Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie załącza się wentylator przy klimie


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś byłem na kontroli klimy. Po 4 latach było 431g z 515. Da się żyć. 

Problem pojawił się inny. Gość powiedział,  że nie załącza się wentylator. W warsztacie było 14st wg meganki . Ciśnienie na maszynie pokazywało 19bar , płyn na pewno chłodny bo auto stało 2 godziny. 

Czy wiatrak powinien od razu wystartować? Ja  jest u Was ? 

Sprawdziłem bezpieczniki pod maską. Są 4, 60 i 70 , oraz 30 i większy 40. Wszystkie są sprawne. Wtyczka do wentylatora podłaczona..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj było w 

6 minut temu, fullxda napisał:

Wentylator załącza sie w zależności od cisnienia czynnika w układzie jak masz pełny układ to powinien sie załączyc jak nie od razu to po chwili po zalączeniu spręzarki bo bez sprężania jest od 5-8 bar w zależności od temp. jak zimniej mniejsze cisnienie ,

Przy teście było niecałe 19bar , sprężarka chodzi , ale wiatrak milczy. 

Gdzie znajdę ten rezystor i jak to sprawdzę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fullxda napisał:

Powinien byc w obudowie ramce chłodnicy trzeba popatrzec w necie jak wyglada i go namierzyc , ogólnie wogóle sie nie obraca? nawet na dużej prędkości? On powinien chodzić na dużej prędkości po spalony rezystor to nie ma tylko mniejszych biegow duży obieg spalić to nie spotkałem sie  z czymś takim 

Zlokalizowałem .  

U mnie nie działa wcale. Martwy. Ani 1 ani 2 bieg. 

 

Poprawka. Działa ale nie od razu i nie przez cały czas. Załącza się na ok 15sec , rozpędza do pełnej prędkości i wyłącza.  I tak w kółko . Nie wiem czy to ten 1szy bieg , silnik zimny po postoju od rana. Sprawdziłem bezpieczniki itd.  Wszystko sprawne

 . 

Pytanie do posiadaczy 1.5 dci - tak ma pracować czy coś jest nie tak ? 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

miałem prawie identyczny problem ale w innym samochodem - w Alfie Romeo 147. Tam notorycznie spalał się opornik od tego wolniejszego biegu i klima pracowała dokładnie tak, jak opisałeś.

Edytowane przez irishrover74
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.05.2020 o 10:08, Komarek napisał:

Zlokalizowałem .  

U mnie nie działa wcale. Martwy. Ani 1 ani 2 bieg. 

 

Poprawka. Działa ale nie od razu i nie przez cały czas. Załącza się na ok 15sec , rozpędza do pełnej prędkości i wyłącza.  I tak w kółko . Nie wiem czy to ten 1szy bieg , silnik zimny po postoju od rana. Sprawdziłem bezpieczniki itd.  Wszystko sprawne

 . 

Pytanie do posiadaczy 1.5 dci - tak ma pracować czy coś jest nie tak ? 

abc

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumplowi w 1.6 dci i drugiemu w 1.6 dci chodzi tak samo . Nie ma ruszenia od startu klimy u wolnych obrotów. Jest ruszenie i stop. A 2gi bieg to praca non stop.  Widocznie ten typ tak ma. Bez sensu ale tak jest. Nasze peugoty w firmie maja tak samo. Dla pewności poszukam rezystora na podmianę

 

Tak to chodzi u mnie. Tearz przy 25st włącza się od początku. Włącza i wyłącza 

 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.05.2020 o 10:08, Komarek napisał:

Działa ale nie od razu i nie przez cały czas.

Załącza się na ok 15 sec , rozpędza do pełnej prędkości i wyłącza.  I tak w kółko .

Nie wiem czy to ten 1-szy bieg , silnik zimny po postoju od rana.

Sprawdziłem bezpieczniki itd.  Wszystko sprawne

1/ Po włączeniu klimy ;

      a/ wentylator chłodnicy powinien pracować na I- biegu,

      b/ bo klima włącza I bieg wentylatora przez opornik;

              -  odłączenie opornika czy też jego awaria - nie koliduje z 2 biegiem wentylatora,

2/ Po zwiększeniu ciśnienia klimatyzacji ( na skutek uruchomienia klimatyzacji) ;

      a/ sterownik silnika zarządza włączenie drugiego biegu wentylatora ,

      b/ wówczas wentylator chodzi bez opornika z największą prędkością ,

      c/ 15 sec wystarczy, aby nastąpił spadek ciśnienia w układzie i wentylator powinien przejść na I -prędkość ale że;

           1/ opornik nie działa, to wentylator nie pracuje na I biegu,

           2/  a to z kolei powoduje - zwiększenie ciśnienia w ukladzie,

           3/ sterownik silnika ponownie włącza II bieg wentylatora,

           4/ II bieg jest włączany bezpośrednio na wentylator - bez opornika,

3/Proponuje ;

    - kontrolę pinów w kostce przy opornicy,

    - dopiero w drugim kroku wymianę opornicy.

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc. Dziś na komisach oglądałem 3 inne meganki 1.5dci. W dwóch wentylator startował razem z klimą. W jednej jest jak u mnie.  Czyli może być to feler tego elementu. U gościa od klimy komputer nie pokazał żadnego błędu. 
Zakupiłem wczoraj nowa , oryginalną opornicę wentylatora chłodnicy. Koszt na portalu aukcyjnym 160zl . Wymiana to 15min. Trzeba zdemontować dolot powietrza , osłonę komputera i odkręcić komputer. Opornica trzyma się na jednej śrubce . Po odkręceniu i odpięciu wtyczek , przesuwamy lekko w prawo. Puszczają zaczepy , wyciągamy i podmieniamy . 
Teraz wentylator startuje od razu z klimą. 
Na starej raz nie startował z klimą , dopiero po chwili i pracował jak na filmiku czyli 2gi bieg. , innym razem startował od  razu , wolniej  by po minucie się wyłączyć.  
Teraz pracuje cały czas od startu. 

Stara opornica nie wygląda na zniszczoną. Ale nie pracuje jak powinna. 

Dziękuję wszystkim za pomoc 
 

20200520_130843.jpg

20200520_130856.jpg

20200520_132641.jpg

20200520_132634.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie bezpiecznik termiczny w starej opornicy niedomaga. Można kupić go za kilka złotych i wymienić, będziesz miał zapasową opornicę. 

Edytowane przez aniewa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% padł ten element pod spiralą - standardowa przypadłość takich opornic. Jak miałem lancie Kappe to było to samo.

Koszt tego elementu to kilka złotych, wymiana 30 min i jest zapasowa sprawna.

Na tym elemencie powinny być napisane parametry elektortechniczne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten termik jest zaciskany do obudowy/styków w zaznaczonych miejscach - zazwyczaj daje się to odgrzać/odgiąć/rozciąć (najlepiej dremelem).

A co do szczelnego sklejenia - silikon lub klej na gorąco twoim przyjacielem.

rezystor.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!