Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

W mojej Meganie jeszcze to się nie zdarzyło, a eksploatowana jest naprawdę różnie, tj. długotrwała szybka jazda, długie korki w wysokich temperaturach, zawsze pokazywała max. dwie kreski. Jeżeli Tobie pojawia się trzecia, a masz prawidłowy poziom płynu chłodniczego, to albo padł Ci wentylator, albo z termostatem jest coś nie tak i nie otwiera się na duży obieg.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Korek zbiorniczka płynu chłodzącego nowy.

2. Brak ubytków płynu, poziom ok. 

3. Wentylator chłodnicy włącza się jak skończę jazdę i wyłączę autoale tylko w gorące dni.

4. Wskaźnik temperatury monitorowałem przez OBD i tak:

50 stopni pierwsza kreska.

75 stopni druga kreska.

100 stopni włącza się wentylator chłodnicy i zbija temperaturę.

Podczas jazdy temperatura oscyluje od 80 do 100, gdzie ta górna granica występuje np przy staniu w korku bądź postoju 15 minut.

6. Na włączonej klimie podczas upałów wentylator zasuwa na 2 biegu.

7. Auto mam 9 miesięcy, sytuacja jest bardzo sporadyczna bo 3 kreska na skali pojawiła się 2-3 razy.

Edytowano przez Estorilblau
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 year later...

u mnie wczoraj taka przypadłość... 300km temu wymieniłem termostat w 1.4TCe, bo samochód słabo się nagrzewał, było trochę zimno w środku podczas mrozu po przejechaniu nawet kilkunastu km... wczoraj, odwilż, zakupy, stoję w korku, dobre 20 min, patrzę na wskaźnik a ja mam wszystkie kreski na temperaturze - nigdy wcześniej tak nie było a nie w takich korkach stałem...

zjechałem na bok, otwieram maskę, płyn jakby na MIN.. powoli odkręcam korek, a on chciał wykipieć jak gotowane mleko, tylko syknął... 

zakręciłem i poleciałem na stację po płyn, w tym czasie dałem mu się lekko wystudzić

 

wróciłem, otworzyłem ponownie zbiornik, poziom płynu na MIN, czuć duże ciepło z silnika, dolałem płyn do MAX, i włączyłem gorące powietrze dmuchawami na max, żeby jednak pomóc mu ochłonąć...

później już się to nie powtórzyło - dzisiaj sprawdzę po nocy pod blokiem jaki stan płynu po dodatkowych 100km

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ELMem posprawdzaj. Jak na gorącym otworzysz to zawsze będzie syk bo wszystkie wspolczesne auta mają układ ciśnieniowy.  Dobrze że cię nie poparzyło - tak nie należy robić. Termostat to element mechaniczny więc ma swoją tolerancję parametrów 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, matejo1990 napisał:

300 km temu wymieniłem termostat w 1.4TCe,

Kontrola ;

    - wizualna szczelności obudowy termostatu,

    - oraz stanu uszczelki obudowy termostatu. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie dolewa się zimnego płynu do gorącego, jeszcze w 1.4tce :D. Oby silnik się nie przegrzał bo uszczelka pod głowicą w tym silniku to jest krótko mówiąc dramat.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!