Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na zimnym silniku po naciśnięciu gazu (tylko na benzynie) obroty spadają i gaśnie. Na LPG jest ok


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Mam 1.6 16V i zamontowany LPG

Moje objawy są takie.

1)Na zimnym silniku po nocy odpala ciężko około 10 sekund walczy 200 - 500 obrotów aż w końcu odpala. ( Im niższa temeratura zewnętrzna tym trudniej, czyli 15 stopni pali z lekkim oporem a przy 0 męczy się strasznie)

2) Na benzynie jak mam 900 do 1200 obrotów i dodam gazu więcej niż 25% to przerywa podczas przyspieszania, oraz  po dodaniu gazu najpierw obrotu spadają na 0,3 sekundy o 30 obrotów (tak delikatnie) i dopiero przyspiesza.

Co sprawdziłem i wymieniłem ( nie wszystko jest związane z ta naprawą ale chcę żebyście wiedzieli jaki jest stan obecny) 

 

1) Rozrusznik nowy wymieniany 3 miesiące temu

2) Alternator 6 miesięcy temu

3) Akumulator sprawny

4) Filtr paliwa 6 miesięcy temu

5) Olej 3 miesiące temu wymieniany

6) Kompresja 12 na każdym cylindrze

7) Czujnik płożenia wału korbowego ten taki motylek wymieniony na VALEO nowy (Na podłączonym kompie podczas odpalania widzi obroty idealnie sygnał nie zanika)

8) Rozrząd + KZFR + zawór ZFR wymienione 6 miesięcy temu

9) Świece sprawne, nie zalane,  zmierzone szczelinomierzem wszystko idealnie

10) Cewki wymienione 4 na BERU żadnych missfire nie ma

11) Na LPG chodzi idealnie

12) Zakręcałem butle LPG, wyjeździłem cały gaz przez dłuższy czas jeździłem na benzynie i dalej to samo ( wykluczyłem zalewanie LPG silnika na postoju poprzez niesprawny reduktor)

13) Czasy wtrysku benzyny mam 3,5 ms kiedy w innych megane są 1,7 ms

14) Po odpaleniu wali benzyna nieprzepaloną

15 Czujnik płynu chłodniczego wskazuje poprawną temperaturę.

16) Zakręciłem butle z gazem na zaworze przy butli i jeździłem przez tydzień na samej benzynie

17)  Zatankowałem zbiornik do pełna

18) Czujnik położenia wałka rozrządu (nie motylek a taki wsadzany od góry silnika koło 4 świecy.

19) Wtryski wyciągnięte i wyczyszczone, psikają wszystko tak samo ładnie.

20) Podpowiedź "W kolektorze ssącym było z 0,5 litra lubryfikatu od LPG. "

21) Elektrozawór Zmiennych Faz Rozrządu - wyciągnąłem pracuje ładnie. Odpinałem go żeby sprawdzić jak silnik pracuje na odpiętym i jest to samo.

 

Czego jeszcze nie robiłem to 

1) Pompa paliwa ( Ale tutaj pewnie były by problemy przy wyższych obrotach też )

 

Jakieś pomysły co jeszcze robić ?

 

Kończą mi się pomysły jestem bliski wysadzeniu samochodu w powietrze! Lub zrzuceniu z mostu :)

Pomocy majsterki.

 

Edytowane przez grajooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, grajooo napisał:

Na zimnym silniku po nocy odpala ciężko około 10 sekund walczy;  200 - 500 obrotów aż w końcu odpala.

( Im niższa temperatura zewnętrzna tym trudniej, czyli 15 stopni pali z lekkim oporem a przy 0 męczy się strasznie)

Do sprawdzenia ;

1/czujnik temperatury płynu chłodzącego,

2/ czujnik położenia wałka rozrządu - musi być oryginał ;

      a/ to jest czujnik z efektem Halla i sprawdzenie go jest możliwe tylko oscyloskopem lub przez podmianę,

       b/ jeżeli parametry ; czujnika wału, czujnika wałka - są zmienne lub fałszywe, to ECU głupieje i stąd różne efekty ;

              - szarpania,

              - silnik nie pali na ciepłym / zimnym,

              - wypadanie zapłonu,

             -  tzw. powolne zbieranie się i różne podobne,

13 godzin temu, grajooo napisał:

 Na benzynie jak mam 900 do 1200 obrotów i dodam gazu więcej niż 25% to przerywa podczas przyspieszania, oraz  po dodaniu gazu najpierw obrotu spadają na 0,3 sekundy o 30 obrotów (tak delikatnie) i dopiero przyspiesza.

3/ Przepustnica do przeczyszczenia ( spray LIQUI MOLY PROLINE  ) oraz wymiana oringu,

13 godzin temu, grajooo napisał:

Na LPG chodzi idealnie

4/ Jak uporasz się z tymi dwoma problemami, to będziemy działać dalej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje. Od razu dopisze info

 

1) Czujnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje poprawną temperaturę.

2) Zamówiłem oryginał

3) Szarpanie występuje tylko na benzynie a na gazie idealnie przyspiesza

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grajooo napisał:

1) Czujnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje poprawną temperaturę.

2) Zamówiłem oryginał

1/Czujnik temperatury cieczy chłodzącej bierze udział w rozruchu ;

     - decyduje o dawce paliwa przy rozruchu ,

     -  jeżeli winowajcą przy problemach z odpaleniem jest czujnik temperatury silnika, to odpięcie

          tego czujniku powinno sprawić, że auto zapali jak nówka z salonu,

2/ Jak wygląda kwestia zapalania na ciepłym  silniku?

      a/ tu konieczność kontroli czujnika wałka rozrządu ;

                -  czystość czoła, styków,

                -   stan przewodu elektrycznego czujnika,

                -  prawidłowość działania,

18 godzin temu, grajooo napisał:

Sondy lambda komputer widzi na odwrót.

     b/ uszkodzone ECU to ;

            - silnik nie chcę się uruchomić i odmawia jakiejkolwiek współpracy,

            - wpływa na nierówną pracę silnika,

            - wzrost zużycia paliwa przy słabszych osiągach,

4 godziny temu, grajooo napisał:

3) Szarpanie występuje tylko na benzynie a na gazie idealnie przyspiesza

 

18 godzin temu, grajooo napisał:

14) Czasy wtrysku benzyny mam 3,5 ms kiedy w innych megane są 1,7 ms

 

  3/ Tu objawy wskazywałyby na zużyte wtryskiwacze ;

              a/ wymiana na nowe,

              b/ regeneracja;

                     -   czyszczeniu metodą ultradźwiękową,

                     -   przeprowadzeniu testu komputerowego,  celem sprawdzenie poprawności działania wtrysków

                          przy pomocy specjalnych urządzeń,

               c/ przeprowadzenie analizy kosztów pkt;  a i b .

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, grajooo napisał:

czy znasz kogokolwiek do kogo mogę je wysłać do naprawy lub do przeszczepu do innego ECU ?

Wg; opisu, bardzo dużo włożyłeś kasy w naprawę, 

Radzę, udać się do kumatego mechanika aby ;

  - ocenił to fachowym okiem,

 - nie płacić jak nie ma poprawy,

 - nie wydawać kasy niepotrzebnie,

Tu masz serwisy ; Dealerzy, serwisy, warsztaty

Jak wygląda kwestia zapalania na ciepłym  silniku?

Mechanik kumaty, musi być obeznany z autami reno.

Odnośnie ECU, skontaktuj się ;  Electric Cars -Oferta

Instalacja gazowa której generacji?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2019 o 18:43, grajooo napisał:

Sondy lambda komputer widzi na odwrót.

  A/ Sondy nie będą miały prawidłowych wskazań gdy proces spalania będzie nie właściwy ;

      1/ Na skutek przestawionego rozrządu ; 

              a/ uszkodzony czujnik położenia wału  - sprawdzają się tylko oryginały,

              b/ uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu ; sprawdzają się tylko oryginały,

              c/ Rozrząd + KZFR + zawór ZFR ; wymienione 6 miesięcy temu - napisałeś - jest OK,

             d/ czujniki wału, wałka / zamienniki ;

                    1/ przeważnie zachowują się poprawnie w pewnych warunkach,

                    2/ a w innych już nie,

                    3/ praktyka pokazała, że zamienniki są chimeryczne, 

        2/ Komputer ECU  może tak reagować na długotrwale zbyt bogatą mieszankę;

               a/ uszkodzone wtryskiwacze benzynowe, 

               b/  Po odpaleniu wali benzyna nieprzepaloną - napisałeś ;  do weryfikacji,

              c/  Czujnik płynu chłodniczego wskazuje poprawną temperaturę;  do weryfikacji,

              d/  warto zainstalować aktualny soft,

       3/ Proponuje, aby do momentu pozytywnego zweryfikowania elementów j/w, nie ingerować w ecu,

              Ecu - wizualnie, węchowo - sprawny.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panie Andrzeju, sytuacja teraz jest taka że na benzynie odpala ok. Tylko jak wcisnę gazu przy obrotach 800-900 to spadają i samochód gaśnie. Im mocniej wcisnę gaz tym bardziej spadają. Przy wyższych obrotach tak nie ma. Jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, grajooo napisał:

na benzynie odpala ok.

Tylko jak wcisnę gazu przy obrotach 800-900 to spadają i samochód gaśnie.

Im mocniej wcisnę gaz tym bardziej spadają.

Przy wyższych obrotach tak nie ma.

Jakie obroty masz przy starcie silnika, na zimnym??

Proponuje;

  -  wymianę świec zapłonowych na beru oraz odstęp pomiędzy elektrodami na 0,7 mm,

  -  świece i cewki muszą być suche i czyste, bez żadnych uszkodzeń, przebić,

  -  przeczyścić przepustnicę i wymienić oring,

  -  przeczyścić map sensor i zapewnić szczelność jego montażu,

  -  wymienić filtr powietrza,

  -  zastosować markowy;

        - olej ; Valvoline Syn Power 5W40,

        - filtr oleju ; mann, knecht, purflux.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy starcie obroty są koło 1000 - 1100

Dziękuję za wszystkie wskazówki.

Nie mogę zrozumieć jednej rzeczy, dlaczego na GAZie nie ma tych problemów

NA mój chłopski rozum to powinno być coś z układem paliwowym?

1) Świece sprawdzał mechanik są ok i odstępy sprawdzone szczelinomierzem.

2) Przepustnica wyczyszczona  i o ring też nowy

3) Map Sensor - cały się rusza lata we wszystkie strony Tak powinno być ?

4)  Filtr wymieniony

5) Olej markowy ELF zalecany przez producenta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, grajooo napisał:

1) Świece sprawdzał mechanik są ok i odstępy sprawdzone szczelinomierzem.

Nie ma co robić doktoratu, należy je wymienić na beru,

 

14 minut temu, grajooo napisał:

3) Map Sensor - cały się rusza lata we wszystkie strony Tak powinno być ?

Map sensor należy przeczyścić i zapewnić mu szczelność montażu;

  - wymiana oringu,

  - użycie silikonu wysokotemperaturowego,

16 minut temu, grajooo napisał:

5) Olej markowy ELF zalecany przez producenta

Olej elf

   -  to olej z najniższej półki,

   -  bardzo szybko traci swe parametry,

   -  to czynnik pomijany przez wielu użytkowników a decyduje o podstawowych zachowaniach silnika,

19 minut temu, grajooo napisał:

Nie mogę zrozumieć jednej rzeczy, dlaczego na GAZie nie ma tych problemów

NA mój chłopski rozum to powinno być coś z układem paliwowym?

Kiedy ;

  - był serwis instalacji LPG? 

  - ile km zrobiłeś na gazie?

Proponuje zakręcić gaz na butli i obserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grajooo napisał:

Map Sensor - cały się rusza lata we wszystkie strony Tak powinno być ?

 

Dnia 13.12.2019 o 08:44, grajooo napisał:

Cały czas nawet po 20 minutach mam tak.

MapSensor musi być zamocowany na sztywno. Tam podbiera powietrze i  następstwem jest niewłaściwy skład mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!