Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie załącza się wentylator chłodnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Scenic 1 1998 2.0 benzyna

Nie załącza się wentylator chłodnicy.

Sprawdziłem:

  • zmostkowałem piny pod przekaźnikami - działa zarówno pierwszy bieg jak i drugi, więc wiatrak sprawny.
  • sprawdziłem WSZYSTKIE bezpieczniki pod multimetrem - wszystkie sprawne.
  • nie załącza się przy włączeniu klimy
  • sprawdziłem przekaźniki - sprawne na 100%. Prąd do przekaźników dochodzi. Tam, gdzie ma być plus nawet bez zapłonu.

Wygląda na to, że jakiś czujnik nie podaje sygnału do przekaźników. Tylko gdzie go szukać?

Edytowane przez stawikendo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączałeś czujnik cieczy na włączonym zapłonie? Masz odejście 3 pin. jeden z nich to bimetaliczny włącznik wentylatora. Wyższy bieg jest podawany z ecu, ale musi działać niższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, stawikendo napisał:
  • zmostkowałem piny pod przekaźnikami
  • działa zarówno pierwszy bieg jak i drugi,
  • więc wiatrak sprawny.

Czujnik płynu chłodniczego włącza wentylator przez przekaźniki ;

   - przekaźniki są sterowane przez ecu, na podstawie wskazań czujnika temperatury cieczy,

          - sprawdzić połączenie czujnika temperatury silnika do sterownika, czy nie zwiera do masy,

          - przeczyścić styki ecu,

         - sprawdzić łącza masowe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Czujnik płynu chłodniczego włącza wentylator przez przekaźniki ;

   - przekaźniki są sterowane przez ecu, na podstawie wskazań czujnika temperatury cieczy,

          - sprawdzić połączenie czujnika temperatury silnika do sterownika, czy nie zwiera do masy,

          - przeczyścić styki ecu,

         - sprawdzić łącza masowe.

@Andrzej-2010 Jak odpiąłem kostkę od czujnika temperatury, to jeden z dwóch pinów zwierał z masą, myślałem ze tak ma być, bo to czujnik jak na zdj.

czujnik-temperatury-1-83_3555.jpg.1f4708fab469b75e0c0cff08a6edaa9a.jpg

Styki ecu przeczyszczę przy następnej okazji.

O jakie dokładnie łącza masowe chodzi? Gdzie się znajdują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj kod silnika bo coś tu nie pasuje, piszesz że, rok 1998 więc to powinien być scenic ph1 a nie ph2. Są całkowicie inne schematy dla zasilania wentylatora tego silnika.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aniewa napisał:

Podaj kod silnika bo coś tu nie pasuje, piszesz że, rok 1998 więc to powinien być scenic ph1 a nie ph2. Są całkowicie inne schematy dla zasilania wentylatora tego silnika.

Może być, że ph1, samochód nie mój tylko w weekendy go widzę, jutro jak dam radę zobaczę dowód

@aniewa a masz może oba schematy? Lub wiesz gdzie znaleźć?

Sprawdziłem "opornicę wentylatora" i jest sprawna. Zostały 2 czujniki w termostacie. Jak ich sprawdzić? Wyjąłem kostki z obu i nie są zaśniedziałe. W jednym z czujników (2pinowy) jeden pin to masa, drugi nie wiadomo. Gdy zmostkuję kostkę, nic się nie dzieje. Drugi z czujników (3 pinowy) daje temperaturę na blat, bo gdy go odłącze to wskazówka spada.

Przejrzałem wszystkie schematy, i według każdego nie pojawia się sygnał do przekaźnika, czyli jakiś czujnik nawalił. Myślę, że to nie ten 2pinowy, bo potrzeba min. 3 pinów, żeby dawał sygnał na pierwszy lub drugi przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik trzypinowy dwoma pinami zasila wskazówkę na wyświetlaczu, trzeci pin po zadziałaniu bimetalu zaświeca kontrolkę przegrzania silnika.

Czujnik dwupinowy podaje dane do sterownika silnika a tan z kolei zasila według potrzeb dwa przekaźniki wentylatora. 

Do sprawdzenia połączenie tego czujnika ze sterownikiem silnika. Nie wiem tylko jaki masz sterownik silnika by znaleźć odpowiedni schemat.

Popatrzą jeszcze na schematy i coś podrzucę.

Skrzynka bezpieczników pod maską to taka jak na zdjęciu poniżej (przek J i K do wentylatora) czy z dwoma rzędami przekaźników?

image.thumb.png.872bc91263ad00e5237855ade6aef80a.png

 

Edytowane przez aniewa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, aniewa napisał:

Czujnik trzypinowy dwoma zasila pinami zasila wskazówkę na wyświetlaczu, trzeci pin po zadziałaniu bimetalu zaświeca kontrolkę przegrzania silnika.

Czujnik dwupinowy podaje dane do sterownika silnika a tan z kolei zasila według potrzeb dwa przekaźniki wentylatora. 

Do sprawdzenia połączenie tego czujnika ze sterownikiem silnika. Nie wiem tylko jaki masz sterownik silnika by znaleźć odpowiedni schemat.

Popatrzą jeszcze na schematy i coś podrzucę.

Skrzynka bezpieczników pod maską to taka jak na zdjęciu poniżej (przek J i K do wentylatora) czy z dwoma rzędami przekaźników?

image.thumb.png.872bc91263ad00e5237855ade6aef80a.png

 

Skrzynka wygląda tak:

 

post-25073-1295775134.jpg

(zdjęcie niemoje, ale skrzynka 1:1)

Na otomoto widze, że jest jeszcze jeden czujnik - w chłodnicy. Nie widziałem go nigdy pod maską bo skraplacz klimatyzacji zasłaniał.

Jesli dobrze rozumiem, gdy odepnę wtyczkę, wentylator powinien się odpalić.

renault-megane-scenic-chlodnica-wody-osobowe-skarzysko-kamienna-sprzedam-435479457.thumb.jpg.27fbf837353c7c62b2e677dbea78a239.jpg

 

Edytowane przez stawikendo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie brak tego czujnika przy chłodnicy komplikował sprawę. Jeżeli masz tam czujnik to sprawa jest wyjaśniona. Zamieszczam schemat zasilania wentylatora dla silnika 2.0 F3R 8 zaworowego.

image.thumb.png.be4e5542233f5655f32ad740c2457d04.png

248- czujnik temperatury w chłodnicy

206- czujnik ciśnienia klimatyzacji

335- przekaźnik małej prędkości

234- przekaźnik dużej prędkości

321- rezystor wentylatora

262- silnik wentylatora

597- skrzynka bezpieczników pod maską

Cewki przekaźników wentylatora zasilane są poprzez bezpiecznik 5 A w kabinie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aniewa napisał:

Właśnie brak tego czujnika przy chłodnicy komplikował sprawę. Jeżeli masz tam czujnik to sprawa jest wyjaśniona. Zamieszczam schemat zasilania wentylatora dla silnika 2.0 F3R 8 zaworowego.

image.thumb.png.be4e5542233f5655f32ad740c2457d04.png

248- czujnik temperatury w chłodnicy

206- czujnik ciśnienia klimatyzacji

335- przekaźnik małej prędkości

234- przekaźnik dużej prędkości

321- rezystor wentylatora

262- silnik wentylatora

597- skrzynka bezpieczników pod maską

Cewki przekaźników wentylatora zasilane są poprzez bezpiecznik 5 A w kabinie.

DZIAŁA! Problemem była kostka do czujnika w chłodnicy. Według schematu jeden pin powinien mieć +12V, a nie było go. Bezpiecznik w kabinie był cały, więc podłączyłem ten pin z kostki pod jakiś obwód po stacyjce i zabezpieczyłem 7,5A. Potem zwarłem ten pin z pozostałymi dwoma (po kolei) to załączał się kolejno pierwszy i drugi przekaźnik. Podłączyłem wszystkie, odłączyłem poprzednią prowizorkę, zagrzałem silnik i wentylator odpalił się, gdy wskazówka dobiła ponad środkową kreskę, czyli działa. Dziękuję bardzo za schemat, który mega mi pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!