Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Dnia 30.05.2019 o 15:09, Phil_ips napisał:

Natomiast "" nie jest tożsamy z "start/stop" ponieważ bardziej określa dostęp do samochodu, a nie stacyjki

Dostęp do samochodu w awaryjnych sytuacjach jest zrealizowany dzięki kluczykowi w karcie ale nie odpalisz takiego kluczykiem. Zatem "system bezkluczykowy" bardziej określa sposób uruchamiania samochodu.

Nie czepiam się gramatyki, tego "se" lub innych błędnych odmian typu twoje: "działanie jest ... takie same" czy " te mięso" chociaż niektóre "puki" aż w oczy kłują.

Chodzi mi od poprawne nazywanie konkretnych rzeczy. To jest forum techniczne i powinno się stosować prawidłowe nazewnictwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
Dnia 3.06.2019 o 14:25, Andon napisał:

Dostęp do samochodu w awaryjnych sytuacjach jest zrealizowany dzięki kluczykowi w karcie ale nie odpalisz takiego kluczykiem. Zatem "system bezkluczykowy" bardziej określa sposób uruchamiania samochodu.

Nie czepiam się gramatyki, tego "se" lub innych błędnych odmian typu twoje: "działanie jest ... takie same" czy " te mięso" chociaż niektóre "puki" aż w oczy kłują.

Chodzi mi od poprawne nazywanie konkretnych rzeczy. To jest forum techniczne i powinno się stosować prawidłowe nazewnictwo.

 

W takim razie jest to tylko i wyłącznie Twoje nazewnictwo. Na całym świecie używa się określenia START/STOP. Myślę, że jeśli BOSCH, który jest producentem takich rozwiązań stosuje nazwę START/STOP jest bardziej wiarygodny w używanym nazewnictwie niż Ty. Z całym oczywiście szacunkiem.

 

O, tutaj też cały świat się myli:

 

https://www.linguee.pl/angielski-polski/tłumaczenie/start+stop+system.html

 

BTW "te mięso", "puki" ?

 

image.thumb.png.b3e672e166d6c6e00980f35d0da9c283.png

 

image.png

Edytowano przez Phil_ips

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Phil_ips napisał:

W takim razie jest to tylko i wyłącznie Twoje nazewnictwo

Nie moje tylko 297831081_favicon1.png.a42438755c162749906496e3a25a8fcc.png.

Instrukcja producenta mojego samochodu nazywa to FUNKCJA STOP AND START (źródło, Rozdział 2: Prowadzenie pojazdu, Funkcja Stop and Start str. 2.10 i jeszcze kilkanaście innych wystąpień ale wszędzie stop and start ewentualnie w komunikatach na wyświetlaczu spójnik and jest zastąpiony symbolem ampersand).

Z resztą logiczne bo ideą jego działania jest najpierw zatrzymywanie (stop) następnie odpalanie (start) silnika.

Inni producenci mogą tą funkcję nazywać sobie dowolnie. W niczym mi to nie przeszkadza ale też nie moja wina, że Renault tak to nazwało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

W sobotę zmieniłem olej w ASO przebieg 3500, benzyny w oleju nie zaobserwowano..  olej wlany to ELF 5W-30. Zanieczyszczenie drobinami metalu starego oleju - spore...  Wymianę po dotarciu uważam za konieczność....

Co ciekawe zapach oleju jakby benzynowy, maiłem dosyć intensywny po wlaniu nowego oleju zapach ten sam, dziwne że olej w który został bańce nie ma żadnego zapachu... Może zapach przejmowany jest z innych elementów silnika...

Wszystkim którzy mają wątpliwość polecam test bibuły jest skuteczny w rozpoznawaniu tego zagrożenia (benzyna w oleju):

https://m.interia.pl/magazynauto/news,nId,958729

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy test w fabrycznym oleju to magnes neodymowy. Wrzucamy do oleju i widać piękne drobiny metalu.  I to wszystko krąży po silniku przez pierwsze kilkanaście tyś.km ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie ma się co dziwić że obecnie benzyna przedostaje się do oleju. Obecne silniki większości samochodów dla "średniej klasy" są składane na luźno, tzn że tolerancje wymiarów i spasowania są dość "luźne" a co za tym idzie właśnie benzyna jak i olej lubią sobie pomykać w różne zakamarki silnika, nie koniecznie przewidziane dla nich. Raz wyprodukowanie takiego silnika jest tańsze (mniejsza precyzja) a dwa silniki te są bardziej odporne na przegrzania (większe luzy = większa możliwość rozszerzenia się elementów) co za tym idzie zatarcia/przytarcia. Taki trend obecnie bo taniej. Serwisy z tym nic nie zrobią chyba że przypadek jest naprawdę ekstremalny.

Edytowano przez onomatopeja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sporym problemem jest interwał wymiany oleju, brak docierania nowego silnika. Luźny silnik to był F4R.... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem w ASO z prośbą wgrania nowego oprogramowania, nie było problemu, wgrali i faktycznie auto tak jak kolega pisał ma wyraźnie większą dynamikę. Może wynika to z faktu skasowania adaptacji, a może już tak zostanie - zobaczymy. Generalnie temu silnikowi mocy i przede wszystkim elastyczności nie brakuje ale zawsze od nadmiaru głowa nie boli.

Dnia 28.05.2019 o 21:56, Phil_ips napisał:

No to dogoniło i mnie. Megane 1.33 tce 140 KM.

 

I jak u kolegi z oliwą?

jest jeszcze jeden widoczny efekt aktualizacji - wskaźnik temperatury wstaje odrazu po uruchomieniu silnika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.08.2019 o 13:17, satisati napisał:

I jak u kolegi z oliwą?

jest jeszcze jeden widoczny efekt aktualizacji - wskaźnik temperatury wstaje odrazu po uruchomieniu silnika...

 

Jest OK. przejechane ponad 5000 km i nie przybyło ani milimetra oleju, jak również nie ubyło.

Co do dynamiki to albo się przyzwyczaiłem albo sterownik zaadaptował się do warunków i wrócił do poprzednich wartości. Na wskaźnik temperatury nie zwróciłem uwagi :)

BTW Mocy jest zawsze za mało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Phil_ips napisał:

 

Jest OK.

 

Tak sobie myślę, a może koledze przelali olej przy wymianie, a co za tym idzie poziom wcale nie rósł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem ale uznałem, że po wtopie jaką zaliczyli - wlali nieprawidłowy olej i jeszcze raz wymieniali - mechanik już się przyłożył do roboty. W każdym bądź razie olej bardzo śmierdział benzyną i to nie ulega wątpliwości żadnej.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A skąd wiesz, że zły wlali?, tak się zastanawiam nad tym zapachem, mój olej też czuć jakby benzyną, wąchałem u znajomego i też śmierdzi, a Twój też teraz czuć?

Sorki za dociekliwość ale nurtuje mnie ten problem...

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.08.2019 o 15:53, satisati napisał:

A skąd wiesz, że zły wlali?,

 

Bo wlali RN0720, a nie RN17. Wyszło na fakturze. Kiedy zwróciłem na ten fakt uwagę, doradca poszedł sprawdzić i okazało się, że mechanik pobrał zły olej z magazynu.

Po przejechaniu 3600 km na urlopie olej nie śmierdzi wyraźnie benzyną. Powiedział bym, że jest wyczuwalna nieznaczna nuta benzyny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ta "nieznaczna nuta benzyny" była u mnie wyczuwalna odrazu po zmianie oleju, więc nie jestem pewien czy to faktycznie benzyna, czy jakiś zapach przejmowany z elementów silnika. W zlanym oleju nie stwierdzono benzyny (test bibuły). Test jest bardzo skuteczny, do przebiegowego oleju dolałem testowo 5% benzyny i wyraźnie było już to widać, więc działa.

Co do zmiany oprogramowania, nie chciałem wcześniej pisać niepotwierdzonych informacji ale liczby nie kłamią - po aktualizacji wyjeździłem 2 baki benzyny, styl jazdy i trasa takie sama - efekt 0.8 litra miej na 100 km, więc coś z tym przelewaniem jest na rzeczy, a czy poziom oleju rośnie czy nie, zależy pewnie od po możliwość odparowywania benzyny , czyli średniej temperatury oleju, która jest osiągana w zależność oczywiście od długości trasy.....

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2019 o 21:56, Phil_ips napisał:

Dzisiaj zmiana frontu i tłumaczenie, że samochód jest często odpalany na zimno i dlatego rośnie poziom oleju.

Nie rozumiem czegoś. A jak masz go odpalić? Ognisko pod nim rozpalić jak do Kraza na Syberii?

Ja wszystkie auta, które miałem, nie to że często odpalałem na zimnym tylko praktycznie zawsze, bo skoro odpalałem to wcześniej stał i stygł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...