Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt Duże obroty na zimnym silniku 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze jako nowicjusz to się przywitam. Siemka. Mam taki problem... Odpalam Renatkę po nocy wiadomo silnik zimny i obroty wskakują mi od razu na 2tys. Jeśli ruszę na tak wysokich obrotach bądź musnę delikatnie pedały gazu  to obroty momentalnie wskakują na 3-3.5 tys. Trwa to około 6-7 minut. W miarę rozgrzewania się silnika obroty spadają do normalnego poziomu 700-800 ale delikatnie wskazuweczka drży.  Podczas dłuższej jazdy że stała prędkością 100-120 gdy dojeżdżam do skrzyżowania dochamowujac wciskam sprzęgło i obroty falują od 1200 do 1800 przez jakieś 5-10 sekund i uspakajają się. Co robić, od czego zacząć? Do pracy ruszam przed 5 więc sąsiedzi nie są zadowoleni z wycia silnika napewno, a przede wszystkim mnie to denerwuje no i dodatkowo wzrosło spalanie, nie chce uszkodzić silnika bo wiadomo za duże obroty na zimnym nie sprzyjają żywotności. Może ktoś coś doradzi.? Może ktoś się z tym spotkał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Rados16 napisał:

Odpalam Renatkę po nocy, wiadomo silnik zimny i obroty wskakują mi od razu na 2 tys.

Jeśli ruszę na tak wysokich obrotach bądź musnę delikatnie pedały gazu, to obroty momentalnie wskakują na 3-3.5 tys.

Trwa to około 6-7 minut.

W miarę rozgrzewania się silnika obroty spadają do normalnego poziomu 700-800 ale delikatnie wskazuweczka drży. 

1/ Sprawdzić szczelność połączenia ;

       a/ wężyka od wspomagania hamulca

       b/ wężyka oparów benzyny wciskanego w przepustnice,

2/ Przeczyścić ;

      a/ przepustnicę i wymienić oringi,

      b/ map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

      c/ pomierzyć podciśnienie w układzie dolotowym na ciepłym silniku ;

            - w silnikach  benzynowych 1.6 /16V  podciśnienie  w  kolektorze  dolotowym  powinno  oscylować  w  granicach ;

                32 +/- 4 kPa ( 320 +/- 40 mbar), czyli w przedziale 28 kPa do 36 kPa, 

6 godzin temu, Rados16 napisał:

Podczas dłuższej jazdy że stała prędkością 100-120, gdy dojeżdżam do skrzyżowania dochamowujac

wciskam sprzęgło i obroty falują od 1200 do 1800 przez jakieś 5-10 sekund i uspakajają się.

3/ Kontrola czujników przy pedale sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!