Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co sprawdzić przed końcem gwarancji?


Recommended Posts

Witam,

 

z racji, że z końcem listopada 2019 kończy mi sie gwarancja zastanwawiam się na co powinienem zwrócić uwagę, żeby jeszcze skorzystać z dobodziejstw bezpłatnego serwisu jesli znajdzie się cos niezgodnego z normalnym zachowaniem auta. Póki co umówiłem się na wiekszy przegląd w ASO, może jednak sam powinienem posprawdzać niektóre rzeczy. Jakies sugestie? Póki co jedyne co mi wymieniano w ramach gwarancji to gumy stabilizatorów. Nic więcej nie zauwazyłem.

 

Jesli chodzi o R-LINK2, to mogę wymagać od ASO wgranie wersji 7.0 lub 8.0? Teraz mam uaktualnioną 3.3 ze strony myRenault. 

 

Btw, wiem, że jest możliwość wykupienia serwisu na kolejne 2 lata, już nie pamiętam kwoty (2-3k?), czy ktoś z tego korzystał? Warto? 

 

Pozdrawiam

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym, czy klapa nie obciera zderzaka (problem wydaje mi się był dość powszechny). Cieknące uszczelki w drzwiach (widać po deszczu, wewnątrz pod drzwiami). Co poniektórym (np. u mnie) skrzypiały/stękały mocowania(?) amortyzatorów (ja na gwarancji nie zdążyłem).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja przedłużona (na dobrych warunkach oczywiście, mało wyłączeń itd) to trochę jak ubezpieczenie na życie. Wykupujesz ale wolałbyś z tego nie korzystać. Możliwe, że przez te 5 lat nic się nie zepsuje, ale tak jak w moim przypadku, gdy wziąłem auto na kredyt (nie cała kwota ale jednak), to wolałbym nie ponosić dodatkowych kosztów z wyjątkiem raty i paliwa ;)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2019 o 12:02, Caarl napisał:

Btw, wiem, że jest możliwość wykupienia serwisu na kolejne 2 lata, już nie pamiętam kwoty (2-3k?), czy ktoś z tego korzystał? Warto?

 

Wydaje mi się, że przedłużoną gwarancję można wykupić tylko w krótkim okresie po zakupie auta, nie w dowolnym momencie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz rację chyba tylko do 3 miesięcy od odebrania auta. 

Swoją drogą czy może dać ktoś przykłady co udało mu się zrobić na dodatkowej gwarancji? Np skrzypienie przedniego prawego amortyzatora odpada bo wg OW amortyzatory są wyłączone, stelaż fotela też wymienili mi pilnie w dniu końca gwarancji podstawowej - chciałem ze spokojem tydzień później nie zgodzili się bo nie zrobiliby tego jako gwarancja. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pawel_meganeII napisał:

Swoją drogą czy może dać ktoś przykłady co udało mu się zrobić na dodatkowej gwarancji?

Mi na dodatkowej gwarancji wymienili dwa przednie amortyzatory bo skrzypiały. Widocznie zależy dużo od serwisu. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2019 o 16:57, jawsm napisał:

Wydaje mi się, że w ciągu pierwszych 3 miesięcy jest po prostu promocyjna cena, potem jest chyba już znacznie drożej. Można zapytać w ASO, ale raczej oferta nie będzie zbyt ciekawa.

Nie. Tylko w ciągu tego okresu można kupić przedłużoną gwarancję, potem nie ma takiej możliwości.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2019‎-‎11‎-‎10 o 16:03, PCet napisał:

Sprawdziłbym, czy klapa nie obciera zderzaka (problem wydaje mi się był dość powszechny). Cieknące uszczelki w drzwiach (widać po deszczu, wewnątrz pod drzwiami). Co poniektórym (np. u mnie) skrzypiały/stękały mocowania(?) amortyzatorów (ja na gwarancji nie zdążyłem).

U mnie na razie Renault Polska nie chce w ramach gwarancji rozszerzonej oraz aktualnej gwarancji na lakier naprawić obcierki zderzaka i opuszczonej klapy...ale walczę...

 

Dnia ‎2019‎-‎11‎-‎12 o 17:45, markus755 napisał:

Mi na dodatkowej gwarancji wymienili dwa przednie amortyzatory bo skrzypiały. Widocznie zależy dużo od serwisu. 

Ja niestety po długich negocjacjach musiałem zapłacić 50% za wymianę skrzypiących amortyzatorów mimo rozszerzonej gwarancji. @markus755 czy mógłbyś podać w jakim serwisie wymieniałeś amortyzatory.

Po 40kkm musiałem wymienić tarcze z przodu (razem z pierwszymi klockami !!!)...dostałem 50% zwrotu za tarcze...

Dodatkowo po 2,5 roku padł mi akumulator...i tu Renault wypiął się totalnie...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Da się wykupić dodatkowa gwarancję nawet w drugim roku użytkowania, warunkiem jest, żeby to zrobić przed upływem gwarancji (później już faktycznie się nie da). Nazywa się to "Formuła non stop". Jeszcze muszę się wczytać w owu jakie są kruczki. Warunkiem jest też konieczność serwisowania w ASO.

 

Dostałem taką ofertę:

48 miesięcy/ 60k przebiegu: 2400 PLN

60 m./ 80k: 3700 PLN

60 m./ 100k: 4100 PLN

60 m./ 120k.: 5100 PLN

60 m./ 150k: 7400 PLN

Z tym, że trzeba jeśli kupuję to w drugim roku użytkowania to już liczy się ten rok, czyli defacto 48 miesięcy to przedłużenie o kolejne 3 lata, a 60 to o kolejne 4 lata. 

 

Z racji, że nie robię jakiś dużych przebiegów to myślę, że oferta za 2.4k jest do zaakceptowania, wychodzi 800 PLN na rok. 

 

48 minut temu, janmie napisał:

U mnie na razie Renault Polska nie chce w ramach gwarancji rozszerzonej oraz aktualnej gwarancji na lakier naprawić obcierki zderzaka i opuszczonej klapy...ale walczę...

Tak z ciekawości, jeśli ASO się wypina to jak można walczyć - po prostu się kłócić czy zgłosić gdzieś (UOKiK?).

 

48 minut temu, janmie napisał:

Ja niestety po długich negocjacjach musiałem zapłacić 50% za wymianę skrzypiących amortyzatorów mimo rozszerzonej gwarancji. @markus755 czy mógłbyś podać w jakim serwisie wymieniałeś amortyzatory.

Po 40kkm musiałem wymienić tarcze z przodu (razem z pierwszymi klockami !!!)...dostałem 50% zwrotu za tarcze...

Dodatkowo po 2,5 roku padł mi akumulator...i tu Renault wypiął się totalnie...

Mógłbyś podać jaki był ten 50% koszt? Tak bym wiedział czy ta dodatkowa gwarancja zarobi na siebie. Tarcze i klocki niby to taki element utrzymaniowy, zatem chyba i tak dobrze. Zapewne nie ma nigdzie napisane ile powinny wytrzymać.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Załączam OWU FNS.

owu-fns-renault.docx

 

Z takch ważniejszych rzeczy (nie ma w cenie przeglądów serwisowych):

4.1 – Formuła Non Stop obejmuje:

– wymianę i naprawę części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych pojazdu (w tym koszty robocizny), których wadliwość, zgłoszona przez Klienta, została rzeczywiście stwierdzona, oraz ewentualną naprawę szkód, które wystąpiły w innych częściach pojazdu na skutek rzeczonej wadliwości,

– usługi wykonywane przez RENAULT Assistance, zgodnie z opisem w dalszej części niniejszych Warunków Ogólnych.

4.2 – Formuła Non Stop nie obejmuje

– skutków pośrednich ewentualnej wady (zużycie eksploatacyjne, unieruchomienie, etc.),

– kosztów napraw i wymiany elementów po przeróbkach nieautoryzowanych przez producenta oraz kosztów napraw wynikających z wpływu tych przeróbek (zniszczenie, przedwczesne zużycie, zakłócenia w działaniu) na inne części lub podzespoły pojazdu lub na jego parametry,

– kosztów konserwacji ponoszonych przez Klienta stosownie do zaleceń producenta, w tym kosztów kontroli w ramach przeglądów okresowych oraz robocizny i wymiany części z tego tytułu,

– kosztów wymiany części podlegających normalnemu zużyciu podczas użytkowania pojazdu,

– skutków pogorszenia się stanu pojazdu w wyniku lekceważenia sygnałów ostrzegawczych wyświetlanych przez przyrządy kontrolne oraz zaleceń zawartych w instrukcji obsługi, książce gwarancyjnej oraz książce przeglądów pojazdu,

– kosztów wymiany lub naprawy następujących części: opony i obręcze kół, tapicerka foteli, obicia, materiał tablicy rozdzielczej, nawiewy, listwy ozdobne, szyby, kołpaki kół, elementy sterowania ręcznego na tablicy rozdzielczej, elementy ręcznego sterowania drzwiami i szybami, popielniczki, akumulator, lusterka zewnętrzne, wykładzina podłogowa. Usługa nie obejmuje również wymiany i naprawy radioodtwarzaczy, zestawów głośnikowych wraz z akcesoriami, systemów alarmowych, LPG i pozostałe akcesoriaów montowanych niefabrycznie

– kosztów napraw spowodowanych następującymi czynnikami zewnętrznymi:

– kosztów napraw uszkodzeń powstałych w wyniku działania siły wyższej: piorun, pożar, powodzie, trzęsienia ziemi, działania wojenne, zamieszki i zamachy.

– pęknięcia szyb

– powłoki lakierniczej

– kosztów jakichkolwiek napraw, wymian części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych (w tym robocizny), których wadliwość wynika z faktu, że Klient próbował je wcześniej naprawiać w nieautoryzowanych stacjach serwisowych i niezgodnie z zaleceniami producenta.

Edytowane przez Caarl
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory wymienili mi w ASO Carrara w Lublinie bez żadnego problemu po 3 latach bo to była wada produkcyjna amortyzatorów a nie wynikało to z eksploatacji 

3 godziny temu, janmie napisał:

Ja niestety po długich negocjacjach musiałem zapłacić 50% za wymianę skrzypiących amortyzatorów mimo rozszerzonej gwarancji. @markus755 czy mógłbyś podać w jakim serwisie wymieniałeś amortyzatory.

 

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić ale chyba są 2 różne opcje dodatkowej gwarancji Formuła Non Stop i Easy Service.

Ja mam Easy Service na dodatkowe 2 lata gwarancji i  ( 2 przeglądy ) i 60 000 km i u mnie w OWU jest napisane że nie obejmuje amortyzatorów,żarówek,klocków hamulcowych,akumulatora itd

4.1 – Przez wybrany czas trwania i przebieg Umowa Serwisowa “Easy Service” obejmuje: 4.1.1 – wymianę lub naprawę (włącznie z robocizną) części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych pojazdu, których wadliwość została prawidłowo stwierdzona z inicjatywy Klienta, a także naprawę ewentualnych szkód w innych częściach pojazdu spowodowanych przez wadliwą część.

4.1.2 - wykonanie czynności serwisowych oraz wymianę części i materiałów eksploatacyjnych zgodnie z programem obsługi zapisanym w „Karcie Przeglądów i Gwarancja” jak np. obsługa techniczna i kontrole w odstępach czasu zalecanych przez producenta (przegląd), diagnostyka podzespołów mających wpływ na bezpieczeństwo, wymiana oleju, filtra oleju, filtra kabiny itp. włącznie z robocizną i dostawą olejów, materiałów i części potrzebnych do tych czynności
. 4.2 – Umowa Serwisowa “Easy Service” nie obejmuje: –– prewencyjnej wymiany części eksploatacyjnych, –– części nieobjętych programem obsługi jak klocki hamulcowe, amortyzatory, wycieraczki, żarówki, akumulator, itp. –– pośrednich skutków ewentualnej wady (straty w działalności, czas unieruchomienia, itp.). Klient może natomiast skorzystać ze środków prawnych w celu dochodzenia roszczeń na drodze sądowej, –– elementów pojazdu, które były poddawane modyfikacji ani skutków (jak zniszczenie, przedwczesne zużycie, uszkodzenie, itp.) modyfikacji innych części lub podzespołów pojazdu, lub zmian jego parametrów, –– pogorszenia stanu technicznego wynikającego z ignorowania sygnałów ostrzegawczych podawanych przez instrumenty pokładowe oraz nieprzestrzegania zaleceń zamieszczonych w instrukcji obsługi, książce gwarancyjnej i książce przeglądów lub w karcie przeglądów i gwarancji pojazdu, –– następujących części i podzespołów: opon i obręczy kół, tapicerki, obić, deski rozdzielczej, nawiewów powietrza, kołpaków kół, ręcznych elementów sterujących na desce rozdzielczej, ręcznych elementów sterujących drzwi i szyb, popielniczek, akumulatora, lusterek zewnętrznych, ogrzewania szyb, wykładziny podłogowej, obszycia kierownicy. Wyłączone są również: radioodtwarzacze, wszelkie wyposażenie audio i jego akcesoria, systemy alarmowe, poza montowanymi fabrycznie;

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!