Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kecyrf

Megane III phII czy jest sens lać droższe paliwa typu v-power

Recommended Posts

W związku z tym że we wtorki paliwo v-power jest w cenie zwykłej to mam pytanie czy jest sens takie tankować jak się lało cały czas zwykłego diesla? Różnie ludzie opowiadają że czują różnicę w jeździe więc pomyślałem czy nie przetestować tego faktu (mitu :)). Zaszkodzić chyba nie zaszkodzi jak się raz czy drugi wleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uczeni mówią że okazyjne tankowanie nic nie wnosi , ale gdy od początku cały czas jeździć na takim paliwie , podobno przynosi korzyść w postaci czystszego silnika wewnątrz oraz mniej usterek jednostki napędowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 99% tankuję na Shellu zwykłego diesla. I prywatne auto i służbowe. I tak z 10 lat albo więcej...

W październiku (jakoś tak) zatankowałem pierwszy raz "lepszy" ON z Shella i co 2-3 km włączała mi się kontrolka DPF.

Ten jeden raz mi wystarczył, by nie kombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to paliwa premium różnią się od zwykłych ilością dodatków uszlachetniających. Dodatkowo tych uszlachetniaczy w opcji premium jest niezbyt wiele, a na pewno nie na tyle, żeby nagle uzdrowić układ paliwowy. Ponoć bardziej opłacalne jest kupić 5 l uszlachetniacza i dolewać każdorazowo do baku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu tankuje tylko na ORLEN i od ładnych kilku lat tylko paliwo VERVA, na pewno ciut mniej pali, choć i tak spalanie praktycznie nie zauważalne (ponoć nie ma ono bio-komponentów, ktoś z branży paliwowej potwierdzi/zaprzeczy?) a mnie zależy na możliwie małej ilości FV bo za nie rozlicza mnie księgowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ilość BIO powinna być oznaczona na pistolecie tankowania.
ORLEN ma zdaje się tylko ON Arktyczny bez BIO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tankowałem "mocniejsze" paliwa przez dłuższy czas, po zakupie teraz tylko zwykły ON.Nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Mam diesla HDi citroena. Co jakiś czas dolewam do zbiornika preparaty do czyszczenia układu paliwowego czy wtryskowego. Przez jakiś czas tj kilka miesięcy zawsze do tankowania dolewałem olej 2t. Jedyne co zauważyłem to że z dodatkiem 2t silnik ciszej chodzi powiedziałbym bardziej miękko i to tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyżej pisałem, że tankuję tylko na Shellu. Dodam, że od niedawna jest taka "promocja" na Shellu - we wtorki jest paliwo premium w cenie zwykłego paliwa.

Podjazdowi wręcz nachalnie namawiają do zatankowania lepszego paliwa, ale nie zauważyłem, by ludzie się rzucali na takie paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mi na lepszym Shellu mniej pali w porównaniu do zwykłego, jakieś 0,2-0,4 litra na 100 km, Przy spalaniu, 5.5 - 6,5 w mieście i 4.2 - 5 na trasie.

Edytowano przez Leszek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...