Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie silnikiem pod obciążeniem


unbcio345

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent to scenic 1.6 16v 1ph2. Problem jest taki że po rozgrzaniu do pełnej wartości szarpie silnikiem pod obciążeniem najbardziej w zakresie obrotów 1750-2500. Efekt jak przy wypadaniu zapłonu. Na biegu jałowym skaczą obroty tzn spadają do ~450-500, reaguje wtedy i podnosi do 750 i znów spadają, słychać wtedy dźwięk z rury wydechowe jakby regularne "puch".  Po podpięciu do komputera brak błędów, po wyjęciu świec na 1 i 4 cylindrze porcelanka bordowa, na 2 i 3 kolor kamionkowy. Wszystkie cylindry mają 13 bar. Zachowanie jednakowe na LPG jak i benzynie. Dziękuję bardzo za informację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij komputer i będziesz wiedział, czy jest wypadanie zapłonu. Jeżeli jest to będziesz wiedział, na którym cylindrze. Jak masz zapasowe cewki to możesz podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, unbcio345 napisał:

Zachowanie jednakowe na LPG jak i benzynie.

1/Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie,

2/ Wymień świece na beru oraz zapewnij odległość elektrod 0,7 mm,

3/ Przeczyść map sensor oraz zapewnij mu szczelność montażu,

15 godzin temu, unbcio345 napisał:

po rozgrzaniu do pełnej wartości szarpie silnikiem pod obciążeniem najbardziej w zakresie obrotów 1750-2500.

Efekt jak przy wypadaniu zapłonu.

4/Jak na zimnym silniku obroty są OK, a jak się silnik nagrzeje to falują obroty, silnik szarpie ;

       - Pomaga wymiana sondy przed katalizatorem, tylko oryginał,

5/ Przeczyść przepustnicę i wymień oring.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięty clip u mechanika. Właśnie jest po umyciu przepustnicy, krokowca , wymieniłem świece na nowe. Sprawdziłem potencjometr przepustnicy podaję zniżone wartości, niż w książce.

Auto naprawione. Na benzynie jak i gazie chodzi równiutko. Dwa powody - 1 świece, 2 brudna przepustnica i krokowy. Jutro z rana kolejna próba po nocnym postoju. 

Edytowane przez unbcio345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, unbcio345 napisał:

był podpięty pod komputer i nie ma żadnych błędów. 

Czyli urządzenia są sprawne, ale nie w 100 %,

 Mając clipa warto pomierzyć na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku;

          - wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym,

         -  kąt wyprzedzenia zapłonu,

         -  parametr napięcia sondy lambda przed katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Clipie nie musi być błędów. Wystarczy wejść w podgląd parametrów na żywo i tam jest pozycja wypadanie zapłonów. Wystarczy jechać i obserwować 4 parametry (wypadanie zapłonu każdym cylindrze) i jeśli zapłon wypadnie chociażby  kilka razy to clip błędu nie pokaże (nie zapisze go jako błąd) ale na podglądzie parametrów będzie można to zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

W Clipie nie musi być błędów.  Wystarczy jechać i obserwować 4 parametry (wypadanie zapłonu każdym cylindrze) i jeśli zapłon wypadnie chociażby  kilka razy to clip błędu nie pokaże (nie zapisze go jako błąd) ale na podglądzie parametrów będzie można to zauważyć.

 

co ty takie bzdury wypisujesz ?

każde wypadanie zapłonów dla poszczególnych cylindrów jest zapisywane w clipie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapłon wypada regularnie bo jest np uszkodzona cewka lub świeca lub wypalony zawór to wtedy wywali i zapisze w pamięci błąd.

Jeżeli świeca jest w słabym stanie i raz iskra jest a raz nie (czyli sporadyczne wypadanie zapłonu) wtedy można to podejrzeć w parametrach na żywo i wskazać gdzie jest problem. W takiej sytuacji błąd może, ale nie musi być zapisany. 

Jest jeszcze jedna możliwość, wtryskiwacz benzyny, ale te są raczej trwałe (nie dotyczy 2.0T).

 

Jeżeli twierdzisz, że napisałem bzdury, to obroń swoją teorię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprawuje się dobrze. Na LPG zdarzy mu się czkawka ale po włączeniu benzyny ustaje. Więc jedyny problem to teraz LPG, tym bardziej, że zaraz po odpaleniu na zimnym załączają się wtryski gazu. Być może to utworzyło większy problem który zniwelowałem, teraz tylko gazownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, unbcio345 napisał:

. Na LPG zdarzy mu się czkawka ale po włączeniu benzyny ustaje.

Pierwszy punkt mojej podpowiedzi to;

Dnia 16.01.2020 o 09:36, Andrzej-2010 napisał:

1/Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!