Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Tadek odda bezdomnemu. Zobaczysz

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Geble napisał:

Bardziej martwi mnie stan płynu chłodniczego. Pan przy mnie odkręcił korek wlewu płynu i pokazał, że poziom pięknie się podnosi więc wszystko cacy. Uj, że przed podniesieniem jest grubo poniżej MIN i nigdy przez 2 lata tak nie było. Jak do ściany - ja jedno, oni drugie. Tak ma być i uj. 


Nigdy nie powinien spadać poniżej MIN, tak prawi instrukcja ... ma być zawsze pomiędzy. Żeby się płyn podnosił po odkręceniu korka, to raczej jest na odwrót, na zimnym jest trochę mniej płynu, na odpalonym silniku ciśnienie trochę go podnosi :?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz wskazać miejsce, w którym jest taka wzmianka żebym mógł się tym podeprzeć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym pomiędzy min : max jak nic, dolać zanim spadnie do min. Częsty spadek idź do serwisu :D

Przechwycenie obrazu ekranu_2019-06-29_22-28-51.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co w przypadku gdy po odkręceniu korka poziom wraca pomiędzy MIN - MAX. Ale to w żadnym wypadku nie powinno tak być według mnie. Przecież przez dwa lata zawsze było ok, a teraz nagle muszę odkręcać korek żeby odpowietrzenie zadziałało? Może korek jest walnięty? Bo zakładam, że tam jest odpowietrzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie ma odpowietrzenia i nie ma być. Układ jest szczelny bo po nagrzaniu jest pod ciśnieniem. W razie nieszczelności płyn by parował. Korek ma zawór bezpieczeństwa który w razie W odpuszcza nadmiar ciśnienia. Jeżeli na zimno płyn wraca miedzy min i max to jest ok. 

 

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wraca, ale dopiero po odkręceniu korka. Według mnie powinien wracać sam z siebie tak jak było przez pierwsze dwa lata. Problem zauważyłem około miesiąca temu dlatego zgłosiłem w ASO przy okazji wymiany łączników i śrub do fotela. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odkręcą i wróci to co tu dolewać ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nic nie pisałem o dolewce, chcę po prostu znać przyczynę niewracania poziomu bez wcześniejszego odkręcenia korka wlewu płynu chłodniczego. Jakiś powód logiczny musi być, wszak dwa lata nic takiego nie miało miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

To jest niby tak w teorii: podczas pracy silnika pompa wytwarza dosyć wysokie ciśnienie, można powiedzieć płyn "tłoczony" jest w układzie chłodzenia i to co "ubywa" ze zbiorniczka rozchodzi się po układzie, te węże gumowe robią się wtedy twarde (na zimnym można je łatwo ścisnąć).

 

Natomiast jak zakończymy jazdę, silnik ostygnie w układzie powinno spaść ciśnienie i płyn grzecznie wrócić do zbiorniczka wyrównawczego na podobny poziom.

 

To jest wszystko szczelne, inaczej nie dałoby się wytworzyć ciśnienia i silnik by się grzał, więc jak odkręcasz korek, rozszczelnimy układ to i płyn sobie wróci.

 

Korek w tym wszystkim z jednej strony zamyka szczelnie układ, z drugiej jest zaworem bezpieczeństwa, jeśli ciśnienie jest za duże to wypuszcza nadmiar.

 

Także jeśli cały czas trzyma się poniżej min, nawet na zimnym silniku, to faktycznie jest to dosyć osobliwe, ja bym sobie kupił inny korek i zobaczył czy zacznie wracać (bo rozumiem, że nie wraca i cały czas trzyma "ciśnienie", możesz też pomacać se te węże na zimnym).

 

Skąd to wiem: wywaliło mi kiedyś nadmiar spod korka w MII, spanikowałem pojechałem do mechanika i mi wytłumaczył, że musiałem po prostu za dużo dolać i to tylko znaczy że wszystko działa ok : )

Edytowano przez dalselv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Geble napisał:

chcę po prostu znać przyczynę niewracania poziomu

Daj znać jak się dowiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja juz tak mialem w innym aucie, ze po odkreceniu plyn wracal ponad minimum. W Megane dokupilem plyn, to pozniej sciagalem strzykawka, bo bylo za duzo po lekkim dolaniu. Na zimnym silniku lepiej sprawdzac, a jak na goracym nie jest duzo ponizej min to olac.

 

Łączniki miałem wymieniane 3 razy.

Pompka sprzęgła raz, bo podał wpadał.

Ciekła woda w tylnych drzwiach przez głośnik jakoś.

Wymieniali mi komputer z R Linkiem bo nie szło map zaktualizować.

Mam zakłócenia na kamerze cofania co jakiś czas, tego nie chcą naprawić, bo u nich zawsze jest ok.

Oświetlenie tylnej kanapy brzęczało na wertepach, naprawili.

Chrupie czasem kokpit, jak przez łączenia mostów przejeżdżam. Irytuje.

Edytowano przez insaimz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wróćmy jeszcze raz do zapisów instrukcji użytkownika. Poziom należy sprawdzać na zimno. Nie przejmował bym się absolutnie, że na gorąco schodzi poniżej minimum, jezeli układ jest szczelny. Jeżeli ewidentnie gdzieś kapie czy paruje to inna sprawa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.06.2019 o 21:53, dalselv napisał:

 

Natomiast największą dolegliwością 1.33 TCE jest "grzechotanie" przy około 2000 rpm i nikt nie wie co to, a występuje dosyć powszechnie.

Niestety też tak mam. Od 1.5 rpm do 2.3 rpm grzechota i chrobota... Nie wiem czy to sprzęgło czy to łańcuch? Czasami przy puszczaniu sprzęgła i mocnym dodaniu gazu jednocześnie, słychać to wiele głośniej. Jazda bez włączonego radia zaczyna być irytująca. Auto nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja jestem bardzo rozczarowany jakością Megane 4. Jestem co chwile w serwisie, ponadto serwis też kiepski i z wieloma rzeczami mydlą oczy bo nie potrafią naprawić. Przecieki naprawiałem już 4 razy i dalej cieknie, a już od tych napraw mam zniszczone drzwi, rysy , trzeszczenie. Serwis mówi na dodatek ze już nie mają pomysłów na naprawe przecieków. 

Moja lista wad tego samochody jest bardzo długa. 

Edytowano przez Meca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...