Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

No to nastały upały, mogę stwierdzić, iż wydajność klimy w Megane IV jest znacznie lepsza niż w Megane III . Auto znacznie szybciej się schładza. Co mnie zastanowiło -   w poprzedniej Megance III w środku auto nagrzewało się do 50-60 stopni w pełnym słońcu, a było jasne. Megane IV mimo, że ciemne max 40. No i eureka okazuje się, że wersja Limited ma fabrycznie przyciemniane szyby ale to nie wszystko, bo są one również atermiczne, a tak mi się wydawało, że słońce mniej grzeje przez szybę ale myślałem, że to tylko wrażenie. Miła niespodzianka... Klima działa na wolnych obrotach (bez nadmiernego hałasu wentylatorów), a w aucie miły chłodek - tego mi BARDZO brakowało w Megane III po przesiadce z Chevroleta gdzie mogłem sobie zrobić 16 stopni w upał :-)

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak z głośnością sprężarki ? Widzę, że mamy podobne wersje ale u mnie przy tych upałach wyje dość mocno i zastanawiam się czy tak ma być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

nie słychać jej prawie wcale, trzeba się wsłuchać, wentylator chłodnicy pracuje dużo głośniej (a może to jego kolega słyszy bo odpala automatycznie z klimą)

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprężarkę też słychać... W środku, w kabinie. I to dość wyraźnie. Wcale się nie muszę wsłuchiwać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

O nie to coś nie tak, ja mówię o staniu przy aucie w środku nie mam mowy o jej słyszeniu... Czy Twoje auto ma start / stop? bo jeśli nie to jest inna sprężarka....

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

W kwestii klimatyzacji, dwa razy zdarzyła mi się taka sytuacja:

A/C włączone, nadmuch na 3 lub 4, żaden z przycisków kierunku powietrza nie włączony i praktycznie zero chłodzenia w aucie. Przy zwiększeniu nadmuchu na max. było słychać, że chodzi mocniej, ale dalej praktycznie zero podmuchu z kratek, nawet po włączeniu kierunku na głowę. Przełączanie między opcjami Auto/Soft/ Fast/Zone, zmienienie temperatury, włączanie/wyłączanie A/C i żadnego efektu. Ostatni raz, ja się to zdarzyło, dwa razy klima zaskoczyła i było czuć zimne powietrze przy wylotach, ale za chwile znowu nic. Wyłącznie zapłonu na światłach i ponowne odpalenie - brak efektu. Dopiero po odpaleniu na drugi dzień klima działała, jak powinna.

Czy któryś z kolegów miał podobną sytuację? Dodam, że za pierwszym razem byłem przed wymianą filtra kabinowego, drugi raz był po samodzielnej wymianie.

Edytowano przez Tuscan_S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, satisati napisał:

O nie to coś nie tak, ja mówię o staniu przy aucie w środku nie mam mowy o jej słyszeniu... Czy Twoje auto ma start / stop? bo jeśli nie to jest inna sprężarka....

 

Nie mam start/stop. Byłem z tym, jak jeszcze miałem gwarancję, ale powiedzieli że nie widzą problemu. Inna sprawa, że sprawdzili układ komputerem (ciśnienia, błędy itp), a problem (jeśli jest) to jest zapewne mechaniczny. Niemniej stwierdzili, że mucha nie siada...

 

Co do działania samej klimy, to dziwactwwm (w stosunku do innych samochodów, które miałem) jest sytuacja, w której nawiewy sobie dmuchają, a co pewien czas przestają dmuchać na kilka sekund, po czym wracają do pracy. Ki czort?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ogólnie chwaliłem sobie klimę w mojej Megi, ale przy obecnych upałach muszę mieć ustawioną cały czas na siłę nawiewu 7, bo przy 3-4-5 mam wrażenie, że zaczyna się robić ciepło. Druga kwestia to oczywiście porównanie kto z jakiego pułapu temperatury wewnątrz startuje. Nie chce mi się wierzyć, że koledze @satisati samochód przy obecnych temperaturach na zewnątrz w pełnym słońcu nagrzewa się max do 40 stopni. To jest niemożliwe, naprawdę. U mnie wczoraj po wyjściu z pracy termometr w samochodzie pokazywał na zewnątrz 40 (!) stopni, a jak wiadomo on pokazuje temperaturę w cieniu. W samochodzie miałem 57 stopni. Zanim to się sensownie schłodzi to trzeba jechać jakieś pół godziny z nawiewem na 7 i klimą na LO. 

 

Ale do czego zmierzam, napisałem na wstępie, że sobie klimę w Megi chwaliłem, otóż tak, chwaliłem dopóki ostatnio nie przejechałem się służbowym Mondkiem na delegację. Kolejna sztuka w leasingu, przebieg 500km, świeżynka. Tam jak ustawiłem klimę na 15 to po 5-10 minutach robiło się przyjemnie chłodno i nawet musiałem zacząć podnosić temperaturę, bo robiło się zimno. U siebie nigdy nie dźwigałem do góry.

 

Edytowano przez Geble

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No fakt wczoraj w pełnym, słońcu 5 godzin 45 stopni doszło, ale na dworze było ponad 30..

 

No to nie wiem jak u kolegi to działa, wczoraj wsiadłem do auta, pierwsze kilkaset metrów otwarte szyby. Klima była na 19 i auto FAST, po 3 km dałem na samo auto, a po 5 km podniosłem na 20 bo było za zimno... może te szyby solar, robią taką różnicę..

 

Wczoraj jechałem żony autem i tam przez szyby, które są zwykłe, grzeje jak cholera....

1 godzinę temu, PCet napisał:

 

, a co pewien czas przestają dmuchać na kilka sekund, po czym wracają do pracy. Ki czort?

 

To nie jest prawidłowe działanie, coś jest nie tak, niech się przyłożą. Bez start stopu auto ma inną sprężarkę.....

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam przyciemniane szyby z tyłu, a mimo to nagrzewa mi się do prawie 60 stopni w środku. Skąd wiesz, że przednią szybę masz atermiczną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieli mi w warsztacie wymiany szyb - bardzo dobry zakład, jak pojechałem pytać o wymianę lusterka wewnętrznego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ale to musisz mieć jakąś naklejkę na szybie, bo skąd mieliby to wiedzieć, raczej nie da się tego stwierdzić od samego patrzenia na szybę. Swojego czasu w niektórych samochodach było widać inne szyby, bo miały fioletową poświatę pod słońce, ale w Megankach na pewno tego nie ma.

 

Z ciekawości sprawdziłem, szyba atermiczna powinna mieć takie oznaczenie:

 

https://www.markoweszyby.pl/images/stories/szyba-przednia-solaryczna-akustyczna-wygluszajaca-redujaca-naslonecznienie.jpg

 

Tu masz akustyczną i atermiczną.

Edytowano przez Geble

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W przypadku security nie ma takich graficznych oznaczeń jak w Pilkington, są tylko kodowe.. Ale ten goścć z serwisu szyb odrazu to widział po jakimś niebieskim odcieniu... No i to czuć odrazu. Dzisiaj od ósmej rano pełne słońce 32 stopnie w aucie 46..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy wiecie o tym, że wydajność klimatyzacji jest uzależniona od wybranego trybu multisense. Na sport i neutral będzie działała lepiej i wydajniej, niż np. na Eco.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

W samych ustawieniach klimatronik można ustawić Soft, normal i high. I tak później wieje.

Edytowano przez LTar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
15 godzin temu, satisati napisał:

W przypadku security nie ma takich graficznych oznaczeń jak w Pilkington, są tylko kodowe.. Ale ten goścć z serwisu szyb odrazu to widział po jakimś niebieskim odcieniu... No i to czuć odrazu. Dzisiaj od ósmej rano pełne słońce 32 stopnie w aucie 46..

 

Ja w swojej Megi mam graficznej oznaczenie, tzn mam przekreślone ucho, czyli jest jedynie akustyczna, nie ma znaczka temperatury, czyli nie jest atermiczna. Nie masz jakiegokolwiek znaczka graficznego? Jak możesz to wrzuć zdjęcie, ja też dzisiaj po pracy wrzucę.

 

Zastanawia mnie tylko jedno. Masz tę szybę fabryczną? Bo specjalnie patrzyłem w specyfikację i cennik Megi, nie ma nic o szybach atermicznych.

 

13 godzin temu, rafa85 napisał:

Ciekaw jestem czy wiecie o tym, że wydajność klimatyzacji jest uzależniona od wybranego trybu multisense. Na sport i neutral będzie działała lepiej i wydajniej, niż np. na Eco.

 

Gurwa chłopie ja jadę cały czas na High, a i tak w te upały mimo ustawienia na LO nie jestem w stanie schłodzić tak jak w Mondku, o którym pisałem. Możliwe, że on też ma atermiczne szyby.

Edytowano przez Geble

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc myślę, że masz walniętą klimę, bo u mnie po kilku chwilach jest bardzo zimno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy walnięta klima? Z kratek nawiewu po 10 minutach jazdy faktycznie leci powietrze oscylujące w granicach 16 stopni. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z kratek to powinno lecieć 5 stopni a nie 16. 

 

W meg klima mi lepiej chłodzi niż w octavii. Wczoraj byłem w Grudziądzu. W słońcu 37,5 w skodzinie po 4 godzinach w słońcu 55 ;) auto czarne ale z jasnym wnętrzem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Kurcze te oznaczenia to zagadka, pewnie to różnie jest, no i w Renault jakoś ciężko to wyczaić. Zatem wczoraj dokonałem testu. Znajomy ma meganę IV z tego samego rocznika wersję podstawową i jak przyjechałem  stała słońcu. On na kolor jaśniejszy, szyby są jasne bez przyciemnienia w kolorze jakby zielonkawym . Poszedłem do niego w aucie miał 60 stopni. Moja ma szyby przyciemniane w kolorze wyraźnie niebieskim   (szczególnie widać to na przedniej i bocznych przednich). U mnie auto stało jeszcze godzinę w tym słońcu i osiągnęło temperaturę w środku 44 stopnie. Więc na bank szyby są solarne tak jak mówił mi serwis szyb.. Zresztą czuć to odrazu w środku, nie trzeba być fachowcem. W aucie żony stojącym obok była wczoraj sauna..

 

W moim starym Chevrolecie były szyby atermiczne i tam klima (wentylator) chodziała na 1 biegu i było chłodno. W megane III niby z kratek leciało bardzo zimne powietrze, a żeby utrzymać temperaturę na przyzwoitym poziomie w upały wentylatory chodziły prawie na maxa. W Megane IV mam znowu komfort, że wentylatory na minimum, a chłodek jest, tak jak miałem w Chevim.. Jestem z tego BARDZO zadowolony. Więc rodzaj szyb (ich izolacyjność cieplna) ma duże znaczenie...

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh 44 to nie sauna ? W domu mam teraz 23 i klima chodzi non stop. ;) przy 28 to już nie wiem jak się nazywam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

44 u mnie, w aucie żony - sauna - nie mam tam termometru ale pewnie z 65 było jak nie więcej...

 

44 w pełnym słońcu to bardzo dobry wynik, każdy stopień mniej to szybsze chłodzenie auta po ruszeniu.

 

34 minuty temu, Geble napisał:

Co to znaczy walnięta klima? Z kratek nawiewu po 10 minutach jazdy faktycznie leci powietrze oscylujące w granicach 16 stopni. 

 

U siebie mierzyłem i leci powietrze w zależności od temperatury zewnętrznej o temperaturze od 3 do 6 stopni... 16 to tragedia i nie ma mowy o dobrym chłodzeniu auta, klima do naprawy...

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Geble napisał:

Co to znaczy walnięta klima? Z kratek nawiewu po 10 minutach jazdy faktycznie leci powietrze oscylujące w granicach 16 stopni. 

Walnięta=uszkodzona, wadliwa, działająca niepoprawnie. Tak jak koledzy piszą, jeśli z kratek leci 16 stopni, to ewidentnie zainteresuj się tematem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odchodząc od tematu to nie chciałoby mi się wozić specjalnie w aucie termometru żeby sprawdzać ile jest stopni w aucie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...