Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Michal860111

Ogólne Skontroluj układ wtrysku paliwa

Recommended Posts

Witam man problem z megane3 1.5 dci 110KM mianowicie wywala mi komunikat na desce Skontroluj układ wtrysku paliwa + klucz serwisowy po diagnostyce komputerowej błąd zapisany zła jakość oleju. Olej wymieniony na nowy zgodnie ze specyfikacją błąd nadal wywala nie ma reguły raz jest raz go nie ma raz się zapali i pali się np. 2 dni a raz gaśnie po przejechaniu 5 km później robię następne 20-30 i znowu wywala nie ma reguły wtryski wymienione na nowe i zero efektu jak było tak jest pomocy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michal860111 napisał:

Olej wymieniony na nowy zgodnie ze specyfikacją błąd nadal wywala nie ma reguły raz jest raz go nie ma raz się zapali i pali się

Czy skasowałeś inspekcje przeglądu i zaplanowałeś następny przegląd??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście skasowana inspekcja zaplanowany nowy przegląd już nie mam pojęcia co to może być wtryski nowe a ten błąd dalej wyskakuje skontroluj układ wtrysku paliwa a na komputerze za jakość oleju o co mu chodzi 

Dodam jeszcze że po tygodniu jazdy ok 80 km dziennie w rym trybie gdzie zapala się i gaśnie ten komunikat wywalalo mi komunikat Ryzyko awarii silnika i na kompie błąd z DPF przytkany filtr cząstek stałych. Po potraktowaniu go środkiem DPF cylinder ciśnienie wraca do normy ale komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa pojawia się nadal. Nie chce tak jeździć bo podejrzewam że wtedy gdy wywala komunikat o układzie wtrysku nie następuje regeneracja DPF i nie załącza się dodatkowy 5 wtrysk bo auto chodzi w trybie awaryjnym nie mam pojęcia co z tym zrobić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Należy podpiąć pod clipa, bo przyczyn może być b.dużo,

Najczęściej to;

  - uszkodzone świece żarowe,

 -  zapchany filtr powietrza,

 -  zapchany filtr paliwa,

 -  brak dobrego łącza elektrycznego, zaśniedziałych stykach,

 -  zabrudzeniu przepływomierza, map sensora i układu dolotowego,

 -  brudnym, syfiastym paliwie,

 -  nieszczelnościami w układzie dolotowym;

       - dziurą w rurach do turbo, 

      -  obecność zwierzątka gryzącego, 

      -  rozszczelniony intercooler,

 -  brakiem dobrego odpowietrzania zbiornika paliwa ,

 -  zabrudzeniu/uszkodzeniu czujnika położenia wału korbowego,

 -  uszkodzenia czujniku temperatury płynu chłodzącego,

 -  zapchany egr;

      - jeżeli było dużo jazd po mieście lub jazd na krótkich dystansach to przegonić wielokrotnie furę na wysokich obrotach,

     - przeczyścić egr,

 - zapchany Fap;

       - uszkodzone wężyki przy fapie,

      -  uszkodzone czujniki ciśnienia, temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błąd pojawia się tylko jeden zła jakość oleju gdzie olej jest świeży niedawno wymieniony nic innego Nie pokazuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czym robisz diagnostykę? Jedyny parametr olejowy to stopień rozrzedzenia, jak przekroczy 10 % to wówczas pokazuje błąd. Stopień rozrzedzenia jest ściśle powiązany z częstotliwością wypalania filtra. Na pewno skasowałeś inspekcję olejową? 

Podłącz clipa będzie najpewniejsze diagnoza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Diagnostykę przeprowadza elektryk podpina coś jak clip ale co to aż tak die nie znsm działa tona zasadzie interfejsu. Olej wymieniony i po wymianie też ten sam błąd więc nie powinien być rozrzedzony a inspekcja kasowana napewno jeszcze dzisiaj podjadę do innego elektryka na diagnostykę zobaczę co powie... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech elektryk odczyta stopień rozrzedzenia oleju, po skasowania inspekcji powinien być bliski zeru. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na diagnostyce inspekcja skasowana a stopień rozrzedzenia oleju był na poziomie 0,2 %  po wyjeździe zrobiłem jakieś 40 km i narazie błąd nie wyskoczył jednak niepokoi mnie fakt że z odczytu Filtra cząstek stałych wynika że ostatnie wypalenie miało miejsce ponad 8000 km temu jest to wogle możliwe?  Tym bardziej że ostatnio po odczycie błędów wykazało przypchany filtr DPF. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Czyli inspekcja skasowana prawidłowo. Co do filtra to musisz poddać go szczegółowej diagnostyce bo raczej niemożliwe jest przejechanie 8 kkm bez wypalania. Sprawdzić stopień zapełnienia filtra w gramach, ciśnienie różnicowe. Przy jakim przebiegu odbyła się ostatnia udana regeneracja. Z którego roku masz auto i jaki wyznacznik silnika bo może nie masz piątego wtryskiwacza i warunki do wypalania będą trochę trudniejsze do spełnienia.

Edytowano przez aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto jest z 2010 roku 110 KM 5 wtrysk jest bo wiem gdzie go szukać i jak wygląda i fizycznie jest w tym samochodzie na 1000 % wczoraj na diagnostyce wyszło że na filtrze jest około 5,6 czy 5,8 grama a na filtrze jest tylko czujnik Ciśnienia z jedną rurka do czujnika Ciśnienia przed filtrem wiem że niektóre miały dwie rurki no i czujnik temperatury. W poniedziałek jestem umówiony na szczegółowa diagnostykę zobaczę co jeszcze tam się dwie.

Jeszcze mam pytanie z trochę innej beczki jestem po wymianie kompletu wtryskiwaczy i dziwi mnie ze przed wymiana średnie spalanie było w granicach 5,5 a teraz jest 6,5 nawet 6,8 wiem że trzeba je zakodowac i to też jest zrobione ale czy jeszcze trzeba je jakoś kalibrawac adoptować?  Proszę o podpowiedz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zapoznaj się z tematem ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

3 godziny temu, Michal860111 napisał:

jestem po wymianie kompletu wtryskiwaczy i dziwi mnie ze;

  - przed wymiana średnie spalanie było w granicach 5,5

  - a teraz jest 6,5 nawet 6,8

Masz niesprawny fap lub jeden z wyżej wymienionych czynników

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Odpowiedź  Michal860111 ;  Delikatne szarpania silnikiem ,

1/ Powodem błędu był stopień rozrzedzenia oleju ponad 10 %,

      - po skasowania inspekcji jest w granicach 0,2 do 0,5 i błąd się nie pojawia,

2/ Wtryskiwacze wymienione, bo auto nie równo pracowało, zwłaszcza na zimnym silniku ;

      -  trzęsło na wolnych obrotach ,"'

3/ Wymiana wtrysków przy przebiegu ok.130.000 km, gdy ;

     -  te wtryski są b. udane i trwałe,

     -  to trochę przesada i naciąganie klienta,

    -  przy takiej usterce, ostatecznie należało je poddać czyszczeniu ultradźwiękami,

Dnia 31.05.2019 o 08:52, Michal860111 napisał:

W poniedziałek jestem umówiony na szczegółowa diagnostykę zobaczę co jeszcze tam się dowiem.

Pokaż wydruk z diagnostyki fap-a,

Kiedy było ostatnie pełne wypalenie fap-a?

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wydruku z diagnostyki wynikało że ostatnie wypalenie miało miejsce ok 8 godzin pracy silnika temu. Zdecydowałem się jednak na wymuszona próbę wypalenia DPFu ponieważ miałem podejrzenie że 5 wtrysk nie działa prawidłowo jednak wypalenie przebiegło pomyślnie. Zawartość sadzy po była na poziomie 1,2 grama. Co do wtryskowy wymieniłem wszystkie ponieważ z testu wynikło że na dwóch wtryskiwaczach jest problem z cewka uszkodzone raz pracowały dobrze a odczytu do czasu była przerwa w prac.

Temat uważam za zamknięty od wymiany wtryskow i diagnostyce DPF zrobiłem około 4000 ka problem nie występuje. Za jakiś czas podjadę na clipa aby sprawdzić stopień rozrzedzenia oleju zobaczymy co pokarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Michal860111 napisał:

Zawartość sadzy po, była na poziomie 1,2 grama.

Czyli nie doszło do pełnego wypalenia sadzy,

 

Dnia 30.05.2019 o 13:33, Andrzej-2010 napisał:

  - jeżeli było dużo jazd po mieście lub jazd na krótkich dystansach to przegonić wielokrotnie furę na wysokich obrotach,

 

Wszystko wskazuje na to że ;

 - masz b.dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ( < 50 km ),

-  należy auto często/wielokrotnie przeganiać na wysokich obrotach silnika na dystansie > 50- 100 km,

-  ograniczyć ilość jazd po mieście,

-  stosować paliwo ze sprawdzonych stacji,

Jak wykonasz te zalecenia, to można będzie przejść do następnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...