Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
_SiDoR_

Megane I phII Obudowa filtra powietrza 1.6 16V

Recommended Posts

Witajcie.

Potrzebuję Waszej pomocy bo w innych postach nie znalazłem informacji o tym, co to jest ten mniejszy otwór na obudowie filtra powietrza (to duże to wiadomo miejsce na przepustnicę).

U mnie po kolejnym demontażu przepustnicy odkryłem, że to coś jest połączone jakąś plastikową rurką z blokiem silnika i na 100 procent nie jest u mnie szczelne i przez to pewnie większość problemów. Proszę powiedzcie co to jest i jak to jest oryginalnie wykonane. Według mnie powinno być to coś gumowego aby dawało szczelność. No i ogólnie jaki jest patent na wyjęcie tej puszki.

Renault Megane 1ph2 1.6 16V 2001 rok komib.

Pozdrawiam.

(zdjęcie z internetu)

obudowa filtra powietrza megane 1.6 16V.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym otworze , między filtrem a miejscem na przepustnicę powinna jeszcze być okrągła uszczelka. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze na tym schemacie nie wskazują tego jako osobnej części, pewnie jest to element tej wielkiej puszki.

A jak wyjąć tą całą puszkę ktoś wie, bo mi już brakuje sił do francuskiej techniki :/ 

 

EDIT 18:50 06.08.2019

Troszkę doczytałem w internecie i jest to uszczelnienie między odmą a obudową filtra powietrza, a nie nie mogę znaleźć na schematach tej uszczelki osobno, może ktoś zna jej numer, czy jednak jest to integralny element obudowy filtra powietrza ??

Edytowano przez _SiDoR_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od góry są dwie śrubki i wtedy można odchylić ale aby wyjąć całkowicie trzeba odkręcić przepustnicę  i kolektor dolotowy

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informację, przepustnicę już mam w domu do czyszczenia, rozbroiłem tą blachę nad serwem hamulcowym, ale blacha nie chciała wyjść, nie mogłem ruszyć kolektora dolotowego, bo jedna ze śrub ma bardzo mały otwór na klucz a ja takiego klucza nie posiadam :( biednemu domowemu mechanikowi zawsze wiatr w rezonator powietrza przed przepustnicą :(

 

ta uszczelka do odmy ma jakiś numer czy integralna część puszki ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, ale z francuskimi nic nie jest oczywiste. Gdybyś odkręcał tą puszkę , uważaj bo na dole są takie wciskane nakrętki i lubią się gubić.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze wyciągam blachę nad serwem hamulcowym i puszka wychodzi i wchodzi bez problemu. Uszczelka jest osadzona w plastikowej puszce. Jest to dość gruby oring  z tego co pamiętam. Zmierz średnicę gniazda w puszce to będziesz miał średnicę zewnętrzną oringa. Wymiar wewnętrzny dobierz minimalnie mniejszy niż króciec w bloku silnika wchodzący do tej puszki.   

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, saksonczyk napisał:

Ja zawsze wyciągam blachę nad serwem hamulcowym...

a jak tą blachę wyciągasz bo moja jest zawinięta za serwo i nie chce wyjść. Co prawda mam jeszcze instalację LPG ale wszystko co by mogło dotykać tej blachy już odsunąłem i nic nie przeszkadza tylko serwo.

 

EDIT.

Znalazłem dzisiaj obudowę filtra na szrocie, uszczelka była już niestety dość luźna i pomogłem jej sylikonem. Jutro rano kolejne odpalanie.

PS1. Wyjęcie blachy grodziowej trwało z 30 min, przy próbie montażu się poddałem i lekko z tuningowałem dół blachy, weszła na miejsce jeną ręką :D

PS2. Nie szukajcie tej uszczelki po sklepach nie występuje sama tylko z obudową filtra powietrza.

Edytowano przez _SiDoR_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sie trochę nagimnastykować z tą blachą. Mnie się udawało wyciągać i zakładać bez problemu. Kiedyś jak nie wiedziałem ze ta blacha da sie wyjąć to wymieniłem serwo hamulcowe. To był dopiero wyczyn :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko uszczelnione, autko jednak dalej łapie wysokie obroty, teraz czas na nowego krokowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1/Dla tych silników obroty na biegu jałowym powinny wynosić 750 +/_ 50 obr/min;

       -   zaraz po odpaleniu mogą mieć 1100 - 1200 obr/min, a nawet o 200-300 obr/min  więcej,

       -  duży procent silników 1.6 / 16V ma źle ustawiony rozrząd,

2/Jeżeli diagnoza się potwierdzi to najprościej ;

     -  wyregulować różnicę na wałkach, bez zrzucania rozrządu ,

3/ Przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność montażu ;

     -  obroty w miarę rozgrzewania się silnika powinny spadać do wartości nominalnej,

     -  podciśnienie w 1,6/16 V na rozgrzanym silniku , na biegu jałowym  powinno wynosić ok 28 do 36 kPa.

 

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 -  podciśnienie w 1,6/16 V na rozgrzanym silniku , na biegu jałowym  powinno wynosić ok 28 do 36 kPa.

 

no właśnie nie mam jak sprawdzić :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...