Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
sniperek155

Megane II phI Hands Free i jego działanie

Recommended Posts

Ostatnio kupiłem Megane II z 2003 roku z silnikiem 1.9dCi z systemem Hands Free.

Mój problem polega na tym, że:

-drzwi kierowcy: chwytam za klamkę i ciągnę - samochód nie otwiera się, gdy jest otwarty: klikam guzik na klamce i zamyka się

-drzwi pasażera: to co u kierowcy

-drzwi pasażera tył prawe: to samo co u kierowcy

-drzwi pasażera tył lewe: chwytam za klamkę i ciągnę - samochód otwiera się, kierunkowskazy migają, ale nie otwierają się te drzwi, reszta otwarta, gdy jest otwarty: klikam guzik na klamce i nie zamyka się, brak reakcji

Co może być w danych drzwiach lub w całym systemie wadliwe że tak się dzieje? 

Zastanawiam się nad trzema czujnikami zbliżeniowymi w klamkach w drzwiach kierowcy, pasażera i tylne prawe, z kolei w tylnych lewych o mikroswitch'u na guziku

Co o tym sądzicie?

 

Przy każdej próbie karta do samochodu znajdowała się w odległości 10-20cm. Odpalanie bez wkładania karty działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, sniperek155 napisał:

Zastanawiam się nad trzema czujnikami zbliżeniowymi w klamkach

Uszkodzone, lub brak połączenia z UCH.

Czwarta klamka - pierwsze pociągnięcie wyzwala otwarcie blokad wszystkich zamków, a drugie pociągnięcie otwiera te drzwi.

Przyciski w drzwiach do zamykania są w oddzielnych obwodach, czyli czwarte drzwi jest on do wymiany.

Drzwi powinny zwolnić blokady po włożeniu ręki za klamkę. W klamkach są lusterka i włożenie ręki przerywa wiązkę. Podchodząc do samochodu z kartą HF  UCH włącza system optyczny ( również napięcie zasilające potrzebne do otwarcia przez pociągnięcie za klamkę). Warunek - muszą działać anteny w klamkach, żeby stwierdziły obecność karty i dały sygnał sterujący do UCH.

 

Edytowano przez jabrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszych trzech drzwi: w jaki sposób mogę sprawdzić wadliwość tych czujników, lub brak połączenia z UCH? Nie wiem czy dobrze myślę, ale chyba najlepiej byłoby sprawdzić czy dochodzi napięcie jeśli w pobliżu jest karta HF.

Co do czwartych drzwi: Do wymiany jest mikroswitch w guziku tak? W jaki sposób tutaj też mogę sprawdzić czy to jest winowajca? 

 

Jeszcze takie dodatkowe pytanie mam:

W jaki sposób grzać świece w dieslu? Poprzez naciśnięcie guziku START/STOP bez sprzegła/hamulca i odczekanie chwili i dopiero zapalenie silnika?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że wypięte są wiązki z klamek ( antena i przycisk).

Pobudzenie anteny przez obecność karty włącza zasilanie czujników optycznych. To w nich jest przycisk, który pozwala na zwolnienie blokady i otwarcie za pomocą linki zamka w poszczególnych drzwiach.

Nie podpowiem jak zrobić wielokrotne podgrzewanie świec żarowych w M2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...