Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
jimi180

Laguna III Co sądzicie o tym aucie?

Recommended Posts

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-laguna-2-0-turbo-bose-ostatni-lift-r-link-jedyna-taka-piekna-ID6Chhni.html

 

zastanawia mnie czy rzeczywiście jest to wersja z silnikiem 2.0T bo na osłonie silnika nie dostrzegam literki T. poza tym auto wydaje się być w całkiem przyjemnym stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto ładne. Turbo jest, na osłonie literka "T" zawsze jest żółta, więc na srebrnym tle słabo ją widać. Dodatkowo na kolejnych zdjęciach widać dość sporą rurę dolotową z turbo do IC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autko wygląda fajnie. Ma już Rlinka, więc można uaktywnić AA. Brakuje bixeonów. Myślałem, że w wersji Bose już wszystkie miały. Wiosną kupiłem z bixenonami taką sztukę ale 2.0 dci z tego samego roku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie bardzo mi się spodobało, zaniepokojony byłem tylko właśnie tym turbo, gdyż interesuje mnie tylko ta wersja silnika. jak wrażenia z jazdy @yogin74 automat czy manual? dobrze gdzieś wyczytałem, że automat jest 5cio biegowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgadza się. znalazłem chwilę wcześniej, że to 6AT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jimi180 napisał:

Właśnie bardzo mi się spodobało, zaniepokojony byłem tylko właśnie tym turbo, gdyż interesuje mnie tylko ta wersja silnika. jak wrażenia z jazdy @yogin74 automat czy manual? dobrze gdzieś wyczytałem, że automat jest 5cio biegowy?

Przesiadłem się z Megane III 1.9dci. Zacznę od wad:

  • wspomaganie w megane jest elektryczne, a mojej lagunie elektryczno hydrauliczne. Może też przez większe koła na parkingu trudniej ją zaparkować. 4Control jest bajerem, którego mi brakuje. Sztuka, która znalazłeś ma wspomagania także hydrauliczne, ale napędzane paskiem.
  • mam manualną skrzynię biegów i działa mniej precyzyjnie niż w megane. Wymiana oleju pomogła, ale takiej lekkości jak w megane nie mam.
  • 150 koni vs 130 szału nie ma. Laguna jest cięższa więc mocowo wychodzi podobnie.

Zalety:

  • komfort jazdy bez porównania. Jest cicho i wygodnie.
  • 2.0 dci vs 1.9dci przy tych samych prędkościach ma 0 500 obrotów mnie, co także przekłada się na komfort.
  • w megane miałem dokładany zestaw focala audio. Tu bardzo dobrą robotę robi nagłośnienie Bose. No i wzmacniacz nie lata po bagażniku.
  • Bixeony super bajer. Na drogowych świecą fajnie, wysoko.
  • bagażnik wielki,
  • poprzedni właściciel w Rlinku uaktywnił Android Auto. Super bajer. Do szczęścia brakuje kamery cofania. Laguny III jej nie miały. Ale niektórzy sobie dokładają.

To tak w skrócie :)

Edytowano przez yogin74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, yogin74 napisał:

Przesiadłem się z Megane III 1.9dci. Zacznę od wad:

  • 150 koni vs 130 szału nie ma. Laguna jest cięższa więc mocowo wychodzi podobnie.

Zalety:

  • 2.0 dci vs 1.9dci przy tych samych prędkościach ma 0 500 obrotów mniej, co także przekłada się na komfort.

To tak w skrócie :)

Dziękuję za obszerną odpowiedź. Odniosę się do tych rzeczy, które zostawiłem. 170KM bo to turbo benzyna, a nie diesel :)  i ta wersja jest z automatem zatem powinien być zupełny bajer i komfort jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, jimi180 napisał:

170 KM bo to turbo benzyna, a nie diesel :)  i ta wersja jest z automatem,

zatem powinien być zupełny bajer i komfort jazdy.

Ten silnik to bardzo udana, prosta konstrukcja;

   -  wtrysk pośredni – możliwość instalacji LPG IV generacji z wyższej półki,

  -   z rozrządem opartym na pasku,

  -   z przepustnicą elektroniczną,

  -   zawory z hydrauliczną regulacja – wymagają markowego oleju i jego zmiany co ok;10.000 km,

  -   koło dwu - masowe - bardzo trwałe i nie stwarza praktycznie żadnych problemów,

  -   szerokie możliwości tuningu,

  -   koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym, trzeba zmieniać co ok; 120.000 km, bo się rozwala,

      co skutkuje uszkodzeniem paska rozrządu,

  -   awaryjność -  bardzo mała,

  -  koszty serwisu - stosunkowo niskie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się do zakupu Laguny III na wiosnę po ostatnim lifcie. Z zewnątrz auto dość przyjemne.... ale wnętrze już staruszek zwłaszcza ekran navi zdradza że te auto już nie jest młode konstrukcyjnie, bo jest już na rynku ponad 12 lat....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serio? A według mnie Laguna trzyma się w środku bardzo dobrze. Wnętrze jest nowoczesne, przestronne i wygodne. Wiele nowszych aut nie jest tak funkcjonalnych i dobrze wyposażonych jak Laguna z tego ogłoszenia. Ilekroć widzę nowe auto, to nawet nie ma nawigacji, bo każdy kupuje po taniości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia. dla mnie osobiście im mniej guzików, pokrętełek tym lepiej, schludniej. wnętrze bardzo mi się podoba. nie jest tak zaźgane jak np w fordzie. prosto i przyjemnie. ekran nawigacji taki jak w maździe z 2014 roku. nawigacja też tomtom z tego co tak patrzyłem. nie widzę przynajmniej na widok czego mógłbym się przyczepić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...