Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wieloma autami w życiu nie jeździłem, raptem polo z 99, lanosem i astra 3. 

Ale co zauważyłem w meg3? Jakieś dziwnie przeczulone wspomaganie, czy nie wiem jak to nazwać.

Wystarczy lekki wiatr, żeby tym autem przy 140km/h na drodze A albo S, co chwilę trzeba było minimalnie kontrować kierownicą.

Nie wiem czy ktoś to zauważył i wie o co mi chodzi :) Ale czy da się to wspomaganie jakoś elektronicznie przestawić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotykasz bardzo ważnego tematu. Tak odebralem po naprawie służbową Megane. Była wymiana elementów układu kierowniczego. Reklamowałem na zbieżność. Udowodniono mi, że jest ok robiąc wszystko zgodnie ze sztuką. Nie dało mi to spokoju i pojechałem do sprawdzonego miejsca w moim mieście. Zrobiłem tam całą geometrię. Okazało się, że koła były w normie, ale jedno w plusie, a drugie w minusie. Dziwne bo tego nie wyczułem. Z wydrukiem pojechałem do warsztatu naprawy. Właściciel się przyznał, że dawno nie kalibrował stanowiska komputerowego.

Efekt był dokładnie taki jak opisujesz. Zginęło usztywnianie układu kierowniczego ze wzrostem prędkości. W Megane nie ma  dużej różnicy, ale jestem do tego przyzwyczajony, bo prywatny samochód którym jeżdżę ma zmienne działanie wspomagania i żeby zrobić manewr objechania wysepki zwalniającej do 70 przy prędkości 85-90 muszę przedtem delikatnie wcisnąć hamulec, żeby wspomaganie na parę sekund zwolniło blokadę.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Ja mam nieco inne wrażenie, jak jeżdżę wolno, 50-60km to mam wrażenie, że wspomaganie jest zbyt czułe. Do tego stopnia, że ciągle muszę delikatnie je korygować. Minimalne przesunięcie kierownicy powoduje, że samochód skręca.

 

Nawiązując do wcześniejszej odpowiedzi należy sprawdzić najpierw geometrię? Czy sprawdzałeś jak zmienić czułość wspomagania? W Megane 2 pracuje dużo lepiej, da się trzymać kierownicę jedną ręką, a w przypadku Megane 3 można zapomnieć, nie jest to zbyt komfortowe.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kuzanski napisał:

Megane 2 pracuje dużo lepiej, da się trzymać kierownicę jedną ręką, a w przypadku Megane 3 można zapomnieć, nie jest to zbyt komfortowe.

 

Pozdrawiam

Musisz kontrować, bo zero wspomagania nie jest "zerem" układu jezdnego. Zbyt czułe, to za duży plus w ustawieniu przednich kół.

Wizyta na dobrej stacji diagnostycznej włącznie z podpięciem w celu ustawienia zera elektrycznego na kierownicy (wspomagania) przed zablokowaniem do kalibracji.

Jeśli masz wydruk to go wstaw - przeanalizujemy, czy tylna oś nie jest przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2022 o 11:50, Andrzej-2010 napisał:

Jedną ręką to się kury ......

Andrzej, zjedz Snickersa lepiej. To, że pisze, że trzymam kierownicę jedną ręką, to nie oznacza, że tak cały czas jeżdżę. Widzę ogromną różnicę pomiędzy moimi dwiema Megane, 2 i 3. W jednej z nich bez problemu da się utrzymać tor jazdy trzymając kierownicę jedną ręką, drugą trzeba ciągle korygować. Tyle w temacie. A teraz przemyśl, tak przy okazji, czy nie zdarza Ci się w różnych sytuacjach trzymać kierownicę jedną ręką. Nie bądź hipokrytą.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam M2 i wiele lat jeździłem służbowym M3. Układ kierowniczy w młodszym jest mniej czuły przy dużej prędkości, ale obydwa spokojnie można trzymać jedną ręką. Nie ściągają i nie tańczą na jezdni. Obydwa ładnie trzymają w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Widzę temat umarł to wspomnę co nie co ?

Porównuję zmienne wspomaganie z LIII GT hydraulika z MIII Coupe elektryka. Odczucia jak wyżej pisano. 

Mimo że megi ma power (2.0T 180KM) to strach jechać powyżej 120km/h a przy wiatrach to w ogóle masakra. 

Mam wrażenie że działa na odwrót że większy opór czuć przy miejskiej jeździe a przy wyższych to luźna kiera i lekki ruch to zmiana pasa lub pobocze czy rów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!