Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

3 kreska na polu dotyczącym temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Meganie jeszcze to się nie zdarzyło, a eksploatowana jest naprawdę różnie, tj. długotrwała szybka jazda, długie korki w wysokich temperaturach, zawsze pokazywała max. dwie kreski. Jeżeli Tobie pojawia się trzecia, a masz prawidłowy poziom płynu chłodniczego, to albo padł Ci wentylator, albo z termostatem jest coś nie tak i nie otwiera się na duży obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Korek zbiorniczka płynu chłodzącego nowy.

2. Brak ubytków płynu, poziom ok. 

3. Wentylator chłodnicy włącza się jak skończę jazdę i wyłączę autoale tylko w gorące dni.

4. Wskaźnik temperatury monitorowałem przez OBD i tak:

50 stopni pierwsza kreska.

75 stopni druga kreska.

100 stopni włącza się wentylator chłodnicy i zbija temperaturę.

Podczas jazdy temperatura oscyluje od 80 do 100, gdzie ta górna granica występuje np przy staniu w korku bądź postoju 15 minut.

6. Na włączonej klimie podczas upałów wentylator zasuwa na 2 biegu.

7. Auto mam 9 miesięcy, sytuacja jest bardzo sporadyczna bo 3 kreska na skali pojawiła się 2-3 razy.

Edytowane przez Estorilblau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

u mnie wczoraj taka przypadłość... 300km temu wymieniłem termostat w 1.4TCe, bo samochód słabo się nagrzewał, było trochę zimno w środku podczas mrozu po przejechaniu nawet kilkunastu km... wczoraj, odwilż, zakupy, stoję w korku, dobre 20 min, patrzę na wskaźnik a ja mam wszystkie kreski na temperaturze - nigdy wcześniej tak nie było a nie w takich korkach stałem...

zjechałem na bok, otwieram maskę, płyn jakby na MIN.. powoli odkręcam korek, a on chciał wykipieć jak gotowane mleko, tylko syknął... 

zakręciłem i poleciałem na stację po płyn, w tym czasie dałem mu się lekko wystudzić

 

wróciłem, otworzyłem ponownie zbiornik, poziom płynu na MIN, czuć duże ciepło z silnika, dolałem płyn do MAX, i włączyłem gorące powietrze dmuchawami na max, żeby jednak pomóc mu ochłonąć...

później już się to nie powtórzyło - dzisiaj sprawdzę po nocy pod blokiem jaki stan płynu po dodatkowych 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. U mnie zdarza się że temperatura płynu chłodzącego wskakuje na trzecią kreskę po paru minutach opada na pierwszą i tak pozostaje do końca jazdy. Czy to normalne czy defekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sylwek54 napisał:

U mnie zdarza się że temperatura płynu chłodzącego wskakuje na trzecią kreskę po paru minutach opada na pierwszą i tak pozostaje do końca jazdy.

Wszystko wskazuje na to, że masz niedokładnie odpowietrzony układ chłodzenia;

   - pomoże solidne, cierpliwe odpowietrzanie układu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłaniam się do tego że masz rację z tego względu że niedawno miałem wymieniany rozrząd z pompą wody i chyba mechanik po całej operacji zalał układ płynem ale już nie odpowietrzył. Będę musiał to zrobić sam wiem że do odpowietrzania są jakieś korki na gumowych wężach pewnie podobnie jak megane II w niej sam odpowietrzałem układ po wymianie płynu. Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam nie wiem czy się udało odpowietrzyć w każdym razie dzieje się to samo czyli po uruchomieniu samochodu po chwili na wskaźniku pojawia się pierwsze pole a po kilku minutach pojawiają się następne dwa i tak zostaje dłuższy czas by po dość długim czasie spadło do pierwszej kreski i w zasadzie tak zostaje. Według instrukcji to nic strasznego dopiero reagować jak lampki awaryjne się zaświecą i to wszystko. Sam nie wiem jak ma być po zakupie meganki tego nie było zawsze temperatura dalej się nie podnosiła jak na pierwsze pole. Proszę opiszcie jak to wygląda u was a może jakieś sugestie awarii termostatu czy czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Sylwek54 napisał:

Witam nie wiem czy się udało odpowietrzyć w każdym razie dzieje się to samo

Kolego ;

 - musisz udać się do kumatego mechanika zajmującego się markami reno,

 - i on z pewnością zrobi to profesjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sylwek54 napisał:

Proszę opiszcie jak to wygląda u was a może jakieś sugestie awarii termostatu czy czujnika.

Moim zdaniem wygląda to na termostat.

Dasz radę sprawdzić ręką węże chłodnicy wchodzący i wychodzący ? Jak będą podobnej temperatury po  kilku minutach na wolnych to masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzę się wężom  sprawdzę to dokładnie choć wydawało mi się że były oba gorące. Jestem po za domem jak wrócę sprawdzę miernikiem temperatury będzie łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!