Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Pitrek, a założysz się ze mną, że jeśli wstawisz normalny kwasowy do Meganki IV z SS to go szlag trafi szybciej niż ta gwarancja obowiązuje. 

A gwarant (czyli producent aku), po zapoznaniu się w jakim aucie pracował napisze Ci, że uszkodzenie z winy użytkownika (a w nawiasie wpis, że do SS używa się innych akumulatorów i tu podadzą Ci jaki model aku od nich jest dedykowany) - o to mi chodziło z gwarancją.

Zwykły akumulator kwasowy nie jest przystosowany do cykli pracy jakie panują w aucie z SS.

Co będzie po gwarancji na Megankę to mnie nie interesuje za bardzo (mam przedłużoną na 4 lata do końca leasingu), bo po leasingu idzie do sprzedaży, a biorę następny w leasing.

 

Ja mam swój od nowości - czyli 06.2016 (bo wtedy auto wyszło z fabryki, ja kupiłem 12.2016) - auto jeździ głownie po mieście (żona do firmy ma 5km w jedną stronę). Czyli robi małe przeloty i w sumie mógłbym stwierdzić, że jest raczej na deficycie prądowym nonstop. A dział jak trzeba i nic się nie dzieje - z tym że ja raz na jakieś 6 m-cy podłączam go pod prostownik automatyczny (bo żona wtedy stwierdza zazwyczaj, że chyba trzeba bo się SS nie odpala po mieście często). I samochód jeździ z SS cały czas - bo nie chce się żonie ciągle po odpaleniu tego systemu wyłączać (a może wie ktoś czy da się go Clip'em wyłączyć na stałe).

Edytowano przez MarcinDe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych: tak wygląd przebieg napięcia zarejestrowany przez ELM podczas 15 km jazdy. Akumulator fabryczny sprawdzę jaki. 

Jakieś komentarze ? :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

Screenshot_20191030-074635.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.10.2019 o 17:48, Pitrek napisał:

Pożyjemy zobaczymy. Ja się testów nie boję :-)

A jak to pełne ładowanie wykańcza akumulator bo nie kumam? Regulator pilnuje napięcia i tyle. Jak się naładuje to prąd spada do bardzo niskiego i tyle. 

Zwykły aku z systemem start-stop padnie w dwa lata. Taki byl oryginalnie w megi. 

U siebie mam ten system wyłączony. Dlatego kupiłem zwykły. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.10.2019 o 20:38, MarcinDe napisał:

Wiecie co jak czytam wpisy w tym poście to mi się śmiać chce - do systemy SS wkładać zwykły akumulator - życzę powodzenia. 

 

Kur...a następne druciarstwo - kupiło się samochód z SS to trzeba mieć na wymianę akumulatora dedykowanego pod taki system. Najpierw cuda się wyprawia, a potem plącz że gwarancji nie chcą uznać.

Ciekawe Czajkus, w której to Megance IV z SS jest zwykły akumulator - chyba że ktoś na salonie przytulił oryginalny, a w jego miejsce włożył normalny (bo różnica w cenie jest galanta).

 

Ja w swojej Intense z SS mam taki jak na załączonym zdjęciu - czyli EFB.

20191029_202337.jpg

 

Miałem w megance taki sam akumulator, w zasadzie podobny bo 72 Ah. EFB to one są ale tylko z napisu na nalepce, w testach to wychodzi co innego. Testy nie w aucie tylko testerami i innymi urzadzeniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Komarek napisał:

Zwykły aku z systemem start-stop padnie w dwa lata. Taki byl oryginalnie w megi. 

U siebie mam ten system wyłączony. Dlatego kupiłem zwykły. 

Nie oznacza to, że wytrzyma dłużej. Problemem nie jest skrajne rozładowanie, bo zwykły krótkotrwale to wytrzymuje, ale szybkie ładowanie i gwałtowny wzrost temperatury elektrolitu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to wrzucam kolejną rejestrację przebiegu napięcia ładowania. Wszystkie piki to ok 15,1V. Wartości są prawdziwe, potwierdzone miernikiem. Normalny poziom ładowania jest na ok 13,6V, piki w dół to dzialanie S&S. Co ciekawe napięcie ładowania 15V pojawia się podczas hamowania silnikiem. Taki KERS.

Coś mam zepsutego? :D Może niedługo będę miał zepsuty akumulator? Sam nie wiem.

W aucie mam taki Aku jak na fotkach powyżej. 

Screenshot_20191031-075628.thumb.png.941b689ee32c9fcb2662d96273771e00.png

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie masz nic zepsutego, masz po prostu system ESM (Energy Smart Management). Działanie tego systemu polega na odłączaniu ładowania akumulatora podczas gwałtowniejszego przyśpieszania. Spadki poniżej 13 V spowodowane są zasilaniem układów tylko z akumulatora podczas tego przyśpieszania. Natomiast podczas hamowania akumulator jest ładowany większym prądem dla uzupełnienia strat pojemności wynikłych z pracy na samym akumulatorze. Przez większość okresu masz prawidłowe ładowanie 13,5 V wynikające z normalnej jazdy ze stałym obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w każdym razie już wymieniony w Renault Kielce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...