Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III phIII czujniki ciśnienia, zamienione felgi, dokładność czujników


Recommended Posts

Cześć
Trochę z mojej winy (nie doczytałem instrukcji obsługi na temat czujników ciśnienia) doszło dzisiaj do pomyłki przy przekładaniu opon.

Byłem dzisiaj wymienić opony zimowe na letnie. Opon letnich nie używałem wcześniej, dostałem je wraz z zimówkami przy zakupie auta (listopad 2019).

Podczas montażu zauważyłem że wulkanizatorzy źle założyli opony. Z lewej strony 2 opony marki Continental a z drugiej strony - 2 opony Nokian. Po zwróceniu im uwagi przełożyli 2 koła. 

Ciśnienie nabili takie jakie chciałem (czyli zgodnie z info na drzwiach): z przodu 2,3 a z tyłu 2,0.

Gdy wyjechałem zauważyłem że komputer pokładowy pokazuje niższą wartość z lewej strony a wyższą z prawej.

Doczytałem w instrukcji że czujniki są w wentylach więc takie wskazania wynikają z zamienionych felg. Poza tym ciśnienie opon różni się o 0,1 w stosunku do tego co chciałem.

I teraz pytania:

1. Co jest dokładniejsze: komputer pokładowy czy nanometr profesjonalny (zakładając że wulkanizator ma sprawny nanometr i zastosował się do mojej prośby)? Mogę podjechać sprawdzić ciśnienie na stację benzynową ale takie nanometry z reguły są mało dokładne. Poza tym opona musiałaby być zimna. 

2. Przejmować się pomyłką wulkanizatorów i jechać do nich aby zamienili felgi czy jest to nieistotne i jeździć na takim ustawieniu do jesieni?

Nie jestem typem klienta który awanturuje się w myśl zasady"zapłaciłem więc wymagam". Jeśli błąd nie wpływa na nic to przeżyję błędne wskazania do jesieni.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

moim zdaniem profesjonalny manometr jest dokładniejszy bo u mnie codziennie inne wskazania z tych czujników, a co do zamienionych felg to bym się tym w ogóle nie przejmował tylko postaraj się zapamiętać jak były przypisane czujniki w pierwotnym ustawieniu ( w którym miejscu) PP, PL, itp.

 

Pamiętaj że fachowcem nie jestem i moja odp. jest na podstawie moich doświadczeń.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ja nie wiem czy wcześniej dobrze były założone. Mogły być lewe zamienione z prawymi lub tyły z prawymi. Kolorów na wentylach nie zauważyłem :(

Da się to jakoś zdiagnozować czy tylko poprzez ciśnienie w kołach?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie zamieniłem czujników miejscami więc nie wiem ale myślę że tylko przez ciśnienie. Upuść trochę w jednym kole i zobacz czy faktyczne miejsce pokrywa się z tym na wyświetlaczu w samochodzie i wtedy będziesz wiedzieć czy są na miejscu, bo ponoć komputer sam nie zmieni ich położenia (wiedza z forum) tzn że jak pomylisz ich położenie, to będzie nadal dobrze mierzył ciśnienie w kołach tylko może cię wprowadzać w błąd co do ich położenia. Taka moja sugestia:)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na stacji BP zatankować więc przy okazji sprawdziłem ciśnienie. Nanometr wskazywał identycznie jak komputer pokładowy.

Po dopompowaniu kół mam już pewność które koło jak jest widziane.

Więc jeśli dla felgi nie ma znaczenia że jest założona po drugiej stronie na tył to tak sobie pojeżdżę do kolejnej zmiany opon.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!