Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

No u mnie ASO stwierdziło(Auto na gwarancji) ,że trzeba wymienić i klocki i tarcze co mnie bardzo zdziwiło bo przebieg około 46tys a jakoś agresywnie nie jeżdżę a koszt ehhh prawie 2k bo jak to pani mi ładnie napisała

"Przede wszystkim tarcze i klocki z tyłu są większe co daje nam wyższy koszt części. Dodatkowo wymiana klocków tył wiąże się z dłuższym czasem robocizny plus przyuczeniem hamulca parkingowego

Poza tym ceny części i robocizny od zeszłego roku wzrosły."

Ponoć też na tył z tarczami powinno się wymieniać łożyska.

Pierwszy raz się spotkałem z tak szybkim zużyciem. Wcześniej miałem Hondę Civic to tam normalne klocki co 35-40 a tarce co drugą wymianę klocków

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne naciąganie, fakt tu jest tylko jeden, że faktycznie tarcze tylne są droższe, bo są zintegrowane z piastą w której to znajdują się łożyska. Normalnym standardem jest wymiana tarcz (normalna jazda) co drugą wymianę klocków hamulcowych. Tu na pewno znajdziesz poradę jak samemu "przyuczyć" hamulec parkingowy. Kupisz porządne ceramiczne klocki za ok 200zł i 1800zł zostanie Ci w kieszeni. Te łożyska które zamawia renówka są nieśmiertelne, mam przejechane >400k km i z przodu wciąż są fabryczne.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Omega widziałeś tarcze kolegi Armagedon123? Myślę, że nie, więc trudno określać "naciąganiem". Grubość tarcz trzeba przede wszystkim zmierzyć i wtedy zastanowić się co dalej, ile jeszcze przejadą.

Auto obecnie ma przejechane 46 tyś. km, na następny przegląd może przyjechać mają prawie 80 tyś., niestety taki urok serwisowania  ASO.

Nie ma klocków ceramicznych, tym bardziej za 200 złotych, w/w przypadku, kiedy tarcze są już "podjechane" aby wykorzystać ewentualną pozostałą grubość, warto pomyśleć o klockach miękkich.

 

Edytowano przez Lelupi
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tylko nowe konstrukcje mają mały zakres między grubością nowych do minimalnej grubości i jeśli się już do niej zbliża grubość tarczy to zalecenie jest wymiany kompletu.

Coś mnie wzieło żeby sprawdzić ,nowa 8mm ,a dopuszczalna grubość 7mm - niezłe jajka i co się dziwić że już do wymiany. Grubość nowych to też śmiech.

Edytowano przez krzychu73
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jedno, a drugie że te tarcze musza być zrobione z jakiegoś gownolitu. 
 

Fabryczne hamulce w Octavii 2016 rok wytrzymały - klocki przód 60 tys, tarcze 120 tys. Tył klocki 100, tarcze 150 tys. 
wymienilem na ate powerdisc i klocki ate.

Teraz zrobiłem przeglad na 220 tys - wymiana tarcz i klocków przód na takie same ate, i klocków tył. 

Jeżdzę szybko i dynamicznie, 190 koni i 420 Nm zachęca do tego. 
 

Dla porównania w Kadjarze 49 tys przebiegu i przód do wymiany w całości - a jeździ nim żona ;). Może po prostu Renowka montuje za małe hamulce i stąd takie szybkie zużycie - bo hamowanie jest super, na pewno hamulec jest ostrzejszy niż w nowym passacie. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I siebie w M IV nie sprawdzałem ale na 200% nie wymienię ich w ASO . W i30 niedawno wymieniłem tarcze przód po 210 tys km i 12 latach eksploatacji. Auto oczywiście hamowało normalnie. W aucie były drugie klocki teraz trzecie. użycie zależy od techniki jazdy - podstawowa sprawa jak zjeżdżasz.z gory: na hamulcu czy na silniku. Mam u siebie długie górki to widzę jak jeżdżą ludzie czasem 1 km stop się świeci a u mnie 50m. 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!