Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Patryk89m

Megane II phI Problem z odpaleniem na zimnym. Klekota i gaśnie

Recommended Posts

Witam, 

 

To mój pierwszy post więc chciałbym się przywitać :)<piwko>

 

A przechodząc do tematu:

Zakupiłem megane z końca 2004 roku, auto ma przejechane 170k. Szybko po zakupie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku,a  dokładniej 1szym odpaleniem po nocy.

 

Auto przy pierwszym odpaleniu startuje, klekocze i gaśnie. Przy kolejnym klekocze delikatniej i obroty się stabilizują i już jest spokój. Przy ruszaniu zrobił parę zająców, po czym jechał juz normalnie. 

Z tego co wyczytałem, może to być koło zmiennych faz, czujnik lub elektrozawór. Dodam, że rozrząd wymieniany był w połowie 2018.

 

Czy można prosić o opinię na ten temat osob, które dłużej siedzą w temacie?

Będę wdzięczny :) 

 

Pod tym linkiem filmik z uruchamiania samochodu:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra diagnoza, ale żeby ustalić który z tych 3 elementów trzeba to rozebrać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dzieki za odpowiedz.

 

Jestem nowy w marce Renault, czy zna ktoś godnego polecenia mechanika do aut francuskich w Krakowie/okolicy?

Przy okazji, jakie moga być orientacyjne koszty, nie chciałbym gdzieś pojechać i zapłacić 2x więcej niż powinno to kosztowac :)

Edytowano przez Patryk89m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Patryk89m napisał:

Szybko po zakupie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku , a  dokładniej 1szym odpaleniem po nocy.

2 godziny temu, Patryk89m napisał:

Dodam, że rozrząd wymieniany był w połowie 2018.

 

Po zakupie używanego auta warto ;

   A/ zmienić;

       - olej na markowy np; Valvoline Syn Power 5W40,

              - zapewnić maksymalny poziom oleju w misce olejowej,

      -  filtr oleju na markowy; mann, knecht, purflux,

      -  świece zapłonowe na zalecane oraz zadbać o szczeliny elektrod rzędu 0,7 mm,

             -  świece i cewki muszą być suche i czyste,

  B/ sprawdzić ;

      -   aby akumulator był w dobrym stanie ; czopy i klemy czyste,

      -   czystość czół czujników i ich styków elektrycznych; położenia wału i wałka rozrządu,

      -   mimo wszystko sprawdzić prawidłowość ustawienia rozrządu,

      -   w pierwszej kolejności wymienić elektrozawór KZFR i obserwować efekt,

1 godzinę temu, Patryk89m napisał:

czy zna ktoś godnego polecenia mechanika do aut francuskich w Krakowie/okolicy?

 C/ warto wejść ; małopolskie - serwisy

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz, pomocne wskazówki.

20 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

  B/ sprawdzić ;

      -   aby akumulator był w dobrym stanie ; czopy i klemy czyste,

     

 

 

Odnosnie tego punktu mam pytanie. Jeśli akumulator ma wpływ to czy jego odpięcie w celu resetu radia mogło wplynąć w jakiś sposób na problem z odpalaniem?

 

Tak jak mówiłem, problem pojawił się po zakupie, nie było go od początku. Auto było kupione ok 2 tygodnie temu, był na warsztacie i u elektryka i ani nikt nic takiego nie zaobserwował, odpalał normalnie.

W weekend odpiąłem aku aby zaskoczyło radio i od tego czasu się to dzieje, może się coś rozłączyło lub "rozkonfigurowało"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Patryk89m napisał:

Auto było kupione ok 2 tygodnie temu, był na warsztacie i u elektryka i ani nikt nic takiego nie zaobserwował, odpalał normalnie.

Prawdopodobnie akumulator do kontroli/wymiany.

Pomierz napięcie;

  - przed rozruchem,

  - w trakcie rozruchu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.11.2019 o 10:40, Andrzej-2010 napisał:

Prawdopodobnie akumulator do kontroli/wymiany.

Pomierz napięcie;

  - przed rozruchem,

  - w trakcie rozruchu. 

 

Akumulator posprawdzany. 

 

Na wylaczonym 12.1

Zaplon 12

Rozruch 9.9

ladownie 14.4

 

Jednak w ostatnich dniach problem z rozruchem zanikł. 

Ostatnie 3 dni, po dlugich przerwach (>10h) auto odpala normalnie (przy krotkich przerwach 1-2h nie mial problemów w ogóle).

 

Dam znać jeśli się problem znowu pojawi, i będę mógł coś więcej powiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Patryk89m napisał:

Akumulator posprawdzany. 

Na wylaczonym 12.1V

Zaplon 12

Rozruch 9.9

ladownie 14.4

Napięcie akumulatora na wyłączonym silniku powinna być > 12,5 V,

Przy rozruchu masz 9,9 V - to świadczy, że akumulator do ładowania/wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Napięcie akumulatora na wyłączonym silniku powinna być > 12,5 V,

Przy rozruchu masz 9,9 V - to świadczy, że akumulator do ładowania/wymiany.

 

Posprawdzam jeszcze. Może być to wina krótkich tras jakie ostatnio robiłem, głownie miasto -> sklep - dom, pare km.

Podjade tez na sprawdzenie do sklepu z aku, mam taki pod reka. 

 

Dzieki za wskazówki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...