Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat "Skontroluj skrzynie biegów"


Recommended Posts

Witajcie,

Niestety otrzymałem chyba najgorszy możliwy komunikat na wyświetlaczu mojej meganki jak dzisiaj wracałem z trasy. Od jakiegoś czasu (czyt. 2-3 dni) słyszałem dziwny dźwięk jak obroty silnika zwiększały się powyżej 2.5k. Tak jakby jakieś koło, przekładnia, osprzęt o wiele głośniej pracował. Słychać było jak coś się szybciej kręci. Ciężko opisać. Ale nie odczuwałem spadków mocy czy chociażby jakiś szarpnięć. I działo się to na rozgrzanym aucie  lub jak przez moment jechałem szybciej po autostradzie (max 150). To potem koło 3k obrotów słychać było jak to się kręci. I jest to zsynchronizowane z pracą silnika bo czym czym większe obroty tym bardziej to słychać. 

No i dzisiaj jak wracałem z pracy wyskoczył mi komunikat "Skontroluj skrzynie biegów". Zwykły komunikat, nie na pomarańczowym czy czerwonym tle. No i auto sie pdobnie zachowywało.

I teraz pytanie. Czy to skrzynia czy może sprzęgło. Wolał bym to drugie bo CVT to prawie połowa ceny auta.

Czy w Łodzi ktoś ma sprawdzonego magika od automatów CVT ? Nie chce tego zaniedbać i możliwie jak najszybciej zdiagnozować i napraweić/wymienić.

 

Za każdą komentarz dziękuje. I dobrego Nowego Roku :) 

 

@Ravvar a jak u Ciebie ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

U mnie jak na razie ok, jedyne co mnie martwi to:

1. często zbyt duże spadki obrotów po wyhamowaniu do zatrzymania (raz zdarzyło się że obroty spadły na tyle, że auto zgasło - od tamtej pory mam traumę i wyhamowuję delikatniej ;) ), ale jako pierwszą podejrzewam przepustnicę - niestety nie mogę na razie znaleźć jakiejś używki o tych samych numerach.

2. ostatnio nie zwracałem uwagi czy problem występuje, ale niedawno borykałem się ze spadkami obrotów gdy silnik był zimny a ja chciałem się rozpędzić - przy np. 4k obrotów był spadek na 2k po czym po sekundzie powrót do 4k i więcej (bo gaz ciągle wciśnięty na tym samym poziomie do rozpędzania się) - i tak ze 2 razy i potem już do końca jazdy ok, ale i tu problemem może być zawieszająca się przepustnica(?).

 

Co do skrzyni to tylko raz, ze 4 lata temu miałem ten komunikat - też na biało, więc teoretycznie nic poważnego (chyba już o tym pisałem kiedyś) - ale po wyłączeniu i włączeniu auta już się nigdy nie pojawił.

Ciekawe co by Ci Clip powiedział, czy skrzynia wyrzuciła jakiś błąd... Jak ja miałem w/w komunikat to pojechałem na drugi czy tam trzeci dzień do ASO by mi sprawdzili kompem (wtedy nie miałem jeszcze Clipa), ale nie było żadnego błędu (może dlatego, że komunikat o skrzyni jest zwykłą informacją na biało, zamiast ostrzeżeniem na żółto/czerwono?)

 

Co do tego co zauważyłeś, to nie, u mnie nic takiego nie słyszałem. Sprawdzę to jak nie zapomnę (wsłuchując się), o ile podczas jazdy miejskiej też to słyszysz ;).

Na Twoim miejscu to chyba pojechałbym do ASO by to sprawdzili, tyle że podłączenie kompa to ze 160zł jak nie więcej już ;) ewentualnie by na darmo nie tracić kasy jak błędu nie będzie to spytaj czy są jakieś aktualizacje, może to w tej samej cenie jest, chociaż różnie to bywa z aktualizacjami, nieraz mogą coś uwalić ;).

Edytowane przez Ravvar
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Ravvar No więc dzisiaj byłem u pierwszego mechanika. Po pierwsze mam właczony trryb awaryjny bo jeden tłok nie pali (cewka).

Po drugie ten błąd o skrzyni pokazywał się ponieważ ciśnienie oleju w skrzyni jest nieodpowiednie - jakiś zawór. 

I trzeba skrzynie sprawdzić bo dziwnie się wysprzęgla, czasami czuć lekkie szarpniecie. 

Jak coś się bardziej okaże, dam znać. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

No ja na Twoim miejscu to bym pierw podjechał jednak na diagnozę do ASO. Przynajmniej miałbym błędy z Clipa, a może i by coś poradzili...

Edytowane przez Ravvar
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Więc już wszystko wiem.

Byłem w ASO z pytaniem czy wymienia sie olej w skrzyni. Dostałem pisemną odpowiedź ze nie ma takiej potrzeby mimo iz sugerowałem ze mam 170k przejechane.

Potem znalazłem w Łodzi firmę która specjalizuje się w naprawach skrzyń automatycznych i CVT.

Sprawdzili błędy i powiedzieli zę trzeba wyjąć skrzynie z auta i rozbierać. Wiec przez to, że olej nie był wymieniany opiłki uszkodziły następujące rzeczy:

pompę oleju, zawory i troszkę powlatywały pomiędzy przekładnie robiąc tarcia. Dodatkowo było uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne.

Koszt naprawy: 5900zł.

 

Wcześniej jeszcze porosłym elektryka o  przegląd alternatora i coś tam naprawił. Bałem się ze może skoki napięcie coś mogą popsuć w komputerze - złe błędy.

Dostałem informację iż w tych skrzyniach powinno się wymieniać olej co 50k, maks 80. Wymiana nie jest prosta bo muszą zdjąć miskę - nie ma zaworów.

Koszt 1.5k zł.

Tak wiec przestrzegam innych posiadaczy.

Spokojnego wieczoru

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Ok, u mnie po naprawie. Auto wyjete na 2 miesiące. Najwiekszy problem był ze sterownikiem bo cięzko zanleźć sprawną używkę.

Naprawa starczy na 100k km i co 40-50 MUSZE wymieniac olej.

Statycznie: 400zł

Dynamicznie 1100zł. (dodatkowo czyszczenie, coś jak płukanka w silniku)

 

Wiec dla wszystkich Meganek z CVT, proszę zwrócicie uwagę na to.

@Ravvar fyi

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!