Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doświadczenia z wymianą katalizatora na nowy - opinie i porady.


Recommended Posts

Witam,

prawdopodobnie czeka mnie wymiana katalizatora. Autko to 1.6 16V K4M(D)812. Okresowo pojawia się P0420, sondy nowe, sprawne. Faktycznie, to najprawdopodobniej katalizator. I teraz pytanie, cy ktoś z forumowiczów wymieniał u siebie, jeśli tak, to na jaki, z jakim skutkiem, jakie obserwacje po pewnym czasie użytkowania, etc. Widzę, że rynek  jest zdominowany przez firmę JMJ, a opinie na jej temat podzielone. Chciałbym też spytać, czy lepiej ceramiczny, czy metalowy wkład? Proszę o opinie.

Pozdrawiam.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Mi czasem wywalał błąd przy pękniętym kolektorze wydechowym. Kazdy z Megane 2 ph1 ma wadę projektową i pęka na łączeniu(zaznaczone na żółto).

IMG_20191218_180921~2.jpg

Edytowane przez Astma
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,

Katalizator "pochłania powietrze" jeśli jest lewe powietrze przed katalizatorem to fizycznie nie jest wstanie tyle go pochłonąć.

Tylna sonda lambda powinna mieć praktycznie równy przebieg .Jesli skacze to znaczy że albo lewe powietrze albo katalizator jest walnięty.

Warto zamontować emulator sondy przed wymianą katalizatora jeśli na 100% układ jest szczelny.

Ja układ sprawdzałem kompresorem.

Zakorkowałem końcówkę wydechu i podałem powietrze przez korek.Jesli syczy to znaczy że wydech jest nieszczelny .5min. roboty i wiadomo o co chodzi.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takiego sprawdzenia właśnie potrzebuję.

29 minut temu, Astma napisał:

Warto zamontować emulator sondy przed wymianą katalizatora jeśli na 100% układ jest szczelny.

U mnie wykres drugiej sondy czasem jest 'w miarę' gładki, a czasem lekko skacze. Co powinienem zobaczyć po zamontowaniu emulatora, a czego nie, i o czym to będzie świadczyło?

Co jakiś czas, jakoś 60-100 km, mam takie odczyty na obu sondach: https://ibb.co/55Cr9G8

Na ogół podczas jednostajnej jazdy, na 3-5 biegu, nie szybciej niż 90km/h. Trwa to kilka sekund, potem wraca do normy, albo zaraz po tym, jak ściągnę nogę z gazu. Przed i po tym incydencie, odczyty są ok. Pierwsza sonda oscyluje między 0,1 a 0,7/0,9 V, druga +/- stoi gdzieś na poziomie między 0,5 a 0,7 V. Czasem, po takiej anomalii, wypluje P0420, ale nie zawsze. Czym jest spowodowany taki obraz obu sond jednocześnie? Lewe powietrze, wypadanie zapłonu, lejący wtrysk, czy skończony kat tak robi?

Edytowane przez Maciek2010
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonda działa ok.

Ale jest na bogato.na 90% lewe powietrze.

Pierwsza powinna oscylować między 0.450V ,a 0.600V

Wszystko poniżej 0.450V to uboga mieszanka ,

A wszystko powyżej 0.450V to bogata.

Korekty wtrysku powinny być w granicach 50%(bo zakres jest od 0 do 100%) czyli 50% to punkt zero.

Druga sonda powinna mieć coś koło 0.450V i może delikatnie bujać 0.440 do 0.470.

Emulator zmienia położenie sondy w układzie wydechowym przez co jest ona mniej wrażliwa na ilości tlenu i w taki sposób możesz uzyskać stałe napięcie na drugiej sondzie.

Druga sonda sprawdza tylko prace katalizatora .

Pierwsza sonda jest najważniejsza bo na niej opiera się budowa dawki paliwa.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni wykres jest z tych kilku sekund anomalii. Tutaj wklejam jak to wygląda na wolnych obrotach: https://ibb.co/gJXY3hT

Wydawało mi się, że na drugiej sondzie ma być płasko, i wysoko, ok. 0,8 V. Wtedy jest mało tlenu, i spaliny są 'czyste'. Nie jest tak?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomiary w 1.6 z KZFR robi się po 10min. Od rozgrzania silnika do temperatury roboczej.

Dopiero po tych 10min. odcinka przestawia się z 5500 na 6500 i korekty pracują w "normalnym trybie". 0.450 V jest ideałem i do niego dąży silnik.

 

Edytowane przez Astma
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przebieg drugiej sondy powinien być mniejszy niż pierwszej właśnie przez to że katalizator potrafi przejąć część tlenu. Dodałem zdjęcie gdzie pęka kolektor wydechowy (jest parę postów wyżej).

Sprawdź najpierw szczelność wydechu przed katalizatorem. Na tym najbardziej oszukuje się drugą sondę.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Astma napisał:

Dodałem zdjęcie gdzie pęka kolektor wydechowy (jest parę postów wyżej).

Spojrzę na ten kolektor przy okazji. Zastanawia mnie tylko, że w ogóle nie mam hałasów dobiegających z tamtej strony, a te zdublowane wykresy lambd, które występują co jakiś czas, jak pisałem wyżej, nie powinny występować dużo częściej, jeśli kolektor faktycznie byłby pęknięty?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku kolektor "sam się uszczelniał" po rozgrzaniu takie było dziwne pęknięcie.Z czasem pękł tak że zaczął zasysać znaczne ilości powietrza i pojawiły się błędy katalizatora.

Po naprawie kolektora jest delikatniej ciszej na zimnym silniku. Tak było w moim przypadku.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy nie. U mnie te wykresy się pokrywają tylko przez chwilę, bo przez 99% czasu jest tak, że pierwsza sobie skacze, a druga sonda idzie w miarę równo. Jedyne co, to mi trochę silnik wibruje na wolnych obrotach. Wydaje mi się również, że potrafi być bardziej dynamiczna, bo miewa takie zrywy, kiedy czuję, że ma 112 km.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!