Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doświadczenia z wymianą katalizatora na nowy - opinie i porady.


Recommended Posts

O widzisz, to mnie wibruje ostatnio regularnie na biegu jałowym, ale obroty ma wtedy idealnie równe. Z tego co widzę u mnie ta druga sonda tylko na nierozgrzanym silniku w miarę stoi w miejscu, potem lata jak głupia.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak to wygląda aktualnie i nie wiem, czy mam się martwić czy nie... Silnik był dobrze rozgrzany, dłużej już pracował, dane zbierane w czasie jazdy typowo miejskiej.

Screenshot_20200131_122951_com_ovz.carscanner.thumb.jpg.cf08bb744bc1fefc99748c3e703efde5.jpg

 

 

Edytowane przez droopy
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, droopy napisał:

nie wiem, czy mam się martwić czy nie...

A/ Wahania sondy I powinno być w przedziale 0,1 do 0,9 V,

B/ Jeżeli II sonda λ ;

      1/stoi w miejscu w przedziale 0,6 – 0,8 V to wszystko jest OK;

           Sonda za katem wskazuje napięcie 0,6-0,8 V, które oznacza bardzo niski poziom tlenu w spalinach

           za katalizatorem, co przy sprawnym katalizatorze i sondzie oznacza, że cały tlen wykorzystywany

           jest do procesów chemicznych,

     2/ Napięcie II sondy jest stałe do momentu gdy katalizator działa poprawnie,

     3/ Im bardziej II sonda faluje, tym bardziej jest zużyty katalizator i sonda II zaczyna pracować tak jak sonda I ,

     4/ Jeżeli napięcie II sondy λ, spada poniżej 0,5 V oznacza to;

            -  że w spalinach jest dużo tlenu, a to wiąże się z niską sprawnością katalizatora,

C/ Proponuje ;

     - kontrolę stanu złączy sondy II,

    -  kontrolę stanu grzałki sondy,

    -  przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie ok;100 km,

         -  zabieg powtórzyć parę razy, jeżeli było dużo jazd po mieście czy na krótkich dystansach,

    -  sondy kupować tylko ;

          -  oryginał, mogą być używki,

          -  zamienniki nie zdają egzaminu w reno i kończy się prędzej czy później zakupem oryginału.

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, rozglądać się za nową sondą, skoro u mnie lata jak głupia? Auta raczej nie muszę "przeganiać" bo zdecydowana większość nastukanych kilometrów to trasy, w tym sporo autostrad. Po mieście jeżdżę sporadycznie, głównie po zakupy dookoła komina, więc nie szukałbym przyczyny w zatkanym katalizatorze.

Dodam jeszcze, że ta 2 sonda chyba pracuje prawidłowo krótko po odpaleniu auta, dopóki płyn chłodniczy się trochę nie zagrzeje. Poniżej wykresy obu parametrów, dobrze to pokazują:

Screenshot_20200131_165821_com_ovz.carscanner.thumb.jpg.1a02d635b197ff3024991d805c5921d1.jpg

To o czymś świadczy?

Edytowane przez droopy
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto masz od nowości i przebieg to 130.000 km,

Sondy wytrzymują ok; 160.000 - 200.000 km średnio,

Jeżeli zauważyłeś ;

  - spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa, samoistną zmianę prędkości,

  - to radzę zakupić 2 szt sond; patrz wnioski wyżej. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na przebieg nie patrz (jest większy, bo dawno nie aktualizowałem), ale nie wykluczam, że jest "do negocjacji" i specjalnie w to nie wnikam. Auto mam ~4 lata i robię tak 15-20k rocznie.

Nie ma spadku mocy, spala jak spalał, jeździ i pracuje jak zawsze. Jedynym objawem, jaki obserwuję od pewnego czasu, są lekkie drgania silnika na biegu jałowym, ale bez dziwnych wahnięć obrotów. Do tego w trasach obserwuję, że po długiej jeździe odpuszczenie pedału gazu bez naciskania sprzęgła kończy się taką jednorazową żabą. Kiedyś na pewno tego nie było, a i to nie występuje za każdym razem, ale zawsze jak zrobię autem przynajmniej kilkadziesiąt kilometrów bez przystanków.

Ostatnio mierzyłem też kompresję i na wszystkich jest w okolicach 12 bar, więc według mnie jak na auto w tym wieku przyzwoicie.

Edytowane przez droopy
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, droopy napisał:

Jedynym objawem, jaki obserwuję od pewnego czasu, są ;

   - lekkie drgania silnika na biegu jałowym, ale bez dziwnych wahnięć obrotów.

Wymiana sond powinna pomóc, jeżeli ;

    - świece są Ok, 

    - świece i cewki suche i czyste,

    - map sensor przeczyszczony i szczelnie zamontowany,

    - przepustnica czysta i szczelna; wymieniony oring,

39 minut temu, droopy napisał:

Dodam jeszcze, że ta 2 sonda chyba pracuje prawidłowo krótko po odpaleniu auta, dopóki płyn chłodniczy się trochę nie zagrzeje.

Wykres pracy sondy II powinien być sinusoidą pomiędzy 0,6 a 0,8 V.

Edytowane przez Andrzej-2010
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Andrzej-2010 napisał:

Sonda II powinna być sinusoidą pomiędzy 0,6 a 0,8 V.

Czy ta sinusoida ma prawo się zmieniać podczas: puszczenia pedału gazu, zmiany biegów, dodaniu gazu, aby zaraz potem wrócić do formy sinusoidy w zakresie 0,6-0,8 V?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Maciek2010 też doszedłem do takiego wniosku, tylko u Ciebie objaw jest sporadyczny, jak rozumiem. Daj znać, jakbyś do czegoś doszedł w temacie ;) W zasadzie intryguje mnie to info o pękającym kolektorze z początku tematu. Tyle, że jakby on miał dziurę, to wraz z temperaturą trochę by się uszczelniał chyba, więc sonda pracowałaby lepiej z czasem.

Dzięki @Andrzej-2010 za info. Świece stan doskonały, w kolorze kawy z mlekiem. Cewki na pewno OK, były wymieniane latem.

Zostaje map sensor, tego się nie tykałem. Wyciągnę i wyczyszczę. Przepustnicę chyba czyściłem wiosną, jeśli mnie pamięć nie myli, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ją sprawdzić.

Edytowane przez droopy
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, droopy napisał:

. Daj znać, jakbyś do czegoś doszedł w temacie ;)

Miałem prosić o to samo. ;)  U mnie od niedawna jest jeszcze jeden objaw, a mianowicie hałas dobiegający spod auta, kiedy schodzę z obrotów, na przykład podczas redukcji. Zakładam, że to właśnie kat, jakby się poluzował, ale nie miałem jeszcze jak wejść pod auto, aby zobaczyć i posłuchać, skąd dokładnie dochodzi hałas. Anomalie na sondach to dużo starszy temat, i w jego przypadku skłaniam się do teorii @Astma, jakoś pasuje mi taka teoria w moim przypadku, aczkolwiek, wcale mnie nie cieszy taki scenariusz. 

Edytowane przez Maciek2010
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem dzisiaj oring do przepustnicy. Jak będę go już mieć i pogoda trochę dopisze, to wybebeszę przepustnicę, wyczyszczę i dam nową uszczelkę. Ogarnę ten map sensor przy okazji. Zamówiłem też dolną poduchę silnika. Będę zmieniać za kilka dni olej, więc skoro i tak zrzucę już dolną osłonę silnika, to wymienię tę poduchę. Może ona rozwiąże problem drgającego silnika na biegu jałowym...

Swoją drogą, co do sondy lambda - generalnie ta druga za katalizatorem nie ma wpływu na pracę silnika, prawda? Ona jest tylko "strażnikiem" sprawności katalizatora, tak? Jeśli tak, to dałbym jej spokój, dopóki nie wywala mi żadnych błędów...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!