Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Dziś byłem na kontroli klimy. Po 4 latach było 431g z 515. Da się żyć. 

Problem pojawił się inny. Gość powiedział,  że nie załącza się wentylator. W warsztacie było 14st wg meganki . Ciśnienie na maszynie pokazywało 19bar , płyn na pewno chłodny bo auto stało 2 godziny. 

Czy wiatrak powinien od razu wystartować? Ja  jest u Was ? 

Sprawdziłem bezpieczniki pod maską. Są 4, 60 i 70 , oraz 30 i większy 40. Wszystkie są sprawne. Wtyczka do wentylatora podłaczona..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wentylator załącza sie w zależności od cisnienia czynnika w układzie jak masz pełny układ to powinien sie załączyc jak nie od razu to po chwili po zalączeniu spręzarki bo bez sprężania jest od 5-8 bar w zależności od temp. jak zimniej mniejsze cisnienie ,pewnie masz spalony rezystor wentylatora klimatyzacji on ma 2 biegi . Normalny chodzi cały czas i 2 bieg jak cisnienie przekroczy bodajże 15 bar załącza sie on juz przeważnie w korkach czy jak jest duza temp. powyżej 30 st.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj było w 

6 minut temu, fullxda napisał:

Wentylator załącza sie w zależności od cisnienia czynnika w układzie jak masz pełny układ to powinien sie załączyc jak nie od razu to po chwili po zalączeniu spręzarki bo bez sprężania jest od 5-8 bar w zależności od temp. jak zimniej mniejsze cisnienie ,

Przy teście było niecałe 19bar , sprężarka chodzi , ale wiatrak milczy. 

Gdzie znajdę ten rezystor i jak to sprawdzę ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Powinien byc w obudowie ramce chłodnicy trzeba popatrzec w necie jak wyglada i go namierzyc , ogólnie wogóle sie nie obraca? nawet na dużej prędkości? On powinien chodzić na dużej prędkości bo spalony rezystor to nie ma tylko mniejszych biegow duży obieg spalić to nie spotkałem sie  z czymś takim nawet rezystor nawiewu kabinowego jak sie spali to ma największa predkosc a traci te mniejsze biegi bo popali druty oporowe to samo powinno byc w tym z klimy duży biegu powinien chodzic inaczej możesz rozwalic układ cisnieniem jak nie zadziała zabezpieczenie na sprężarce.

https://allegro.pl/oferta/renault-megane-iv-rezystor-wentylatora-255009263r-7769208762

went.jpg

Edytowano przez fullxda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, fullxda napisał:

Powinien byc w obudowie ramce chłodnicy trzeba popatrzec w necie jak wyglada i go namierzyc , ogólnie wogóle sie nie obraca? nawet na dużej prędkości? On powinien chodzić na dużej prędkości po spalony rezystor to nie ma tylko mniejszych biegow duży obieg spalić to nie spotkałem sie  z czymś takim 

Zlokalizowałem .  

U mnie nie działa wcale. Martwy. Ani 1 ani 2 bieg. 

 

Poprawka. Działa ale nie od razu i nie przez cały czas. Załącza się na ok 15sec , rozpędza do pełnej prędkości i wyłącza.  I tak w kółko . Nie wiem czy to ten 1szy bieg , silnik zimny po postoju od rana. Sprawdziłem bezpieczniki itd.  Wszystko sprawne

 . 

Pytanie do posiadaczy 1.5 dci - tak ma pracować czy coś jest nie tak ? 

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam,

miałem prawie identyczny problem ale w innym samochodem - w Alfie Romeo 147. Tam notorycznie spalał się opornik od tego wolniejszego biegu i klima pracowała dokładnie tak, jak opisałeś.

Edytowano przez irishrover74
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.05.2020 o 10:08, Komarek napisał:

Zlokalizowałem .  

U mnie nie działa wcale. Martwy. Ani 1 ani 2 bieg. 

 

Poprawka. Działa ale nie od razu i nie przez cały czas. Załącza się na ok 15sec , rozpędza do pełnej prędkości i wyłącza.  I tak w kółko . Nie wiem czy to ten 1szy bieg , silnik zimny po postoju od rana. Sprawdziłem bezpieczniki itd.  Wszystko sprawne

 . 

Pytanie do posiadaczy 1.5 dci - tak ma pracować czy coś jest nie tak ? 

Wiec załącza sie tylko 2 bieg spalony masz 1 bieg rezystor do wymiany , silnik tu nie ma nic do rzeczy w każdej wersji bedzie tak samo czy to 1.6 pb czy 1.5 dci teraz jak spalony masz rezystor to sprężarka dostaje bardziej po dupie i będzie ci chlodzić gorzej ja jak miałem spalony ten rezystor w Grande punto to klima byla zdecydowanie mniej wydajna a po załączeniu 2 biegu wentylatora potrafilo zgasnąć radio i spowrotem się właczyc.  2 bieg bierze prądu w grande w multijecie 750 w  więc ma 62,5 ampera a alternator 90 amperowy  byl .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Kumplowi w 1.6 dci i drugiemu w 1.6 dci chodzi tak samo . Nie ma ruszenia od startu klimy u wolnych obrotów. Jest ruszenie i stop. A 2gi bieg to praca non stop.  Widocznie ten typ tak ma. Bez sensu ale tak jest. Nasze peugoty w firmie maja tak samo. Dla pewności poszukam rezystora na podmianę

 

Tak to chodzi u mnie. Tearz przy 25st włącza się od początku. Włącza i wyłącza 

 

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.05.2020 o 10:08, Komarek napisał:

Działa ale nie od razu i nie przez cały czas.

Załącza się na ok 15 sec , rozpędza do pełnej prędkości i wyłącza.  I tak w kółko .

Nie wiem czy to ten 1-szy bieg , silnik zimny po postoju od rana.

Sprawdziłem bezpieczniki itd.  Wszystko sprawne

1/ Po włączeniu klimy ;

      a/ wentylator chłodnicy powinien pracować na I- biegu,

      b/ bo klima włącza I bieg wentylatora przez opornik;

              -  odłączenie opornika czy też jego awaria - nie koliduje z 2 biegiem wentylatora,

2/ Po zwiększeniu ciśnienia klimatyzacji ( na skutek uruchomienia klimatyzacji) ;

      a/ sterownik silnika zarządza włączenie drugiego biegu wentylatora ,

      b/ wówczas wentylator chodzi bez opornika z największą prędkością ,

      c/ 15 sec wystarczy, aby nastąpił spadek ciśnienia w układzie i wentylator powinien przejść na I -prędkość ale że;

           1/ opornik nie działa, to wentylator nie pracuje na I biegu,

           2/  a to z kolei powoduje - zwiększenie ciśnienia w ukladzie,

           3/ sterownik silnika ponownie włącza II bieg wentylatora,

           4/ II bieg jest włączany bezpośrednio na wentylator - bez opornika,

3/Proponuje ;

    - kontrolę pinów w kostce przy opornicy,

    - dopiero w drugim kroku wymianę opornicy.

 

 

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuje kupienia elma na bluetoch zainstalowanie py clipa i tam w testach klimatyzacji są testy wentylatora klimatyzacji 1 i 2 biegu będzie wszystko wiadomo czy jest ok.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc. Dziś na komisach oglądałem 3 inne meganki 1.5dci. W dwóch wentylator startował razem z klimą. W jednej jest jak u mnie.  Czyli może być to feler tego elementu. U gościa od klimy komputer nie pokazał żadnego błędu. 
Zakupiłem wczoraj nowa , oryginalną opornicę wentylatora chłodnicy. Koszt na portalu aukcyjnym 160zl . Wymiana to 15min. Trzeba zdemontować dolot powietrza , osłonę komputera i odkręcić komputer. Opornica trzyma się na jednej śrubce . Po odkręceniu i odpięciu wtyczek , przesuwamy lekko w prawo. Puszczają zaczepy , wyciągamy i podmieniamy . 
Teraz wentylator startuje od razu z klimą. 
Na starej raz nie startował z klimą , dopiero po chwili i pracował jak na filmiku czyli 2gi bieg. , innym razem startował od  razu , wolniej  by po minucie się wyłączyć.  
Teraz pracuje cały czas od startu. 

Stara opornica nie wygląda na zniszczoną. Ale nie pracuje jak powinna. 

Dziękuję wszystkim za pomoc 
 

20200520_130843.jpg

20200520_130856.jpg

20200520_132641.jpg

20200520_132634.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie bezpiecznik termiczny w starej opornicy niedomaga. Można kupić go za kilka złotych i wymienić, będziesz miał zapasową opornicę. 

Edytowano przez aniewa
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na 99% padł ten element pod spiralą - standardowa przypadłość takich opornic. Jak miałem lancie Kappe to było to samo.

Koszt tego elementu to kilka złotych, wymiana 30 min i jest zapasowa sprawna.

Na tym elemencie powinny być napisane parametry elektortechniczne.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili zobaczę jak to rozebrać i wymienić  termik . Będzie zapas . Muszę wymyślić jak to później szczelnie skleić. Ale na to przyjdzie czas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten termik jest zaciskany do obudowy/styków w zaznaczonych miejscach - zazwyczaj daje się to odgrzać/odgiąć/rozciąć (najlepiej dremelem).

A co do szczelnego sklejenia - silikon lub klej na gorąco twoim przyjacielem.

rezystor.jpg

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...