Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
_SiDoR_

Megane I phII Dziwne zachowanie się obrotów silnika.

Recommended Posts

Witajcie. Potrzebuję pomocy / podpowiedzi.

Pacjent: Renault Megane Iph2 2001 rok 1.6 16V Kombi LPG.

Objawy: W trakcie jazdy potrafi dość szybko zgasnąć i problemy z uruchomieniem (zarówno na paliwie i na gazie). W trakcie jazdy potrafi łapać wyższe obroty tak do około 2500, ale przy próbie ruszenia z tych obrotów traci moc obroty spadają i silnik gaśnie następnie problem z uruchomieniem.

Próbowałem właśnie sprawdzić szczelność przy przepustnicy psikając lakierem do włosów (nic innego nie miałem w domu). Obroty nie wzrosły. Czujnik podciśnienia wlepiłem na nowo na sylikon (poprzedni właściciel robił to samo bo był stary sylikon). Silniczek krokowy wyjęty wyczyszczony, uszczelnienie dobre. Czujnik położenia przepustnicy sprawdzany omomierzem i nie odbiega zbytnio od normy. Cewki zdejmowałem, wszystko wygląda dość normalnie i czysto. Czujnik  położenia wału korbowego wyjęty wyczyszczony na wygląd wszystko z nim OK.

Co jeszcze sprawdzić i gdzie szukać. Nie mam interfejsu, aby móc coś sprawdzić, ani nie znam nikogo z Bełchatowa kto by w tym pomógł. Podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić i jakimi metodami. z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Edytowano przez _SiDoR_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, _SiDoR_ napisał:

W trakcie jazdy potrafi dość szybko zgasnąć i problemy z uruchomieniem (zarówno na paliwie i na gazie).

Zamawiając części trzeba znać moc silnika,

Zalecam;

 -  wymianę świec na zalecane oraz zmiana odległości elektrod do 0,7 mm,

-   cewki i świece muszą być suche i czyste,

-   cewki ; nie powinny być marki sagem, muszą być bez rys, uszkodzeń, nadpaleń,

-   do przeczyszczenia przepustnica i wymiana oringów,

-   do wymiany przy tym przebiegu ;

     -   kpl  uszczelek kolektora dolotowego, 

     -   silniczek krokowy - tylko oryginał,

     -   czujnik położenia wału korbowego -  tylko oryginał.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moc silnika to 110 KM.

Kolektor dolotowy, widzę że jest złożony na sylikon, nie zdejmowałem go.

Czujnik położenia wału korbowego jest SIEMENSA z tego co pamiętam jak go czyściłem.

Na silniczek krokowy nie spojrzałem jakie ma napisy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowe -muszą być oryginały,

Jakiej marki cewki?

Jeżeli sagem - to do wymiany.

To będzie I-etap naprawy.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co może być powodem rosnących obrotów bo od cewek i świec to raczej się nie spodziewam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Megan, to auto naszpikowane elektroniką,

Jeden element oddziałuje na drugi,

Warto świece wymieniać częściej niż nakazuje producent, polecam beru,

Jeżeli cewki są od nowości, to mogą raz działać dobrze a raz gorzej, polecam beru,

Poczytaj mój temat; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI .

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.

Od jutra zacznę z grzebać w tej skarbonce.

Kiedyś życie było prostsze, czujnik temperatury, ciśnienia oleju i koniec :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien ale może jest to związane z oringami  przepustnicy,

znajomy z pracy miał opisywany wyżej problem w 1.4 16V,

z tego co mi powiedział, po spryskaniu przepustnicy WD40 problem ustąpił i póki co nie wrócił

był też taki temat na forum:

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i jednak udało mi się znaleźć nieszczelność przed przepustnicą, ale złośliwość rzeczy martwych działa, brak torxa E8 odłożył naprawę do poniedziałku :(

 

EDIT

Witajcie.

Takie jeszcze pytanie, czy istnieje jakiś program (najlepiej bezpłatny), który przy użyciu interfejsu OP-COM (od OPLA) pozwoli i przetestować renault megane 1ph2 ??

Jeśli ktoś zna taki program proszę o nazwę lub najlepiej bezpośredni link.

Z góry dziękuję.

Edytowano przez _SiDoR_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...