Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Hej przymierzam się do wymiany tylnych amortyzatorów z racji ich niskiej sprawności.

 

Pomiary na stacji wyniosły 29-31 lewy do ok 40 prawy. 

 

Samochód Megane 4 1.6 dCi 130 Hatchback 170k przebiegu

 

Pytanie, czy macie może jakieś sprawdzone firmy tych amortyzatorów ? Jeżdżę głównie po mieście, rocznie może 20k, bardzo mi zależy też na tym, aby te amory były najcichsze jak to możliwe. Z drugiej strony nie chciałbym też wrąbać się w jakieś większe koszty. 

 

A góry dzięki za podpowiedzi :)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bilstein.
Nigdy nie miałem z nimi kłopotu. Z drugiej strony jak jeździsz spokojnie, po mieście to kup oryginalne. Wytrzymały bądź co bądź ładny przebieg. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze do wozów ładuje Bilstein b6 lub b8 w miarę dostępności.
Ale to dla tych którzy lubią jak samochód jest sztywniejszy niż seria i zależy im na zdecydowanie lepszym prowadzeniu. Trzeba się przyzwyczaić za to do wyczuwanego efektu odbicia na nierównościach ;) 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ku przestrodze.

 

Aby mieć pewność sprawdziłem jeszcze amortyzatory na dwóch innych stacjach kontroli pojazdów i na każdej z nich sprawność na poziomie 70%.

 

A więc warto czasem się upewnić. Dodatkowo na tej pierwszej stacji zapłaciłem 60 zł za głupie sprawdzenie, gdzie w pozostałych 20 zł.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.01.2020 o 14:03, Azathermenian napisał:

Tak ku przestrodze.

 

Aby mieć pewność sprawdziłem jeszcze amortyzatory na dwóch innych stacjach kontroli pojazdów i na każdej z nich sprawność na poziomie 70%.

 

A więc warto czasem się upewnić. Dodatkowo na tej pierwszej stacji zapłaciłem 60 zł za głupie sprawdzenie, gdzie w pozostałych 20 zł.

 

Pozdrawiam

 

I dokładnie tak zrobię na dniach ,bo też coś mi nie pasuję żeby tylne amortyzatory były już do wymiany przy 60 tyś.

 

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio wymieniali przednie wahacze... przy 42k km. Także jeśli chodzi o zawieszenie w MIV to mnie już nic nie zdziwi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co się działo? Stukało na nierównościach? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stukanie to było wcześniej, wymieniali łączniki już po 2 razy na stronę. Objawem było skrzypienie jak stara kanapa praktycznie cały czas podczas jazdy, nie ważne czy nierówności, czy prosta równa droga. Najbardziej skrzypiało przy skręcaniu kołami. Oczywiście pierwsza diagnoza była taka, że trzeba nasmarować. Miałem już dość i z natury jestem mega spokojnym człowiekiem, ale nie wytrzymałem i powiedziałem co sądzę o tym ich wiecznym smarowaniu wszystkiego co się da. Niestety nasmarowali i powiedzieli żeby sprawdzić. Na szczęście nie musiałem sprawdzać, bo jak nim wyjeżdżali z hali po nasmarowaniu to wszyscy w około się obracali co tak skrzypi. Skończyło się na tym, że go wzięli i stwierdzili, że to będzie jednak cały stabilizator do wymiany. Myślę sobie "gurwa stabilizator do wymiany po 40k km?" Gość też był zdziwiony, ale wymienili, dalej nic. Skrzypi jak stara kanapa, w dodatku buja nim niemiłosiernie na drodze, czuć, że trzyma się drogi dużo gorzej niż jakiś czas temu. Jest też dużo głośniej. W końcu wymieniają wahacze z przodu i eureka - cisza. Ogólnie miałem już wymienione pół zawieszenia łącznie z całą belką z tyłu, która skrzypiała już po około 2-3k km od wyjechania z salonu. Zawieszenie (przynajmniej w GC) jest tragiczne i to potwierdza każdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te łączniki, które wcześniej wymieniałes miały jakiś luzy ? Wykazywały w ogóle jakieś oznaki zużycia ? Zastanawiam sie nad wymianą bo niby tam u mnie wszystko jeszcze w oryginale (170k), a na żadnej stacji nie stwierdzili oznak zużycia i zalecali zostawić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, stukały niemiłosiernie przy najmniejszych nierównościach. Serio masz po 170k km dalej łączniki, na których odjechałeś z salonu? To jest wręcz niemożliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No z tego co się dowiedziałem w aso to auto było dosyć regularnie serwisowane przez ten czas, jest to flotówka. Z zawieszenia była wymieniana belka tylna. 

Na stacjach mówili, że oryginalne i żeby zostawić, no ale być może zostały wcześniej wymieniane bo ogólnie na jakieś nieprzyjemne stuki nie mam co narzekać. Chcę to auto po prostu jeszcze troszkę wyciszyć w miare możliwości 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...