Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.9dci - dziwny stuk,puk - sprężysty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po przeszukaniu forum niestety nie znalazłem podobnego tematu.

Sprawa wygląda następująco : wkurza mnie pojedynczy stuk dochodzący z prawej strony z okolic McPersona - jest to taki odgłos sprężysty jakby przy walniętej poduszce/łożysku amortyzatora - jednak stuk ten występuje również przy powolnej jeździe na wprost - zarówno w przód jak i w tył.

Właśnie z tej strony gdzie stuka miałem wymienione całe górne mocowanie amora, na SKP nic nie wyszło  , sprężyna cała

Czy ktoś miał podobny przypadek :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich miłośników Megane. Mam taki problem że od niedawna pojawił się dziwny dźwięk w silniku 1,9 dCi F9Q 800. Który słychać na wolnych obrotach na zimnym silniku i przy minimalnych obrotach. Przy delikatnym podniesieniu obrotów dźwięk znika. I jak wychodzi na roboczą temperaturę też znika. Czy może ktoś miał coś podobnego? Video dołączam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, igor.andruchiv napisał:

od niedawna pojawił się dziwny dźwięk w silniku 1,9 dCi F9Q 800.

Który słychać na wolnych obrotach na zimnym silniku i przy minimalnych obrotach.

Przy delikatnym podniesieniu obrotów dźwięk znika.

I jak wychodzi na roboczą temperaturę też znika.

1/Zawór egr będzie b. zawalony sadzą i nie będzie pracował prawidłowo;

     - im więcej jazd po mieście i na krótkich trasach,

2/Najczęściej zawór egr blokuje się w pozycji otwartej, co skutkuje objawami, takimi jak ;

      -  nierównomierna praca silnika na biegu jałowym – terkotanie,

      -  trudności z płynnym przyspieszaniem

      -  utrudniony rozruch zimnego silnika,

      -  spadek mocy silnika,

      -  słaba reakcja na gaz,

      -  zwiększone zużycia paliwa,

      -  nierówna praca silnika,

      -  kopcenie,

3/ Rozłącz kostkę z egr-u, zobacz jak turbina chodzi?

4/ Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr,

      -   w większości przypadków egr blokuje się w pozycji otwartej,

      -   zabrudzony egr otwiera się nadmiernie i powoduje duszenie silnika oraz jego gaśnięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

1/Zawór egr będzie b. zawalony sadzą i nie będzie pracował prawidłowo;

     - im więcej jazd po mieście i na krótkich trasach,

2/Najczęściej zawór egr blokuje się w pozycji otwartej, co skutkuje objawami, takimi jak ;

      -  nierównomierna praca silnika na biegu jałowym – terkotanie,

      -  trudności z płynnym przyspieszaniem

      -  utrudniony rozruch zimnego silnika,

      -  spadek mocy silnika,

      -  słaba reakcja na gaz,

      -  zwiększone zużycia paliwa,

      -  nierówna praca silnika,

      -  kopcenie,

3/ Rozłącz kostkę z egr-u, zobacz jak turbina chodzi?

4/ Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr,

      -   w większości przypadków egr blokuje się w pozycji otwartej,

      -   zabrudzony egr otwiera się nadmiernie i powoduje duszenie silnika oraz jego gaśnięcie.

 

Bardzo dziękuję za taką szybką odpowiedź. W potwierdzenie zawalonego EGR dołączam filmik. Był zatkany po same jaja. Ale go poruszałem i to się posypało. Chciałem w sobotę go wyczyścić ale nie dałem rady wyciągnąć. Tak mocno tam się przyspawał że wogule nie chce ruszyć

Spróbuję później odpiąć kostkę i odpiszę co się dzieje. Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, igor.andruchiv napisał:

Chciałem w sobotę go wyczyścić ale nie dałem rady wyciągnąć.

Konieczność demontażu egr oraz ;

  - prawdopodobnie, konieczność wymiany na nowy, 

  - przeczyszczenie układu dolotowego,

  - zmiana charakteru jazdy,

  - częste wypady za miasto celem;

        -  przedmuchania układu dolotowego,

        -  oraz katalizatora,

 - kontrola stanu świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

3/ Rozłącz kostkę z egr-u, zobacz jak turbina chodzi?

4/ Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr,

 

A jak powinna turbina chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!