Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

marusiek91

Megane III phI Megane III phI 2.0t Grandtour - mniej żwawy po całym dniu

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

    Jestem posiadaczem Megane III phI Megane 2.0t Grandtour 2.0t (180km). Auto jest w LPG BRC SQ32. Wydaje mi się ostatnimi czasy, że po kilkudziesięciu kilometrach, ponadto gdy samochód stoi na słońcu i jest nagrzany (zazwyczaj po całym dniu jazdy z przerwami) - praca - sklep - dom - sprawunki (około może 50-70km) jest minimalnie słabszy i np. na drugim biegu nie ciągnie go tak fajnie turbina jak z rana na zimnym lub zagrzanym silniku. Moc może i jest, ale to przyspieszenie na drugim biegu i trzecim nie wgniata tak w fotel jak po odpaleniu auta po postoju po nocy.

    Od razu dodam, że po przełączeniu na benzynie nic się nie zmienia, czyli nie jest to problem instalacji gazowej. Może mi się tylko wydaje, że taka sytuacja jest i może po prostu po całym dniu przyspieszania i zwalniania (ostrzejszej jazdy) już się "przyzwyczajam do tego" i może to tylko takie odczucie. Ale może jednak rzeczywiście auto jest minimalnie słabsze?

    Generalnie filtry i olej 2 miesiące temu zostały wymienione. Instalacja LPG jest nowa i ma też z 2 miesiące (dobrze wyregulowana). Auto ma na liczniku 149k km. Płyn chłodniczy jest na MAX. miesiąc temu wymieniałem także cewki BERU ZS052 i świece na Denso VK22. Alu już 2 tyg. temu przed wymianą tych świec zaobserwowałem to zjawisko lekkiego spadu "żwawości" autka.

    Czy jest możliwa taka sytuacja, czy może jestem przewrażliwiony? Miał ktoś podobnie? Co ewentualnie powinienem jeszcze sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2019 o 12:32, marusiek91 napisał:

Od razu dodam, że po przełączeniu na benzynie nic się nie zmienia, czyli nie jest to problem instalacji gazowej.

1/ Masz super silnik, niezawodny, chwalony i polecany przez wszystkich,

2/ Wg. mnie, masz  w dalszym ciągu problem z instalacją LPG /BRC a właściwie ;

         - z montażem,

         - strojeniem

         - lub niekompetentnym gazownikiem,

    2.1 Co zrobili fachowcy z BRC, abyś nie czuł różnicy mocy pomiędzy Pb a gazem????

3/ W instalacjach BRC bardzo często jakość montażu/strojenia jest na opłakanym poziomie,

     a/ zakładając sterownik BRC, jesteś skazany praktycznie tylko na serwis BRC,

          bo jest on zablokowany i tylko dostęp do niego ma serwis, ( jest ich nie wiele w Polsce )

      b/ podaj dane gazownika ;

          - jak Twój gazownik okaże się partaczem, to będziesz skazany na tego partacza,

             lub musisz się udać do polecanych serwisów,

      c/ zrób zdjęcie instalacji w aucie, to użytkownicy się wypowiedzą na jej temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2.1 Byłem na regulacji podczas jazdy + regulacja sondą szerokopasmową. Teraz ma identyczną moc jak na Pb. Później wlkeje foto instalacji :)

Ale czemu sądzisz, że dalej mam problem z instalacją pomimo tego, że po przełączeniu na PB jeździ tak samo (mniej żwawiej gdy jest gorący silnik)? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, marusiek91 napisał:

Ale czemu sądzisz, że dalej mam problem z instalacją pomimo tego, że po przełączeniu na PB jeździ tak samo

1/ Masz super silnik, niezawodny, chwalony i polecany przez wszystkich,

2/ Zakręć gaz na butli i zrób trasę ok.100 km a się przekonasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może intercooler jest w jakiś sposób zużyty i jak jest w lato cieplejsze powietrze zaciąga to nie schładza odpowiednio powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak by był zapchany jakimś syfem to taki efekt mógłby mieć miejsce.

Dnia 14.07.2019 o 12:32, marusiek91 napisał:

Wydaje mi się ostatnimi

To zmierz czas rozpędznia do np.130km/h i jak będą różnice to trzeba szukać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciepłe powietrze gorzej jest sprężyć, jest to odczuwalne, najlepiej samochody sie zbierają jak jest chłodno lub np. mgła. Trzeba by, zakładać większy sprawniejszi ic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2019 o 15:31, marusiek91 napisał:

Później wlkeje foto instalacji :)

Minął prawie miesiąc, a foto instalacji LPG nie ma,

Jaki stąd wniosek???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już tak osłabł że do fotografa nie ma siły dojechać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...