Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Dokładnie ale jak na autostradzie zaczniesz hamować z 150 do 80 parę razy i będziesz miał gówniane klocki to opona nie pomorze. ale dobra opona moze uratowac auto od stuczki bo ci nie zabraknie tych paru metrów przed wyhamowaniem przed przeszkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy takich hamowaniach klocek nie ma takiego znaczenia jak pojemność cieplna układu hamulcowego. 
dlatego podstawa to nowe tarcze, świeży płyn hamulcowy jak najwyższej klasy i klocek premium ale nie za twardy bo trzeba będzie go grzać zanim dobrze będzie hamował. 
 

W swoim samochodzie (nie Reno a Skoda) mam teraz zestaw ate powerdisc na obu osiach z klockami ate, hamulec stał się ostrzejszy, ale zdecydowana poprawa nastąpiła po wymianie płynu hamulcowego na taki o podwyższonej temp wrzenia oraz przewodów elastycznych na wersje w oplocie. Hamulca nie zmęczyłem nawet będąc w tym roku na przełęczy Stelvio ;). Przednie klocki wytrzymały 60 tys km a jeżdżę tylko w trasy i „dość” szybko. 
 

To co może zaskakiwać to to że układ w megane 3 jest o wiele ostrzejszy, tak jakby pracował na większym ciśnieniu. Hamulce są ostrzejsze. Opony mam w autach te same (conti sport 5 205 w megane i 225 w skodzie ) samochody od nowości u mnie (2015 i 2016 rok). Układ w megane również mocniej wbija ciśnienie w system podczas awaryjnego hamowania (z włączeniem świateł awaryjnych). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do oplotu na przewodach poprawia on dozowanie hamulca szybciej reaguje. Co do średnicy tarcze masz w 100,% rację zwiększamy pojemność cieplna przez co hamulce stają się wydajniejsze. Co do klocków kiedyś miałem taką sytuację założyłem klocki sportowe ferie do pełnych tarcz seryjnych i tarcze były do wymiany co 1000 km bo się krzywiły bo klocek najprościej mówiąc był za twardy. 

Po przeanalizowaniu sytuacji i po kilku telefonach do firm które zajmują się tylko sprzedażą hamulców do aut zrobię tak i zobaczę jakie będą tego efekty 

Kupię tarcze nawiercane albo nawiercane i nacinane na przód EBC zimerman może rotingery do tego klocki na przód EBC Grene. Tył seria czyli pełne tarcze i dobre klocki ferie textar TRW coś z tej półki. Regeneracja wszystkich zacisków P i T, stalowy oplon i oczywiście swierzy płyn.

Co do adapterów hamulców jakoś się boje ze może coś strzelić i co wtedy tak samo w ingerencję w elektryczny reczny że będę miał choinkę na desce rozdzielczej. A autem mi się świetnie jeździ choć posiadam je może z pół roku . Potem podzielę się z wami moimi spostrzeżeniami może komuś się to przyda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...