Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Pisałem o tym iż zanim kupiłem samochód że dowiadywałem się w kilku salonach odnośnie łuszczących się pasków rozrządu.  Na początku 2017 roku problem  został całkowicie wyeliminowany, jak również problem NIE występował we wszystkich silnikach, tylko w tych do których założono wadliwy pasek od jednego z dostawców (było kilku dostawców pasków).  Zobaczymy jakim silnikiem będzie 1.3 TCe, póki co dopiero rok jest w ofercie i przebiegi na obecną chwilę nie są większe niż 20-30 tyś km.......a tyle bez problemu robił nawet Zaporożec :-) Na obiektywną ocenę potrzeba minimum 3 - 4 lat..... 1.2 TCe też był zachwalany mega na początku, czas pokazał po latach że żłopie olej.... W ASO masowo wymieniają na gwarancji te silniki nawet w Kadjarach które weszły latem 2015. Z tego co wiem poprawiono silnik w 2 połowie 2016 roku......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zatem do zobaczenia za 3-4 lata.

2 godziny temu, mayn napisał:

spalanie blisko 2 litry w dół na każde 100 km

Pamiętaj że spalanie to w pierwszej kolejności kwestia stylu jazdy. Niespecjalnie wierze w 2l różnicy na spalaniu w samochodach podobnych co do masy i generacji silnika (GDI, turbo itp). Obiektywne są tylko testy w warunkach laboratoryjnych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja napisze tak, styl jazdy mam ten sam, Megane III 1.6 z mulastym silnikiem paliła mi 9,5 litra i dawała ZERO przyjemności - wieczny brak mocy albo huk silnika - do wyboru. Teraz auto pali 7-7,5 litra i ma jeszcze spory zapas mocy oraz ZERO turbo dziury jak w ropniaku....

 

Jeszcze raz powtórzę - jestem Bardzo zadowolony...

 

Inny temat jak ktoś ma 1,2 który pije olej, czy 1.6 który nie jedzie - wtedy bym miał może i inne zdanie....

 

Faktem jest, że największą frajdą jest tu silnik - chapa i się śmieje za każdym, razem jak dam w palnik, a auto jedzie i przy tym nie pali średnio 15 litrów jak wolnossące odpowiedniki z takim momentem obrotowym...  Zatem mogę przyśpieszać jak lubię i nie trzymać się za portfel...

A trwałość cóż zobaczymy, myślę że po doświadczeniach z 1.2 i uwzględniając fakt w ilu modelach i markach montują ten silnik to raczej plamy nie dali.. Test co prawda laboratoryjne obiecują 300  tyś bez poważniejszych napraw - zobaczymy..

 

https://francuskie.pl/nowy-silnik-renault-daimler-1-3-tce-hr13-trafia-do-renault-megane/

 

Jedna przestroga, autem zrobiłem 2000 tyś km wyłącznie po mieście - odległości 3-5 km, w tamtym tygodniu wyjechałem na trasę i nagle zauważyłem momentowy (5-10 sekund) nagły spadek mocy (częściowo odcięte turbo) i dużo białego dymu z tyłu auta więc wypalił się GPF   i tak sobie myślę, że przy wyprzedzaniu mógłby być problem, chyba, że nie dokonał by tego przy gwałtownym przyśpieszaniu (wyprzedzałem ale spokojnie bo miałem dużo miejsca)... zobaczymy

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest tu ktoś, kto zrobił na tym silniku 1.3 TCe 100 tysięcy? Ciekawi mnie jak będzie wtedy silnik pracował. I jak będzie to zależało od mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł 1,3 160KM EDC 5,2/100 no ludzie  oszczędniejszy niż hybryda ;)

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No cóż, ten portal jest poświęcony "francuskim" a miłość czasem ufa bezkrytycznie... Ale jestem w stanie uwierzyć że przy stabilnej prędkości 100 km/h takie spalanie jest osiągalne. Tyle, że to raczej nie jest cykl mieszany. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież artykuł jest z 08.2018, czyli zanim ktokolwiek sprawdził ile rzeczywiście ten silnik spala, a jak wiadomo w dzisiejszych czasach foldery reklamowe producentów samochodów obiecują gruszki na wierzbie i zapewniają spalanie na absurdalnym poziomie. Myślałem, że już nikt nawet nie zwraca uwagi na oferowanie spalanie przez jakiegokolwiek producenta (nie tylko Renault), bo wiadomo przecież, że to bujda na resorach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NA foldery nie patrzę, przecież pisałem, że pali mi w mieście 7-7,5 i uważam to przy takim momencie i mojej nodze za DUŻY sukces......

 

Kiedyś moja żona wracała z imprezy 35 km trasy, jechała przepisowo i spalił jej 4,2 litra mi się to nigdy nie udało.. . :D:D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja do znudzenia piszę na tym forum że spalanie jest przede wszystkim kwestią stylu jazdy. W Polsce nie ma zwyczaju jeżdżenia z prędkościami przepisowymi. Stąd różne dziwne raporty spalania i samodonosy typu: przy 170 kmh pali mi 10l/100 :-) Za tanie mandaty i za mało suszarek na drogach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, ChetnynaMegan napisał:

Jest tu ktoś, kto zrobił na tym silniku 1.3 TCe 100 tysięcy?


Mój kolega zrobił, jest przedstawicielem handlowym zrobił 110 tys i wymienili mu na nowy. Robił tylko zawieszenie - łączniki dokładnie, silnik zero problemu... Auto generalnie nie dbane wcale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem 30 tys w rok ale to był wyjątkowy rok. W kolejnych będzie po 20 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Pitrek napisał:

Ja do znudzenia piszę na tym forum że spalanie jest przede wszystkim kwestią stylu jazdy.  (...) przy 170 kmh pali mi 10l/100

 

Mi przy średniej 16km/h pali 11,5 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łączę się w "bulu" :67_head_bandage:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śmieszne skąd Renault wzięło te niskie spalania. Testy wykonane chyba na podnośniku. 1.6 dci powinien mieć średnie spalanie ok. 5 l, a nie udało mi się jeszcze zejść poniżej 8 l/100 km.

Mam również Lagunę III z silnikiem 2.0 benzyna M9R i ona pali podobnie więc coś tu jest nie tak. Ogólnie porównując jakość auta to Laguna jest lepiej wykonana mimo że starsza generacja. Ale tak to już jest że co nowsze to gorsze - oszczędności. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

8 l w dieslu to katastrofa. Ostatnio looknąłem na spalanie w 10 letnim i30 1,6 crdi 90KM którym teraz jeździ moja córka - 5,2 l/100 km. I tyle w tym aucie wychodzi z tankowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...