Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
Katharsis

Megane III phII Stop-Ryzyko awarii silnika

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Dziś jadąc z pracy zaświecił się komunikat jak w tytule. Po chwili zgasł, by znowu za chwilę ponownie się zaświecić i zgasnąć. Żadnych problemów w tym czasie z pracą silnika nie było. Dojechałem do domu. Jedynie co odbiega ostatnio od normy to, że musiałem z tydzień wcześniej dolać oleju bo bierze. Wydaje mi się, że turbina.

Wersja 1.4 Tce.

Jakieś pomysły co to?

Edytowano przez Katharsis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Katharsis napisał:

Po chwili zgasł, by znowu za chwilę ponownie się zaświecić i zgasnąć.

Żadnych problemów w tym czasie z pracą silnika nie było.

Konieczność podpięcia pod clipa, ponadto profilaktycznie;

  - sprawdzić stan oleju,

  - sprawdzić stan płynu chłodzącego,

  - czy czasem nie słychać łańcucha rozrządu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no a ja się ostatnio przerzuciłem na kawę rozpuszczalną z fusiastej i nie mam z czego wróżyć... więc nie pomogę. Bosz... trza auto podpiąć pod komputer diagnostyczny żeby wiedzieć co oznacza "ryzyko awarii silnika" w tym przypadku ale skoro jechałeś dalej i dojechałeś to najwidoczniej nic poważnego :}

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, że trzeba podpiąć wiem. Pytam o ewentualne przyczyny jakby ktoś się już spotkał z czymś takim ;) W poniedziałek jadę podpiąć się. Zobaczymy co się pokaże. Póki co się nie świeci nic

Auto podpięte. Okazało się, że od czujnika pedału gazu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Mam Megane III 1.2 TCe i pojawił się komunikat SYSTEM START STOP DO KONTROLI, a potem RYZYKO AWARII SILNIKA

RYZYKO AWARII SILNIKA świeci się zaraz po włożeniu karty Auto jeździ beż zarzutu Nie szarpie i nic się nie dzieje 

Oczywiście nie działa tempomat i nie ma podglądu na komputer pokładowy w trakcie jazdy a co dziwne nie świecą lampki po otwarciu drzwi :?:

Na francuskich stronach znalazłem kilka informacji, że za to może odpowiadać dosłownie wszystko Jakieś czujniki w drzwiach klapie masce czujnik temperatury itd itp 

Czy ktoś ma pojęcie jak dojść z tym do ładu bo żadne ASO nie ma pojęcia :mad:

 Teraz jeden fajny serwis koła Krakowa się podjął diagnostyki i naprawy ale co z tego będzie to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jak aso rozkłada ręce to musisz czekać na diagnozę tego fajnego serwisu. Komunikat ten może mieć wiele źródeł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam. No to się zadziało. Dzisiaj po 3 minutach drogi na benzynie wyskoczył komunikat stop ryzyko awarii silnika. Odczuwalny brak mocy na 1 i 2 biegu. Od 3 nagle wchodzi na obroty i przyspiesza praktycznie nie dodając gazu. Temperatura silnika w normie.Płyn w zbiorniku wyrównawczym w normie. Węże miękkie. Nie dymi na biało.  Czy to wina czujnika ? Dwa tygodnie temu byłem na przeglądzie po 10 000 tys. Silnik 1.4 TCE

Błąd na kompie wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Na świecach zrobiłem 20 000 tys.Jutro będę cewke podmienial. Mam w zapasie.Dziwne, że komunikat ryzyko awarii silnika przy błędzie wypadanie zapłonu. Choć pewnie dlatego, że pracował na 3 cylindry. Chyba, że komputer sterujący uszkodzony

Edytowano przez Mello3x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś wywaliło błąd ryzyko awarii silnika w trasie. Oczywiście pomyślałem, że jakaś poważna usterka, ciśnienie oleju albo coś. Laweta, ASO... A okazało się, że można było spokojnie kontynuować podróż, bo to była duperela - odrobinę zbyt niskie ciśnienie doładowania. Od tego czasu zawsze wożę ze sobą ELMa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Wszystko ogarnąłem. Wszystko chodzi jak należy. Miałem jednak błąd uboga mieszanka na 4 cylindrze. Błąd od komputera Lpg. Źle przez telefon zrozumiałem. Druga sprawa.Ostatnio kupiłem sobie nowe dywaniki gumowe. I taki numer mi się odwalił, że dywanik przyblokował pedał hamulca i gazu, bo się wsunął i komputer wywalał błąd p2299 przechodząc w tryb awaryjny ( stop ryzyko awarii silnika) (pedał hamulca pedał gazu pozycja niekompatybilna). Dywanik przymocowany na stopery.

Edytowano przez Mello3x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...