Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

crea000

Megane II phII Dławienie się na rozgrzanym silniku.

Recommended Posts

22 godziny temu, crea000 napisał:

Też rzuciła mi się w oczy, ale uznałem, że jest w normie. 

Jeśli masz możliwość zmiany tej cewki zapłonowej to się nie zastanawiaj. Wiele argumentów wskazuje że jest ona uszkodzona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jabrze napisał:

Wiele argumentów wskazuje że jest ona uszkodzona.


wszystkie cewki wymienione na beru. Na starych cewkach była ta sama sytuacja. Raczej muszę iść w kierunku kompresji i wtrysków. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie błąd P0010 powrócił jako oczekujący. Zamieniłem zwór zmiennych faz na chińczyka. Ma mniejszy skok niż oryginalny.

crea000: jakie wyniki kompresji?

Przypuszczam, że jak nie piszesz to znasz już odpowiedź i podjąłeś odpowiednie działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2020 o 19:04, szwagier24a napisał:

crea000: jakie wyniki kompresji?

 

Nie sprawdzałem, gdyż pojawił się problem zapchanego odpływu klimy i zalało podłogę.

Rozebranie dwóch stron, suszenie miękkiej podłogi, ponowny montaż, czyszczenie odpływu klimy - dwa dni wyjęte z życia.

 

Z nowinek, zauważyłem, że z odpiętą wtyczką alternatora silnik odpala jeszcze gorzej (na gorącym silniku po odpaleniu obroty spadają do 500 i wstają do 700).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, crea000 napisał:

Z nowinek, zauważyłem, że z odpiętą wtyczką alternatora silnik odpala jeszcze gorzej

To jest sugestia z podejrzeniem alternatora. Sterownik przy podłączonym alternatorze ma prawo skorygować dawki wtryskowe dla podtrzymania obrotów w zależności od poboru energii przez instalację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejną ciekawą sprawą jest fakt, iż samochód lepiej odpala jak na dworze jest temperatura 8-10 stopni. Zdecydowanie lepiej pracuje silnik jak powietrze zewnętrzne jest chłodne (chłodne poranki) Samochód wchodzi na delikatne ssanie (ok 1000 obrotów) nic nie szarpie. To samo na ciepłym silniku przy tych samych warunkach atmosferycznych, silnik nie podszarpuje.

Jakieś sugestie, bo to raczej nie jest przypadek. Czujnik temperatury w kolektorze? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, crea000 napisał:

samochód lepiej odpala jak na dworze jest temperatura 8-10 stopni.

Czujnik temperatury powietrza zasysanego ;

      -   mierzy temperaturę panującą w rurze dolotowej i przekazuje sygnały napięcia do sterownika ecu,

Czujnik temperatury płynu chłodzącego ;

     -   mierzy temperaturę panującą w silniku i przekazuje sygnały napięcia do sterownika ecu,

Czujnik ten analizuje te sygnały i wpływa na ich podstawie na ;

    -   sposób wzbogacania mieszanki paliwowej,

    -   kąt wyprzedzenia zapłonu.

O czujniku temperatury płynu była już mowa wcześniej,

   -  czujnik temperatury powietrza zasysanego - powinien być oryginał, bo zamienniki wprowadzają mętlik.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wygląda mi to na czujnik temperatury cieczy chłodzącej (lepiej odpala jak jest chłodno). Nie pamiętam czy wymieniałeś - wymieniłeś już prawie cały osprzęt silnika. Jeżeli czujnik temperatury powietrza przed odpaleniem pokazuje prawie tyle samo co czujnik przy zegarku to można uznać, że jest OK.

Mi, kiedyś czujnik cieczy zrobił taką niespodziankę, że podczas jazdy wskazówka od temp. opadła, auto z lekka poszarpywało, po czym przestało - wskazówka powstała. Problem powrócił po kilku dniach jak zgasiłem gorący silnik przed przejazdem kolejowym i później próbowałem odpalić ponownie - wskazówka leżała - sterownik zalewał silnik paliwem. Kosztował 34 PLN Verneta. Problem już nie powrócił.

Temperatura "zimnego" płynu/silnika będzie wyższa niż powietrza, przed rozruchem. Chodzi o to, że może przerywać i wydaje się sterownikowi, że musi nagle realizować rozruch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2020 o 18:19, szwagier24a napisał:

Problem powrócił po kilku dniach jak zgasiłem gorący silnik przed przejazdem kolejowym i później próbowałem odpalić ponownie - wskazówka leżała - sterownik zalewał silnik paliwem. Kosztował 34 PLN Verneta. Problem już nie powrócił.

Założony Nowy Vernet jeśli chodzi o czujnik cieczy.

Reakcja silnika po odłączeniu czujnika temperatury powietrza w dolocie - bez zmian.

 

Jeszcze nie miałem okazji zmierzyć kompresji, gdyż musze zamówić sprzęt i mieć chwilę czasu.

Ale obserwacje zachowań są bardzo zastanawiające.

1. Samochód lepiej zachowuje się jak powietrze jest wilgotne i chłodne - praktycznie szarpnięcia nie występują. (odpalanie na zimnym i ciepłym silniku)

2. Gdy temperatura powietrza jest wyższa, samochód na zimnym silniki załapuje pięknie, kilka sekund pochodzi na obrotach 800, włącza się ssanie na 1100 obrotów, lekko podszarpuje, po ssaniu obroty spadają do 700 i czuć lekkie podszarpywania)

3. Jadąc np na pierwszym biegu utrzymując prędkość np 20 km/h, naciskając przyciski podnoszenia szyb czuć szarpnięcie. W tym samym czasie przygasa lekko oświetlenie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do kontroli stan szczotek na alternatorze. Ja przy 270 tyś wymieniałem szczotki. Komutator prawie jak nowy - ostatnie 100 tyś. było na drl

Skrzynka bezpieczników wystawia pewnie pełne obciążenie alternatora. Sprawdzić na kompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, crea000 napisał:

X

Wszystko co tu opisałeś może się brać z brudnej instalacji elektrycznej. Gorący silnik - większy spadek napięcia zasilający sterownik, czyli anomalia w jego pracy. 

Zimny u ciebie również źle startuje. Tzw ssanie jest pierwsze, czyli 1100 obr od razu i opada. Niedopuszczalne jest obniżenie napięcia przy pracującym silniku, żeby przygasały światła włączając cokolwiek na pokładzie.

Odnośnie obrotów silnika - silnik pracuje stabilnie przy zasilaniu sterownika w tolerancji 0,65V. Tyleż samo jest w stanie podciągnąć automatycznie alternator. Sterownik ze swojego osprzętu dostaje informacje, które przetwarza regulując kątem wyprzedzenia zapłonu i czasem wtrysku stabilizując obroty dla zmiennego obciążenia.

Z tego co prędzej opisałeś wynika, że wyprzedzenie zapłonu jest za duże. Ma to znaczenie dla zimnego silnika, ale dla gorącego nawet trzykrotnie większe ( dawki paliwa).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
16 godzin temu, crea000 napisał:

1. Samochód lepiej zachowuje się jak powietrze jest wilgotne i chłodne

     - praktycznie szarpnięcia nie występują. (odpalanie na zimnym i ciepłym silniku),

2. Gdy temperatura powietrza jest wyższa, samochód na zimnym silniki załapuje pięknie;

     -  kilka sekund pochodzi na obrotach 800, włącza się ssanie na 1100 obrotów, lekko podszarpuje,

     -  po ssaniu obroty spadają do 700 i czuć lekkie podszarpywania, 

3. Jadąc np na pierwszym biegu utrzymując prędkość np 20 km/h ;

    -  naciskając przyciski podnoszenia szyb czuć szarpnięcie,

    -  W tym samym czasie przygasa lekko oświetlenie.

 

1/ Auto ma mały przebieg ??? tj;120 kkm,

2/ Czy auto masz od nowości?

3/ Wygląda na to, że prawdopodobnie jak na wolnych obrotach ;

       - opuszczasz szyby,

       - włączasz światła,

       - załączasz dmuchawę na bieg maksymalny,

    To ;

     -  obroty spadają ,

     -  przygasa oświetlenie ,

     -  czuć szarpnięcie,

4/ Wszystko to,  wskazywało by na alternator ;

     -  czy jest oryginał?

     -  czy w UPC ma wpisany właściwy model alternatora?

    -  czy ma założony oryginał regulatora napięcia dla tego typu alternatora?

             -  było  szereg przypadków spadku obrotów i poszarpywań z jego powodu,

5/ 

Dnia 20.06.2020 o 11:53, crea000 napisał:

Jakieś pomysły w którym kierunku iść?

Przeczucie podpowiada mi, że alternator, bo;

  - podczas opuszczania szyb czy tez ich dźwigania czuć jak obroty lekko opadają

    i przygasa oświetlenie wewnętrzne jak i zewnętrze.  

 

 

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Czy auto masz od nowości?

 

Od 3 lat

 

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

4/ Wszystko to,  wskazywało by na alternator ;

     -  czy jest oryginał?

     -  czy w UPC ma wpisany właściwy model alternatora?

    -  czy ma założony oryginał regulatora napięcia dla tego typu alternatora?

             -  było  szereg przypadków spadku obrotów i poszarpywań z jego powodu,

Wygląda na oryginał i mogę przypuszczać, że siedzi tam od nowości (stan wizualny)

Nie wiem czy w UPC ma wpisany właściwy model.

Oryginalny regulator.

 

Edytowano przez crea000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...