Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

AndaluzExpat

Megane III phIII 1.2 TCE H5F Problem silnika

Recommended Posts

Witam,

W sobote przekroczyłem magiczną liczbę 100k km, 40km po tym samochód poprosił mnie żebym pojechał kupić nowy ;)

Obecnie czekam, na ASO aż wyceni mi nowy silnik. Może ktoś się orientuje czy da się to naprawić bez wymiany silnika ? Problem opisany na portalach zagranicznych:

https://www.connexionfrance.com/French-news/Renault-cars-have-severe-defect-says-consumer-group
https://www.quechoisir.org/actualite-moteur-1-2-renault-400-000-voitures-en-danger-n67215/

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co się stało z autem że już nie można go naprawić ? Kasacja, spłonął czy ukradli ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gubi zapłon na cylindrach 2 i 3. Samochód jeździ w trybie awaryjnym silnika, ASO jasno powiedziało że silnik do wymiany, jeszcze nie podali szczegółów.
Szef mechaników w ASO nalegał, żebym zostawił samochód w trakcie gdy oni kontaktują się z centralą, w celu ustalenia zniżki na nowy silnik.

W międzyczasie znalazłem również link do artykułu po Polsku nt. defektu fabrycznego dotyczącego wszystkich 1.2TCE produkowanych między 2012 - 2016 r :
https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, AndaluzExpat napisał:

Gubi zapłon na cylindrach 2 i 3.

Samochód jeździ w trybie awaryjnym silnika,

ASO jasno powiedziało, że silnik do wymiany, jeszcze nie podali szczegółów.

Warto przypomnieć sobie przypadki kolegów ; 

     psi2338,  tomrud ,

     Nadmierne zużycie oleju .

  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem przed chwilą do ASO, wymienią silnik na nowy za darmo. Operacja ma trwać do 3 tygodni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy na zakończenie sprawy, ale trzymam kciuki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A cóż to takiego jest powodem owego gubiena zapłonu na 2,3 cylindrze, że aż cały silnik trzeba wymienić, a nie tylko np.: wiązkę??

Edytowano przez Jwax
  • Zmieszany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na uszkodzenie gładzi cylindra.Gdzieś ktoś pisał że auta z instalacją gazową osiągają normalne przebiegi, ma ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ale nowy silnik gratis dostaniesz kolego czy darmowa wymiana?.

A mówią że Renault olewa klientów hehh.

A co ma do tego instalacja gazowa tak zapytam, jak wyżej?.

Edytowano przez tomgrandtour

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu autor postu zgłaszał problem błędów 

nie wiem ile czasu tak jeździł,bo mogło to mieć wpływ na elementy silnika typu tłok,zawory,jak z taką awarią przyjechał z Hiszpanii do kraju to silnik mocno dostał w du.e

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2019 o 15:53, tomgrandtour napisał:

A co ma do tego instalacja gazowa tak zapytam, jak wyżej?.

Inny sposób podawania paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Silverek napisał:

 

A myślałem nawet ostatnio nad zmianą furmanki, niestety mój chodzi jak szwajcarski zegarek i nie chce pić oliwy ani kropli:-D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za brak aktywności w temacie, byłem na urlopie.

 

@Jwax
Niestety nie powiedzieli mi, przeprowadzili swoje testy, kazali zostawić do czasu aż skontaktują się z centralą w Madrycie, następnego dnia dostałem info że silnik za free w ramach gwarancji. Aczkolwiek zweryfikowałem gwarancje i na silnik miałem 2 lata lub 50k km - Samochód ma obecnie 100k km i 4y4m.

@tomgrandtour
Darmowy silnik oraz darmowa wymiana - aczkolwiek okaże się jak będę odbierał.
Odnośnie ostatniego Twojego wpisu - mój przy 51k km też nic nie pił oleju, dopiero później zaczął pić znacznie więcej :)

 

@ROBRAT

Troche czasu jeździłem z wypadającym zapłonem przy tamtej awarii - około 200km, przy obecnej 100km.
Od tamtej awarii świec którą cytowałeś zrobiłem tylko 3k km.
Samochód nie wrócił jeszcze do Polski, a wyjechał jak miał przejechane niecałe 5k km ;)

@Silverek
Jak FeuVert patrzył po VIN, to samochód miałem na Rumuńską dystrybucje (Kupiony w Polsce w Radomiu - Renault Karasiewicz).
W teorii wolał bym żeby odkupili za 90% wartości, zamiast wsadzali nowy silnik, ale z nowym silnikiem też przeżyję.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...