Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

grajooo

Megane II phI Bardzo długo i ciężko podpala na zimnym silniku.

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Dzień dobry.

Mam 1.6 16V i zamontowany LPG

Moje objawy są takie.

1)Na zimnym silniku po nocy odpala ciężko około 10 sekund walczy 200 - 500 obrotów aż w końcu odpala. ( Im niższa temeratura zewnętrzna tym trudniej, czyli 15 stopni pali z lekkim oporem a przy 0 męczy się strasznie)

2) Na benzynie jak mam 900 do 1200 obrotów i dodam gazu więcej niż 25% to przerywa podczas przyspieszania, oraz  po dodaniu gazu najpierw obrotu spadają na 0,3 sekundy o 30 obrotów (tak delikatnie) i dopiero przyspiesza.

Co sprawdziłem i wymieniłem ( nie wszystko jest związane z ta naprawą ale chcę żebyście wiedzieli jaki jest stan obecny) 

 

1) Rozrusznik nowy wymieniany 3 miesiące temu

2) Alternator 6 miesięcy temu

3) Akumulator sprawny

4) Filtr paliwa 6 miesięcy temu

5) Olej 3 miesiące temu wymieniany

6) Kompresja 12 na każdym cylindrze

7) Czujnik płożenia wału korbowego ten taki motylek wymieniony na VALEO nowy (Na podłączonym kompie podczas odpalania widzi obroty idealnie sygnał nie zanika)

8) Rozrząd + KZFR + zawór ZFR wymienione 6 miesięcy temu

9) Świece sprawne, nie zalane,  zmierzone szczelinomierzem wszystko idealnie

10) Cewki wymienione 4 na BERU żadnych missfire nie ma

11) Na LPG chodzi idealnie

12) Odpalić na LPG dla próby nie mogę bo gazownik źle podłączył instalację, dzwoniłem do STAG krok po kroku mnie instruowali i sprawdzaliśmy "zle podłączony sygnał stacyjki)

13) Zakręcałem butle LPG, wyjeździłem cały gaz przez dłuższy czas jeździłem na benzynie i dalej to samo ( wykluczyłem zalewanie LPG silnika na postoju poprzez niesprawny reduktor)

14) Czasy wtrysku benzyny mam 3,5 ms kiedy w innych megane są 1,7 ms

15) Po odpaleniu wali benzyna nieprzepaloną

16) Sondy lambda komputer widzi na odwrót. Czyli tą za silnikiem widzi jako tą za katalizatorem i widzi jej odczyty Sinusoida ładna.( odpinałem każdą i sprawdzałem która widzi)  A ta za katem widzi jako tę przy silniku. Przy czy tą za katem nie widzi i cały czas jest ok 460 wartość. Sonda jest sprawna nowa, połączenia od obydwu sond to komputera zostały sprawdzone i są sprawne. 

17) Czujnik płynu chłodniczego wskazuje poprawną temperaturę.

18) Zakręciłem butle z gazem na zaworze przy butli i jeździłem przez tydzień na samej benzynie

19)  Zatankowałem zbiornik do pełna

20) Czujnik położenia wałka rozrządu (nie motylek a taki wsadzany od góry silnika koło 4 świecy.

 

Czego jeszcze nie robiłem to 

1) Pompa paliwa ( Ale tutaj pewnie były by problemy przy wyższych obrotach też )

2) Nie sprawdzałem wtrysków

 

Słyszałem o teorii że komputer mógł się popitolić i jak źle widzi sondy dlatego przelewa i tak ciężko pali itd.

Dzwoniłem do jednego  gościa od kompów ale powiedział że sam musze sobie znaleźć komputer i że musi być taki sam i wtedy od coś może przełożyć...............

Znacie kogoś kto to ogarnie ?

Jakieś pomysły co jeszcze robić ?

 

Kończą mi się pomysły jestem bliski wysadzeniu samochodu w powietrze! Lub zrzuceniu z mostu :)

Pomocy majsterki.

 

Edytowano przez grajooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, grajooo napisał:

Na zimnym silniku po nocy odpala ciężko około 10 sekund walczy;  200 - 500 obrotów aż w końcu odpala.

( Im niższa temperatura zewnętrzna tym trudniej, czyli 15 stopni pali z lekkim oporem a przy 0 męczy się strasznie)

Do sprawdzenia ;

1/czujnik temperatury płynu chłodzącego,

2/ czujnik położenia wałka rozrządu - musi być oryginał ;

      a/ to jest czujnik z efektem Halla i sprawdzenie go jest możliwe tylko oscyloskopem lub przez podmianę,

       b/ jeżeli parametry ; czujnika wału, czujnika wałka - są zmienne lub fałszywe, to ECU głupieje i stąd różne efekty ;

              - szarpania,

              - silnik nie pali na ciepłym / zimnym,

              - wypadanie zapłonu,

             -  tzw. powolne zbieranie się i różne podobne,

13 godzin temu, grajooo napisał:

 Na benzynie jak mam 900 do 1200 obrotów i dodam gazu więcej niż 25% to przerywa podczas przyspieszania, oraz  po dodaniu gazu najpierw obrotu spadają na 0,3 sekundy o 30 obrotów (tak delikatnie) i dopiero przyspiesza.

3/ Przepustnica do przeczyszczenia ( spray LIQUI MOLY PROLINE  ) oraz wymiana oringu,

13 godzin temu, grajooo napisał:

Na LPG chodzi idealnie

4/ Jak uporasz się z tymi dwoma problemami, to będziemy działać dalej.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje. Od razu dopisze info

 

1) Czujnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje poprawną temperaturę.

2) Zamówiłem oryginał

3) Szarpanie występuje tylko na benzynie a na gazie idealnie przyspiesza

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
4 godziny temu, grajooo napisał:

1) Czujnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje poprawną temperaturę.

2) Zamówiłem oryginał

1/Czujnik temperatury cieczy chłodzącej bierze udział w rozruchu ;

     - decyduje o dawce paliwa przy rozruchu ,

     -  jeżeli winowajcą przy problemach z odpaleniem jest czujnik temperatury silnika, to odpięcie

          tego czujniku powinno sprawić, że auto zapali jak nówka z salonu,

2/ Jak wygląda kwestia zapalania na ciepłym  silniku?

      a/ tu konieczność kontroli czujnika wałka rozrządu ;

                -  czystość czoła, styków,

                -   stan przewodu elektrycznego czujnika,

                -  prawidłowość działania,

18 godzin temu, grajooo napisał:

Sondy lambda komputer widzi na odwrót.

     b/ uszkodzone ECU to ;

            - silnik nie chcę się uruchomić i odmawia jakiejkolwiek współpracy,

            - wpływa na nierówną pracę silnika,

            - wzrost zużycia paliwa przy słabszych osiągach,

4 godziny temu, grajooo napisał:

3) Szarpanie występuje tylko na benzynie a na gazie idealnie przyspiesza

 

18 godzin temu, grajooo napisał:

14) Czasy wtrysku benzyny mam 3,5 ms kiedy w innych megane są 1,7 ms

 

  3/ Tu objawy wskazywałyby na zużyte wtryskiwacze ;

              a/ wymiana na nowe,

              b/ regeneracja;

                     -   czyszczeniu metodą ultradźwiękową,

                     -   przeprowadzeniu testu komputerowego,  celem sprawdzenie poprawności działania wtrysków

                          przy pomocy specjalnych urządzeń,

               c/ przeprowadzenie analizy kosztów pkt;  a i b .

 

 

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ostatecznie wyjdzie że ECU jest uszkodzone. To czy znasz kogokolwiek do kogo mogę je wysłać do naprawy lub do przeszczepu do innego ECU ? Pozdrawiam Michał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, grajooo napisał:

czy znasz kogokolwiek do kogo mogę je wysłać do naprawy lub do przeszczepu do innego ECU ?

Wg; opisu, bardzo dużo włożyłeś kasy w naprawę, 

Radzę, udać się do kumatego mechanika aby ;

  - ocenił to fachowym okiem,

 - nie płacić jak nie ma poprawy,

 - nie wydawać kasy niepotrzebnie,

Tu masz serwisy ; Dealerzy, serwisy, warsztaty

Jak wygląda kwestia zapalania na ciepłym  silniku?

Mechanik kumaty, musi być obeznany z autami reno.

Odnośnie ECU, skontaktuj się ;  Electric Cars -Oferta

Instalacja gazowa której generacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 26.11.2019 o 18:43, grajooo napisał:

Sondy lambda komputer widzi na odwrót.

  A/ Sondy nie będą miały prawidłowych wskazań gdy proces spalania będzie nie właściwy ;

      1/ Na skutek przestawionego rozrządu ; 

              a/ uszkodzony czujnik położenia wału  - sprawdzają się tylko oryginały,

              b/ uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu ; sprawdzają się tylko oryginały,

              c/ Rozrząd + KZFR + zawór ZFR ; wymienione 6 miesięcy temu - napisałeś - jest OK,

             d/ czujniki wału, wałka / zamienniki ;

                    1/ przeważnie zachowują się poprawnie w pewnych warunkach,

                    2/ a w innych już nie,

                    3/ praktyka pokazała, że zamienniki są chimeryczne, 

        2/ Komputer ECU  może tak reagować na długotrwale zbyt bogatą mieszankę;

               a/ uszkodzone wtryskiwacze benzynowe, 

               b/  Po odpaleniu wali benzyna nieprzepaloną - napisałeś ;  do weryfikacji,

              c/  Czujnik płynu chłodniczego wskazuje poprawną temperaturę;  do weryfikacji,

              d/  warto zainstalować aktualny soft,

       3/ Proponuje, aby do momentu pozytywnego zweryfikowania elementów j/w, nie ingerować w ecu,

              Ecu - wizualnie, węchowo - sprawny.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...