Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Caarl

Megane IV phI Co sprawdzić przed końcem gwarancji?

Recommended Posts

Witam,

 

z racji, że z końcem listopada 2019 kończy mi sie gwarancja zastanwawiam się na co powinienem zwrócić uwagę, żeby jeszcze skorzystać z dobodziejstw bezpłatnego serwisu jesli znajdzie się cos niezgodnego z normalnym zachowaniem auta. Póki co umówiłem się na wiekszy przegląd w ASO, może jednak sam powinienem posprawdzać niektóre rzeczy. Jakies sugestie? Póki co jedyne co mi wymieniano w ramach gwarancji to gumy stabilizatorów. Nic więcej nie zauwazyłem.

 

Jesli chodzi o R-LINK2, to mogę wymagać od ASO wgranie wersji 7.0 lub 8.0? Teraz mam uaktualnioną 3.3 ze strony myRenault. 

 

Btw, wiem, że jest możliwość wykupienia serwisu na kolejne 2 lata, już nie pamiętam kwoty (2-3k?), czy ktoś z tego korzystał? Warto? 

 

Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym, czy klapa nie obciera zderzaka (problem wydaje mi się był dość powszechny). Cieknące uszczelki w drzwiach (widać po deszczu, wewnątrz pod drzwiami). Co poniektórym (np. u mnie) skrzypiały/stękały mocowania(?) amortyzatorów (ja na gwarancji nie zdążyłem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam konttakr serwisowy (z przeglądami w cenie)  na 4 lata lub 80 tys km ale wyrwałem go w gratisie. Miał mnie kosztować 1200 i tyle bym jeszcze dał. Ale nigdy 2 czy 3 tys za 3 i 4 rok.  Firmy sprzedają te gwarancję ale wszystko mają policzone. Auta dziś są praktycznie bezawaryjne. Olej i filtry wymienisz sobie sam. Na i30 miałem 5 lat gwarancji. Na dobrą sprawę mogli dać 8 czy 10 bo po 10 latach miałem tylko usterkę sterownika poduszek powietrznych. Silnik chodzi jak zegarek. Wczoraj oglądałem go od spodu - ZERO  wycieków. Po 10 latach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja przedłużona (na dobrych warunkach oczywiście, mało wyłączeń itd) to trochę jak ubezpieczenie na życie. Wykupujesz ale wolałbyś z tego nie korzystać. Możliwe, że przez te 5 lat nic się nie zepsuje, ale tak jak w moim przypadku, gdy wziąłem auto na kredyt (nie cała kwota ale jednak), to wolałbym nie ponosić dodatkowych kosztów z wyjątkiem raty i paliwa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2019 o 12:02, Caarl napisał:

Btw, wiem, że jest możliwość wykupienia serwisu na kolejne 2 lata, już nie pamiętam kwoty (2-3k?), czy ktoś z tego korzystał? Warto?

 

Wydaje mi się, że przedłużoną gwarancję można wykupić tylko w krótkim okresie po zakupie auta, nie w dowolnym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz rację chyba tylko do 3 miesięcy od odebrania auta. 

Swoją drogą czy może dać ktoś przykłady co udało mu się zrobić na dodatkowej gwarancji? Np skrzypienie przedniego prawego amortyzatora odpada bo wg OW amortyzatory są wyłączone, stelaż fotela też wymienili mi pilnie w dniu końca gwarancji podstawowej - chciałem ze spokojem tydzień później nie zgodzili się bo nie zrobiliby tego jako gwarancja. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w ciągu pierwszych 3 miesięcy jest po prostu promocyjna cena, potem jest chyba już znacznie drożej. Można zapytać w ASO, ale raczej oferta nie będzie zbyt ciekawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pawel_meganeII napisał:

Swoją drogą czy może dać ktoś przykłady co udało mu się zrobić na dodatkowej gwarancji?

Mi na dodatkowej gwarancji wymienili dwa przednie amortyzatory bo skrzypiały. Widocznie zależy dużo od serwisu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@pawel_meganeIIstelaż co do zasady nie powinien być traktowany jako część tapicerki, która jest wyłączona z rozszerzonej gwarancji. Taką odpowiedź uzyskał znajomy i oczywiście wymienili mu :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi na przedłużonej gwarancji wymienili łączniki stabilizatora a kupić gwarancję mogłem do trzech miesięcy od odebrania auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2019 o 16:57, jawsm napisał:

Wydaje mi się, że w ciągu pierwszych 3 miesięcy jest po prostu promocyjna cena, potem jest chyba już znacznie drożej. Można zapytać w ASO, ale raczej oferta nie będzie zbyt ciekawa.

Nie. Tylko w ciągu tego okresu można kupić przedłużoną gwarancję, potem nie ma takiej możliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2019‎-‎11‎-‎10 o 16:03, PCet napisał:

Sprawdziłbym, czy klapa nie obciera zderzaka (problem wydaje mi się był dość powszechny). Cieknące uszczelki w drzwiach (widać po deszczu, wewnątrz pod drzwiami). Co poniektórym (np. u mnie) skrzypiały/stękały mocowania(?) amortyzatorów (ja na gwarancji nie zdążyłem).

U mnie na razie Renault Polska nie chce w ramach gwarancji rozszerzonej oraz aktualnej gwarancji na lakier naprawić obcierki zderzaka i opuszczonej klapy...ale walczę...

 

Dnia ‎2019‎-‎11‎-‎12 o 17:45, markus755 napisał:

Mi na dodatkowej gwarancji wymienili dwa przednie amortyzatory bo skrzypiały. Widocznie zależy dużo od serwisu. 

Ja niestety po długich negocjacjach musiałem zapłacić 50% za wymianę skrzypiących amortyzatorów mimo rozszerzonej gwarancji. @markus755 czy mógłbyś podać w jakim serwisie wymieniałeś amortyzatory.

Po 40kkm musiałem wymienić tarcze z przodu (razem z pierwszymi klockami !!!)...dostałem 50% zwrotu za tarcze...

Dodatkowo po 2,5 roku padł mi akumulator...i tu Renault wypiął się totalnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Da się wykupić dodatkowa gwarancję nawet w drugim roku użytkowania, warunkiem jest, żeby to zrobić przed upływem gwarancji (później już faktycznie się nie da). Nazywa się to "Formuła non stop". Jeszcze muszę się wczytać w owu jakie są kruczki. Warunkiem jest też konieczność serwisowania w ASO.

 

Dostałem taką ofertę:

48 miesięcy/ 60k przebiegu: 2400 PLN

60 m./ 80k: 3700 PLN

60 m./ 100k: 4100 PLN

60 m./ 120k.: 5100 PLN

60 m./ 150k: 7400 PLN

Z tym, że trzeba jeśli kupuję to w drugim roku użytkowania to już liczy się ten rok, czyli defacto 48 miesięcy to przedłużenie o kolejne 3 lata, a 60 to o kolejne 4 lata. 

 

Z racji, że nie robię jakiś dużych przebiegów to myślę, że oferta za 2.4k jest do zaakceptowania, wychodzi 800 PLN na rok. 

 

48 minut temu, janmie napisał:

U mnie na razie Renault Polska nie chce w ramach gwarancji rozszerzonej oraz aktualnej gwarancji na lakier naprawić obcierki zderzaka i opuszczonej klapy...ale walczę...

Tak z ciekawości, jeśli ASO się wypina to jak można walczyć - po prostu się kłócić czy zgłosić gdzieś (UOKiK?).

 

48 minut temu, janmie napisał:

Ja niestety po długich negocjacjach musiałem zapłacić 50% za wymianę skrzypiących amortyzatorów mimo rozszerzonej gwarancji. @markus755 czy mógłbyś podać w jakim serwisie wymieniałeś amortyzatory.

Po 40kkm musiałem wymienić tarcze z przodu (razem z pierwszymi klockami !!!)...dostałem 50% zwrotu za tarcze...

Dodatkowo po 2,5 roku padł mi akumulator...i tu Renault wypiął się totalnie...

Mógłbyś podać jaki był ten 50% koszt? Tak bym wiedział czy ta dodatkowa gwarancja zarobi na siebie. Tarcze i klocki niby to taki element utrzymaniowy, zatem chyba i tak dobrze. Zapewne nie ma nigdzie napisane ile powinny wytrzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dokładnie czytać warunki! Ja poczytam swoje i dam znać. 800 zł na rok bym nie dał, chyba że obejmuje to przeglady. Pamiętaj że jeżeli przeglądy są w pakiecie to wymiana oleju co 30 tys! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Załączam OWU FNS.

owu-fns-renault.docx

 

Z takch ważniejszych rzeczy (nie ma w cenie przeglądów serwisowych):

4.1 – Formuła Non Stop obejmuje:

– wymianę i naprawę części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych pojazdu (w tym koszty robocizny), których wadliwość, zgłoszona przez Klienta, została rzeczywiście stwierdzona, oraz ewentualną naprawę szkód, które wystąpiły w innych częściach pojazdu na skutek rzeczonej wadliwości,

– usługi wykonywane przez RENAULT Assistance, zgodnie z opisem w dalszej części niniejszych Warunków Ogólnych.

4.2 – Formuła Non Stop nie obejmuje

– skutków pośrednich ewentualnej wady (zużycie eksploatacyjne, unieruchomienie, etc.),

– kosztów napraw i wymiany elementów po przeróbkach nieautoryzowanych przez producenta oraz kosztów napraw wynikających z wpływu tych przeróbek (zniszczenie, przedwczesne zużycie, zakłócenia w działaniu) na inne części lub podzespoły pojazdu lub na jego parametry,

– kosztów konserwacji ponoszonych przez Klienta stosownie do zaleceń producenta, w tym kosztów kontroli w ramach przeglądów okresowych oraz robocizny i wymiany części z tego tytułu,

– kosztów wymiany części podlegających normalnemu zużyciu podczas użytkowania pojazdu,

– skutków pogorszenia się stanu pojazdu w wyniku lekceważenia sygnałów ostrzegawczych wyświetlanych przez przyrządy kontrolne oraz zaleceń zawartych w instrukcji obsługi, książce gwarancyjnej oraz książce przeglądów pojazdu,

– kosztów wymiany lub naprawy następujących części: opony i obręcze kół, tapicerka foteli, obicia, materiał tablicy rozdzielczej, nawiewy, listwy ozdobne, szyby, kołpaki kół, elementy sterowania ręcznego na tablicy rozdzielczej, elementy ręcznego sterowania drzwiami i szybami, popielniczki, akumulator, lusterka zewnętrzne, wykładzina podłogowa. Usługa nie obejmuje również wymiany i naprawy radioodtwarzaczy, zestawów głośnikowych wraz z akcesoriami, systemów alarmowych, LPG i pozostałe akcesoriaów montowanych niefabrycznie

– kosztów napraw spowodowanych następującymi czynnikami zewnętrznymi:

– kosztów napraw uszkodzeń powstałych w wyniku działania siły wyższej: piorun, pożar, powodzie, trzęsienia ziemi, działania wojenne, zamieszki i zamachy.

– pęknięcia szyb

– powłoki lakierniczej

– kosztów jakichkolwiek napraw, wymian części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych (w tym robocizny), których wadliwość wynika z faktu, że Klient próbował je wcześniej naprawiać w nieautoryzowanych stacjach serwisowych i niezgodnie z zaleceniami producenta.

Edytowano przez Caarl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...