Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witajcie.

Potrzebuję Waszej pomocy bo w innych postach nie znalazłem informacji o tym, co to jest ten mniejszy otwór na obudowie filtra powietrza (to duże to wiadomo miejsce na przepustnicę).

U mnie po kolejnym demontażu przepustnicy odkryłem, że to coś jest połączone jakąś plastikową rurką z blokiem silnika i na 100 procent nie jest u mnie szczelne i przez to pewnie większość problemów. Proszę powiedzcie co to jest i jak to jest oryginalnie wykonane. Według mnie powinno być to coś gumowego aby dawało szczelność. No i ogólnie jaki jest patent na wyjęcie tej puszki.

Renault Megane 1ph2 1.6 16V 2001 rok komib.

Pozdrawiam.

(zdjęcie z internetu)

obudowa filtra powietrza megane 1.6 16V.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze na tym schemacie nie wskazują tego jako osobnej części, pewnie jest to element tej wielkiej puszki.

A jak wyjąć tą całą puszkę ktoś wie, bo mi już brakuje sił do francuskiej techniki :/ 

 

EDIT 18:50 06.08.2019

Troszkę doczytałem w internecie i jest to uszczelnienie między odmą a obudową filtra powietrza, a nie nie mogę znaleźć na schematach tej uszczelki osobno, może ktoś zna jej numer, czy jednak jest to integralny element obudowy filtra powietrza ??

Edytowano przez _SiDoR_
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informację, przepustnicę już mam w domu do czyszczenia, rozbroiłem tą blachę nad serwem hamulcowym, ale blacha nie chciała wyjść, nie mogłem ruszyć kolektora dolotowego, bo jedna ze śrub ma bardzo mały otwór na klucz a ja takiego klucza nie posiadam :( biednemu domowemu mechanikowi zawsze wiatr w rezonator powietrza przed przepustnicą :(

 

ta uszczelka do odmy ma jakiś numer czy integralna część puszki ???

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, ale z francuskimi nic nie jest oczywiste. Gdybyś odkręcał tą puszkę , uważaj bo na dole są takie wciskane nakrętki i lubią się gubić.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze wyciągam blachę nad serwem hamulcowym i puszka wychodzi i wchodzi bez problemu. Uszczelka jest osadzona w plastikowej puszce. Jest to dość gruby oring  z tego co pamiętam. Zmierz średnicę gniazda w puszce to będziesz miał średnicę zewnętrzną oringa. Wymiar wewnętrzny dobierz minimalnie mniejszy niż króciec w bloku silnika wchodzący do tej puszki.   

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, saksonczyk napisał:

Ja zawsze wyciągam blachę nad serwem hamulcowym...

a jak tą blachę wyciągasz bo moja jest zawinięta za serwo i nie chce wyjść. Co prawda mam jeszcze instalację LPG ale wszystko co by mogło dotykać tej blachy już odsunąłem i nic nie przeszkadza tylko serwo.

 

EDIT.

Znalazłem dzisiaj obudowę filtra na szrocie, uszczelka była już niestety dość luźna i pomogłem jej sylikonem. Jutro rano kolejne odpalanie.

PS1. Wyjęcie blachy grodziowej trwało z 30 min, przy próbie montażu się poddałem i lekko z tuningowałem dół blachy, weszła na miejsce jeną ręką :D

PS2. Nie szukajcie tej uszczelki po sklepach nie występuje sama tylko z obudową filtra powietrza.

Edytowano przez _SiDoR_
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sie trochę nagimnastykować z tą blachą. Mnie się udawało wyciągać i zakładać bez problemu. Kiedyś jak nie wiedziałem ze ta blacha da sie wyjąć to wymieniłem serwo hamulcowe. To był dopiero wyczyn :-D

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1/Dla tych silników obroty na biegu jałowym powinny wynosić 750 +/_ 50 obr/min;

       -   zaraz po odpaleniu mogą mieć 1100 - 1200 obr/min, a nawet o 200-300 obr/min  więcej,

       -  duży procent silników 1.6 / 16V ma źle ustawiony rozrząd,

2/Jeżeli diagnoza się potwierdzi to najprościej ;

     -  wyregulować różnicę na wałkach, bez zrzucania rozrządu ,

3/ Przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność montażu ;

     -  obroty w miarę rozgrzewania się silnika powinny spadać do wartości nominalnej,

     -  podciśnienie w 1,6/16 V na rozgrzanym silniku , na biegu jałowym  powinno wynosić ok 28 do 36 kPa.

 

 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 -  podciśnienie w 1,6/16 V na rozgrzanym silniku , na biegu jałowym  powinno wynosić ok 28 do 36 kPa.

 

no właśnie nie mam jak sprawdzić :(

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!