Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

21 godzin temu, Silverek napisał:

Czy ja wiem... pierwsza kreska pokazuje, że silnik nie jest już zimny tylko osiągnął jakąś temperaturę, a drugi że ma prawidłową temperaturę roboczą. Zresztą trzeba się cieszyć tym co jest, np. w clio i capturach wcale takiego wskaźnika nie ma :)

Pierwszy klocek to 50 stopni drugi 75 stopni Celsjusza dobrze to widać na ELM ie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@mariuszekf, jest zróżnicowanie ze względu na rodzaj silnika (diesel, benzyna) a nawet rok produkcji. W dieslach w 3 fazie drugi klocek zapala się znacznie później niż we wcześniejszych modelach (zdaje się, że przy 80 stopniach zamiast 73). Sprawdzaliśmy to kiedyś z Cinasem porównując zegary do diesla z phII i phIII.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Megane 3 110 KM są montowane czujniki temperatury na złącza dwupinowe i czteropinowe. Czy to nie jest tak, że te dwupinowe pokazują od razu przeskok z jednego kwadracika na wyświetlaczu na trzeci kwadracik? W moim aucie tak właśnie jest. Myślałem, że to wina termostatu czy czujnika temperatury więc dziś mi wymienili termostat na nowy. No i dalej mam to samo. Zapala się pierwszy kwadracik a potem dopiero po uzyskaniu temperatury roboczej zapalają się naraz drugi i trzeci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jest i tak będzie.

Ten kwadracik jak piszesz "drugi i trzeci" to fizycznie jest cały jeden duży kwadracik, który zawsze zapala się cały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasny gwint. Masz rację. Dopiero jak się dokładnie przyglądnąłem to widzę, że faktycznie tak jest. A cały czas wydawało mi się, że są 3 kwadraciki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@filolog wystarczyło przeczytać ten temat od początku, tam było wszystko wyjaśnione :) Przecież nie trzeba się specjalnie przyglądać, aby zauważyć że są tylko dwa wskazania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na moim przykładzie jednak trzeba było się dokładnie przyglądnąć. Wiem jednak dlaczego myślałem o 3 kwadracikach. Siła autosugestii. Taki sam kołowy wskaźnik paliwa, który jest po lewej składa się z równych kwadracików i człowiek sam sobie sugeruje, że ten po prawej dotyczący temperatury ma takie same kwadraciki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może tak jest.. Osobiście takiego problemu z odczytem temperatury nigdy nie miałem :) Grunt, że wszystko się wyjaśniło, a kolejnym osobom radzę przeczytać ten wątek od początku zamiast powielać te same pytania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2019 o 11:13, Silverek napisał:

Czy ja wiem... pierwsza kreska pokazuje, że silnik nie jest już zimny tylko osiągnął jakąś temperaturę, a drugi że ma prawidłową temperaturę roboczą.

A nie prawda. Z racji tego, że od jakiegoś czasu jeżdżę Skodą to mogę coś powiedzieć. Grupa VAG wrzuca na zegary podgląd na temperaturę oleju. Obserwuję sobie ją dość często, szczególnie rano, w korelacji że wskaźnikiem temp. cieczy. Temperatura robocza diesla 2.0 wynosi około 94-95 stopni i osiągana jest dużo później niż 90 stopni na cieczy. Gdy temp. cieczy ma 50-75% wskaźnika wskakuje 50 stopni temp. oleju. Gdy ciecz ma już 90, olej dopiero jakieś 70 parę. Temperaturę roboczą (przy jeździe w trasie) silnik ten osiąga po przejechaniu dobrych 15 km.

Wracając do Renault kiedyś robiłem testy z ELMem i temperaturą. Jak kolega chce zobaczyć to musi poszukać. Były dość dokładne.

Edytowano przez pbet
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe autostradowej temperatura oleju w tym silniku nie rzadko przekracza 130 C ;).  

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 po nagrzaniu nie patrzę ale dzięki za cynk. Rzucę okiem z ciekawości gdy będzie ku temu okazja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...