Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

latirro

Megane II phII Megane 2 2.0 16v combi jaki ma rozrzad

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witajcie, pierwszy mój post ale mam nadzieję że pomożecie w podjęciu ostatecznej decyzji. Upatrzyłem sobie Megane combi 2.0 16v 135KM z 2008 roku, przebieg około 200tys, interesuje mnie czy te silniki były na łańcuszku rozrządu czy tylko na pasku. Sprzedawca poinformował iż jest łańcuszek, zgłupiałem trochę bo naczytałem się o wymianie rozrządu, kołach zmiennych faz które profilaktycznie dobrze zmienić, a tu przy łańcuchu nie wiem czy się tego obawiać. Chce też auto zagazować, pytanie czy są jakieś mankamenty które dyskwalifikują gaz, słabe gniazda zaworów, brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego? Pomóżcie proszę bo im więcej czytam i szukam tym mniej wiem. Był 2.0 16v na łańcuchu i czy można to spokojnie zagazować? Co ile zmiana łańcucha i jak że zmiennymi fazami rozrządu, występują czy nie.. pozdrawiam serdecznie

 

Edit. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-2-0-16v-135km-6-biegow-lift-climatronic-alufelgi-r17-serwis-gwarancja-ID6BFRSA.html dokładnie chodzi o ten egzemplarz, sprzedawca mówił że osłona rozrządu jest metalowa.. 

Edytowano przez latirro
Brak rodzaju silnika w temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, latirro napisał:

Upatrzyłem sobie Megane combi 2.0 16v 135 KM z 2008 roku, przebieg około 200 tys km, interesuje mnie czy te;

   - silniki były na łańcuszku rozrządu czy tylko na pasku,

   - Sprzedawca poinformował iż jest łańcuszek, zgłupiałem trochę bo naczytałem się o,

     wymianie rozrządu, kołach zmiennych faz które profilaktycznie dobrze zmienić,

   - a tu przy łańcuchu nie wiem czy się tego obawiać.

  - Chce  też auto zagazować, pytanie czy są jakieś mankamenty które dyskwalifikują gaz;

       - słabe  gniazda  zaworów,

       - brak  hydraulicznej  regulacji  luzu  zaworowego?

Silnik z łańcuchem rozrządu - był produkowany od 05/2009 r i ma oznaczenie silnika M4R - to jednostka Nissana - Megan III,

Silnik z paskiem rozrządu był produkowany od 1993 r  o oznaczeniu  F4R - jednostka Reno i miał 135 KM , - Megan II ;

   -  w roku 2001  -  dzięki zmianom oprogramowania, moc wzrosła do 140 KM,

  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma możliwości żeby był łańcuch rozrządu.

" Silnik ten jest na łańcuszku rozrządu , także nie ma konieczności wymiany , tym bardziej przy tym przebiegu . Przebieg auta jest w pełni i do samego końca potwierdzony książką serwisową" taką wiadomość otrzymałem od sprzedającego, wszelkie informacje o wymianie paska byłyby w książce więc cała sytuacja robi się już dla mnie trochę podejrzana i dziwna. Samo auto mi się podoba i nawet jeśli czeka mnie na dzień dobry wymiana kompletnego rozrządu i KZFR to nie widzę w tym problemu, nie chciałbym tylko trafić na jakąś nietypową jednostkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może pomyliło mu się z 2,0 dci bo tam jest łańcuch :22_stuck_out_tongue_winking_eye:

Według VIN jest silnik F4R770 więc musi być na pasku.

Samochód był wyprodukowany w 2007 r. a nie jak w ogłoszeniu w 2008. Pierwsza rejestracja była w 2008.03

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dziwne auto. Odpicowany lakier i wszystkie plastiki na czarno, a na tylnej klapie zapomnieli :29_smirk:

Nie patrz na "zewnętrze" bo widać, że było picowane.

Uważaj na handlarza, widać że nie wie co pisze.

- Elektrochromatyczne lusterka boczne (nie ma i nie było)

- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne (jest zwykłe, z wachą do zmiany położenia)

- System Start-Stop (nie ma)

- Światła do jazdy dziennej (nie ma, chyba że jakoś dołożone ale tego nie widać).

Edytowano przez pbet
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, latirro napisał:

Chce też auto zagazować,

1/ Zawory z hydrauliczną regulacja ;

      -  dobrze współpracuje z instalacją LPG,

      -   wymagają dobrego oleju; np.; Valvoline SynPower 5W40,

      -   wymiany  oleju co 10.000 km,

      -   markowych filtrów oleju; mann, knecht,

2/ Przy wymianie rozrządu ;

     -   KZFR warto zmienić;

     -   simmeringi wałków rozrządu,

     -   simering wału korbowego przód,

     -    koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym drgań skrętnych;

            - tylko oryginał lub z wyższej półki,

           -  wymiany zlecić kumatemu mechanikowi od reno ;

           -  bo koło rozrządu wału wraz z kołem pasowym,  jest ustalane przez nową śrubę stożkową,

           -  dokręcaną odpowiednim momentem, na kleju,

3/ Przy regularnym serwisowaniu można przejechać ponad 700 tys km, bez większych napraw,

4/ Skrzynia ma sześć biegów ;

      -  jazda dynamicznie to > 10 l

      -  spokojnie to nawet 7 l/100 km,

5/ Auto b, ładnie się zbiera, silniczek dynamiczny i cichy, równo, ładnie pracuje ,

6/ Koło 2 - masowe , praktycznie niezniszczalne, musiałbyś mocno katować auto, żeby je uszkodzić ,

7/ Oleju nie bierze,

8/ Koszty serwisu - niskie

9/ Dostępność części - b. dobre, jak również bardzo dobre osiągi ,

 

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
10 godzin temu, pbet napisał:

Dziwne auto. Odpicowany lakier i wszystkie plastiki na czarno, a na tylnej klapie zapomnieli :29_smirk:

Nie patrz na "zewnętrze" bo widać, że było picowane.

Uważaj na handlarza, widać że nie wie co pisze.

Dla mnie najbardziej zależy na niezawodnym silniku, 6biegowej skrzyni, reszta to miłe dodatki ;) samochód będzie jeździł Polska-Niemcy po 1300km w jedną stronę więc nie chce sobie kupić bubla, zakładam sobie budżet około 15-16tys na zakup i konieczny serwis, myślałem o 1.6 i jest tego sporo ale ciężko o 6stkę skrzynię, a lekki zapas mocy by się przydał w trasie. chyba że meganka III 1.5Dci, która jak dla mnie jest śliczna ale mechanik straszy kosztami awarii panewek, wtrysków. Taka z przebiegiem ok 250- 300tys byłaby w zasięgu, ale panewki pewnie wypadałoby zmienić żeby się nie martwić, dawno nie miałem takiej rozkminy. 

Dzięki wam za liczny odzew i szczegółową pomoc. Pozdrawiam

Edytowano przez latirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na długie trasy wziąłbym raczej lagunę II, vel satisa lub ostatecznie Espace. To są auta do połykania kilometrów, meganka będzie bardziej męcząca - fotele, zawieszenie, ilość miejsca w środku zdecydowanie na plus aut, które wymieniłem. Skrzynia 6 biegów w lagunie II będzie z silnikiem 2.0 turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, latirro napisał:

Dla mnie najbardziej zależy na niezawodnym silniku, 6 -biegowej skrzyni, reszta to miłe dodatki

Silnik 2,0/16 V/F4R  -  jest właśnie takim silnikiem, właściwie serwisowany jest nie do zdarcia,

Do czynności zmiany rozrządu dodam;

  - konieczność zmiany paska napędu osprzętu,

  - konieczność sprawdzenia napędu ; alternatora, kompresora, 

Na jego bazie zbudowano ;

  - silnik  F4RT                         -     turbodoładowany o mocy po zmianach do  235 KM i 300 Nm,

  - silnik 2,0 TCe/180 KM      -      z możliwością tuningu do 300 KM i 400 Nm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, meganecoupe02 napisał:

Na długie trasy wziąłbym raczej lagunę II, vel satisa lub ostatecznie Espace. To są auta do połykania kilometrów, meganka będzie bardziej męcząca - fotele, zawieszenie, ilość miejsca w środku zdecydowanie na plus aut, które wymieniłem. Skrzynia 6 biegów w lagunie II będzie z silnikiem 2.0 turbo.

Taka trasa będzie co 1,5-2 miesiące, reszta to kręcenie tzw. w koło komina, do sklepu i z powrotem, dojazdów na miejscu nie mam, jeździć będziemy we dwie osoby +bagaże także wielkość oraz spalanie poza trasą będą dla mnie optymalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tą skrzynią 6 biegową bym się tak nie jarał, bo Renault tragicznie ją zestopniowało. Szczególnie szósty bieg.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz coś więcej na ten temat? Duża jest roznica w obrotach przy jeździe 130-140km/h pomiędzy skrzynia 5 a 6?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...