid Dynamic Force) - sprawdzałem osobiście.

Renówki są autami nie budżetowymi, tylko ze średniej półki (budżetowa to jest Dacia) - niestety jest z południowej Europy, a oni maja jakoś tak mniejsze podejście do przestrzegania jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, MarcinDe napisał:

Niestety w podobnych kwotach to nikt nie ma nic co by pobiło Meganke - pod względem wyposażenia, wygody, nie mówiąc o wyglądzie.

Dokładnie tak Marcinie, dlatego Kadjar to już któreś moje auto z „lewarkiem” na masce. ;)

Co więcej, przesiadłem się z używanych aut typu Merc czy BMW na nowe mniej „reperentacyjne” pod kościołem jak to kolega wcześniej określił i wcale nie żałuje. Od 7 lat widzę same zalety - No może poza brakiem prestiżu hehehehehhe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Sarna1 napisał:

No może poza brakiem prestiżu hehehehehhe

Prestiżowo to trzeba samemu  się czuć "w środku".  Nie ma co leczyć kompleksów zakupami samochodów - drogo wychodzi.  A pod kościółkiem to i tak największy prestiż ma farorz, jego fara i fura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2020 o 21:07, Sarna1 napisał:

 

 

@Fanmil

 

poczekaj, poczekaj, aż Twoje 1.6 zacznie pić.....poczytaj TO forum i zapoznaj się z problemami kolegów którzy skusili się na 1.6 - niestety już nie Reno a nissana pod maską - jak u Ciebie :(

Po to kupiłem 1.6 a nie suszarkę żeby nie mieć kłopotu z wysilonym małym turbo. Zgadza się ten 1.6 to rozwiercony nissan chyba 1.2. kolega mechanik mówi że dobry. Więc na co mam czekać? Nowe VW biorą olej. Mój za chwilę będzie miał 3 lata i nic nie bierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Fanmil napisał:

żeby nie mieć kłopotu z wysilonym małym turbo

A jaka powinna być Twoim zdaniem moc silnika 1,2 czy 1,6 bez turbo aby nie był wysilony? A silnik 1,33 100 czy 115 KM z  turbo jest już "wysilony"? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Fanmil napisał:

Po to kupiłem 1.6 a nie suszarkę żeby nie mieć kłopotu z wysilonym małym turbo. Zgadza się ten 1.6 to rozwiercony nissan chyba 1.2. kolega mechanik mówi że dobry. Więc na co mam czekać? Nowe VW biorą olej. Mój za chwilę będzie miał 3 lata i nic nie bierze.


 

:) Poczytaj TO forum (jest co najmniej klika osób z problemem ubywania oleju w tym właśnie silniku) i poczekaj z opinią o bezproblemowej jeździe. ....jaki masz przebieg auta ? Taki super był ten silnik że już go nie ma i Reno z niego wyszło :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Sarna, problemy "brania oleju" nie muszą koniecznie wynikać z błędów konstrukcyjnych - mogą wynikać ze sposobu użytkowania. W Polsce poważnym problemem jest fakt, że ogromna liczba samochodów zwożonych jako rozbitki ma fałszowany przebieg. Stąd problem w określeniu, czy usterka wynika z błędu konstrukcyjnego, sposobu użytkowania czy po prostu z faktu wyeksploatowania silnika (i odmłodzenia go na ODO metrze). 

Reno wyszło z 1,6 ponieważ nie chciało im się bawić w dostosowanie go do WLTP. MIV z 1,6 były po 09.2018  dość tanio dostępne ale ja takiego nie chciałem 

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ok 36 tysięcy km. Nie ma tego silnika w ofercie bo unia nałożyła nowe normy spalania stąd zmniejszenie pojemności i utrudnienie ;). Moja Megana jest z polskiego salonu więc przebieg mam na pewno autentyczny i myślę, że nie będzie problemy z braniem oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

;). Napisze jeszcze raz, tutaj, na tym forum są przypadki użytkowników którym 1.6 bierze duże ilości oleju. Właśnie w megane 4. W autach salonowych. Poszukajcie sobie. Problem dotyczy właśnie tego „nissanowego” 1.6.  
Reno z niego wyszło bo był wadliwy, a swojego nic nowoczesnego już nie miało. Z reszta sprzedaż wolnossącego 1.6 w meg 4 był marginalny w porównaniu do jednostek tce, chyba każdy który na jeździe próbnej odbył jazdę samochodami z 2 rodzajami napędu nie miał żadnych problemów z decyzja o wyborze tce. Przecież te silniki i komfort jazdy pomiędzy tymi jednostkami to przepaść. 
 

gdyby było ssanie na jednostki przestarzałe jak to 1.6 to nadal byłby w ofercie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.6 Sce jednym bierze olej innym nie, Tce też jesnym bierze innym nie. Dlaczego? Ciężko powiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zależy od tego jak się jeździ, ja mam auto z lipca 2016, około 49kkm i nigdy nic nie ubyło, ale zanim odjadę zawsze czekam chwilę, żeby olej się rozszedł po silniku, zanim zgaszę ten odczekuję chwilę, jeżeli jechałem jakoś bardziej dynamicznie, olej wymieniałem przy 17 i 32 kkm więc nie jest to co 30kkm. Oczywiście staram też się jeździć najpłynniej jak się da (skrzynia manualna). Ale pewnie też dużo w tym przypadku, że akurat komuś się trafił taki egzemplarz, który bierze olej. Jeśli na forum pisze 10-20 osób, że im bierze olej, a tych samochodów na przestrzeni lat z tym silnikiem sprzedało się w Polsce kilka tysięcy, to uważam, że to bardzo mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 20.04.2020 o 12:51, Sarna1 napisał:

;). Napisze jeszcze raz, tutaj, na tym forum są przypadki użytkowników którym 1.6 bierze duże ilości oleju. Właśnie w megane 4. W autach salonowych. Poszukajcie sobie. Problem dotyczy właśnie tego „nissanowego” 1.6.  
Reno z niego wyszło bo był wadliwy, a swojego nic nowoczesnego już nie miało. Z reszta sprzedaż wolnossącego 1.6 w meg 4 był marginalny w porównaniu do jednostek tce, chyba każdy który na jeździe próbnej odbył jazdę samochodami z 2 rodzajami napędu nie miał żadnych problemów z decyzja o wyborze tce. Przecież te silniki i komfort jazdy pomiędzy tymi jednostkami to przepaść. 
 

gdyby było ssanie na jednostki przestarzałe jak to 1.6 to nadal byłby w ofercie. 

 1,6 Sce całkiem przyjemnie schodziło , przynajmniej z mojej informacji ,nie wiem skąd teza , że mało owego motoru schodziło .

 

pzdr

Edytowano przez TOJO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z centrali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...