Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
Tomersp

Ogólne Renault Megane 2 1.4 16v problem z kontrolka check

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jeżeli taki temat z tą dolegliwością wśród Megane się pojawił to proszę w komentarzu o link i zablokowanie wpisów. 

W ostatnim czasie wybierając się w trasę swoim autkiem odkryłem pewna usterkę, mianowicie przy prędkości około 130-140 km/h zaczęła migać żółta kontrolka check auto zaczęło tracić na mocy, po zjechaniu z autostrady na pobliski parking i zatrzymaniu się bardzo głośno zaczął pracować silnik wnioskuję że na " 3 garach". Po zgaszeniu I ponownym uruchomieniu wszystko znowu było okej do momentu kiedy nie przyspieszyłem do prędkości około 130 km/h znów zaczął migać, zjechalem na prawy pas zwolnilem do około 90 i miganie ustąpiło. Zniesmaczony ta usterka wybrałem się do pobliskiego mechanika który po podpięciu komputera wyczytałem błąd który jak określe swoimi słowami brzmiał "nierownomierne wypadnie zapłonu". Zalecił mi wymianę świecy ewentualnie cewek, zakupiłem nowy komplet owych czescie i wymieniłem to i to. Podczas jazdy testowej błąd znowu się pojawił przy przeciagnieciu jedorazowym na 2 biegu do około 5,5 - 6 tyś obrotów. Moje pytanie brzmi: w czym dalej szukać usterki? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro wypadanie zapłonów pozostało tzn, że problem tkwi dalej. Słusznie wskazał mechanik na cewki i świece. Do tego dochodzi czujnik położenia wału, który przynajmniej trzeba wyczyścić i ciśnienie pompy paliwa.

Jeśli przed wymianą stwierdziłeś olej na świecy, to bardzo prawdopodobne, że ta cewka będzie do wymiany. Należy wyczyścić połączenia zasilania cewek zapłonowych.

Można wyeliminować  obwód zapłonowy jeśli dryf  wolnych obrotów na gorącym silniku będzie mniejszy  od 30 dla środka na poziomie 730-750 - mierzalne zewnętrznym interfejsem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Tomersp napisał:

zaczęła migać żółta kontrolka check auto zaczęło tracić na mocy,

 Czy masz instalacje  LPG ???

  - jeżeli tak to zakręć gaz na butli i obserwuj,

  - warto by wiedzieć na którym cylindrze wypada zapłon,

1/  wymieniłeś świece oraz cewki ;

      - Warto zmniejszyć odległości pomiędzy elektrodami świec do 0,7 mm,

2/ zapewnić czystość, suchość na świecach i cewkach ;

      Silnik potrafi chodzić jak ; traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone,

3/ przeczyścić wszystkie możliwe zaśniedziałe styki, złączki, wtyczki w szczególności w  UPC i wszelkich czujnikach ( Kontakt 60 ),

4/ przeczyścić czujniki położenia; wału i wałka rozrządu, 

6/ przeczyścić map sensor ,

7/ wymienić filtr powietrza oraz filtr paliwa jak masz,

8/ kontrola stanu sond  ( pomiar napięcia, czystość styków ) oraz czy działają  poprawnie;

       Przez złą mieszankę ( wadliwe sondy), padają katalizatory,

9/ kontrola stanu regulatora napięcia, czystość czopów akumulatora oraz klem,

      Czy było coś robione przy alternatorze, rozruszniku???

       

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...