Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpowietrzanie układu hamulcowego krok po kroku.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , potrzebuje całej procedury odpowietrzania układu hamulcowego dla Renault Megane 3 1.5dci 2012r. abs, i elektr. hamulec ręczny, grandtour. Ponieważ będę zajmował się odpowietrzaniem z kuzynem, tylko, że potrzebuje całej procedury krok po kroku. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że wczoraj odpowietrzaliśmy układ stosując się do ogólnej instrukcji odpowietrzania dla aut z abs z tej strony 

https://autokult.pl/1460,jak-odpowietrzyc-uklad-hamulcowy

Piszę na forum ponieważ wydaje mi się, że do końca się nie odpowietrzył. Mógłbyś podesłać mi tą procedurę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Jaka powinna być kolejność odpowietrzania w Megane 3 ?

Od Lewego przodu aż po prawy tył , czy na odwrót od prawego tyłu do lewego przodu ?

Bo różne są opinie i czy jeśli wymieniłem zaciski tylko tylne to musze odpowietrzyć każde koło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz odpowietrzyć pompę ABS dla tych kół i od tego się zaczyna. To jest gwarancją poprawnego działania wszystkich systemów, a później te koła jeśli będzie będzie taka potrzeba. Jeśli płyn wypełnił zacisk grawitacyjnie bez dotykania pedału hamulca może potrzeby nie być.

Dla pozostałych kół tylko profilaktycznie odpowietrzenie pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info :) A jak odpowietrzyć pompę abs ? To ten wężyk z korkiem obok zbiorniczka na płyn ? Bo coś takiego tam widziałem .  

Jeszcze nigdy nie odpowietrzałem , ale zapewne jak raz się zrobi to będę pamiętał jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzanie pompy clipem lub pyclipem przez złącze OBD2.

Bardzo skuteczna metoda.

Przed nią była sugestia żeby robić zwykłe odpowietrzenie od przodu do tyłu.

Zmieniając cały płyn w układzie robię grawitacyjnie i odpowietrzam tylko pompą.

Wyżej opisana metoda nie dawała pewności działania układu wspomagania nagłego hamowania jeśli jest na wyposażeniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clipem lub wersją na androida PyClip(tym robiłem) otwierasz elektrozawory najpierw przedniego lewego,p. prawego, lt, pt Oczywiście najpierw pompa

 

Robiąc metodą grawitacyjną bez użycia PyClip, po jakiś 3- tyg. układ ponownie był zapowietrzony i nie działał hamulec górski, czy jak tam zwał.

Edytowane przez allegrorx89
Błąd w pisowni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, snowday napisał:

Zwykle mechanik bez clipa umie to tez ogarnac . 

Renomowany serwis bez clipa walczy po 3-4 podejścia w krótkich odstępach czasu tak jak napisał @allegrorx89. Kiedyś mnie to też spotkało. Dopiero po czasie poznałem przyczynę moich reklamacji. Nikt o tym nie wiedział. Renault wcześnie było wymagające, jak BMW i Audi w bogatych wersjach tego okresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, snowday napisał:

A jaka jest zwykła metoda odpowietrzenia bez clipa ?

Jak zrozumiałem wymieniłeś zaciski hamulcowe. Jeśli nie osuszyłeś układu a zrobiłeś to sprytnie nie ma potrzeby używania CLIPa. Wystarczy załączenie zapłonu na czas odpowietrzania. Teoretycznie kiedyś był zalecenia aby zacząć odpowietrzanie od koła najdalszego od pompy ale z obserwacji nie ma to większego znaczenia. CLIPa używamy tylko w przypadku wymiany pompy ABS czy jakieś wysuszenia układu. Nigdy nie było najmniejszych problemów z ponownym zapowietrzaniem się układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem jest taki jak czytałem na forum scenika  i innych stron www z poradami , jedni piszą ze odpowietrzać od przodu a inni piszą ze od tylu .... ja juz sam zgłupiałem bo każdy poradnik i opinie sa inne . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, carsik napisał:

Nigdy nie było najmniejszych problemów z ponownym zapowietrzaniem się układu.

Ale z innymi błędnymi komunikatami z pompy ABS już tak.

Niedawny przypadek Clio V po wymianie zacisku na gwarancji na zakręcie przy hamowaniu wyłączał pompę ABS sygnalizując to, ale prędzej przyhamowywał tylko jedno przednie koło. ASO stwierdziło wymianę czujnika ABS. Samochód firmowy trzymali ponad tydzień. Nieźle się naciągnęlii na wymianie gwarancyjnej nie dając samochodu zastępczego. Nawet tak prostej czynności nie umieją wykonać poprawnie.

Praktykant ciągnięty za język nieświadomie się wygadał, że odpowietrzenie pompy przyniosło pożądany skutek.

Dlaczego nie dają do podpisu protokołu wykonanych czynności? Tajemnica?

To dla mnie jest obraz ASO nie tylko Renault ale innych marek również.

W tej odpowiedzi mam potwierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!