Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SebMat

Megane II phII Problem z drugą sondą lambda

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam Wszystkich

 

Może ktoś z was doradzi w sprawie pojawiającego się błędu P0141 - ogrzewanie drugiej sondy lambda. (Megane CC 1,6 2006) 

Próbuję znaleźć przyczynę ale utknąłem. 

Obecna sytuacja, wskazania i dokonane pomiary.

Sonda cały czas pokazuje 468,48 mv (nie zmienia się nigdy)

Podgrzewanie sondy pokazuje jako Wyłączone. 

(dla porównania sonda 1 podczas uruchamiania silnika zmienia się na włączony a wartości zmieniają się podczas pracy)

Sprawdzałem grzałkę sondy 2 - oporność prawidłowa 9 ohmów.

Sprawdzałem zasilanie na dwóch białych kablach miernikiem - jest 12v.

Kupiłem nową sondę, skasowałem błędy, podpiąlem nowa sondę (nie wkręcałem za kat, tylko wpiąłem w kostkę) . Wszystko pozostało bez zmian, brak włączenia ogrzewania sondy, napięcie stałe 468,48 mv. Moim zdaniem oznacza to że obecna sonda jest sprawna skoro na nowej sondzie nie ma różnicy.

 

Moje podejrzenia skierowane są wciąż na coś z sondą związanego, dlatego, że auto przejechał spodem po czymś, kostka oderwała się od mocowania od nadwozia, kabel wisiały pod autem. Oznacza to że mogło szarpnąć kablami.

Jednak badanie oporności sondy jest OK, dopływ prądu przed i za kostką jest OK, podłączenie nowej sondy też nic nie zmienia.

Auto nie ma żadnych problemów z odpaleniem czy jazdą. 

 

Może ktoś ma pomysł co i jak jeszcze sprawdzić aby zidentyfikować dlaczego błąd P0141 się pojawia. 

Myślałem nad sprawdzeniem napięć gdzieś "wyżej" , bliżej bezpieczników/przekaźników na tych dwóch pozostałych kablach (nie białych) ale nie wiem gdzie kable od tej sondy wchodzą (jeżeli ktoś wie, to prosze o radę).

 

Pozdrawiam

PS. Jest mnóstwo tematów o Lambda które przejrzałem, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. 

 

 

Edytowano przez SebMat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypnij wtyczkę z sondy i do pinów A i B wtyczki podłącz żarówkę 21 W. Po uruchomieniu silnika powinna jasno świecić przez jakiś okres. Piny są oznaczone we wtyczce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piny A i B to podgrzewanie, białe kable, tak ?  Tak jak pisałem, wypiąłem wtyczkę i do złączy kabli białych przyłożyłem voltomierz, było 12 V.  Jeżeli taki test nie wystarcza to mogę żarówkę podpiąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Samo sprawdzenie czy jest 12 V może być niewystarczające. Może to być napięcie kontrolne do sprawdzania ciągłości obwodu. Musi płynąć prąd o odpowiedniej wartości by zagrzać sondę. Piny A i B to dwa obok siebie z białymi przewodami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem i faktycznie brak prądu żarówka nie świeci.  (może wtedy co sprawdzałem to jeszcze kontaktowało) .

Jak teraz sprawdzić gdzie jest problem? Najlepiej byłoby "od góry" aby wogóle wiedzieć że w kablach jest prąd nim zacznę się cofać od złączki w górę. (a tam z dostępem od dołu nie jest łatwo). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Podłącz żarówkę do pinu w którym jest  plus (A) a drugi koniec do masy samochodu. Jak zaświeci to będzie oznaczało brak przejścia od sondy do sterownika. 

Edytowano przez aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Żarówka świeci z pinem A (przewód zielony) i masą, czyli brak masy na przewodzie białym (pin B). 

Jak mogę sprawdzić ciągłość przewodu białego (Pin B) - gdzie on jest wpięty ?

Edytowano przez SebMat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Masą steruje komputer wtrysku. Biały przewód prowadzi bezpośrednio do pinu L3 w dużej czarnej wtyczce sterownika. Oczywiście podgrzewanie sondy działa tylko gdy jest ona zimna.

Edytowano przez aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć Aniewa

Dziękuję za podanie gdzie ten kabelek idzie. Sprawdziłem i kabel ma ciągłość od wtyczki do komputera. Co ciekawe ciągłość obwodu jest na L2 i L3 (nie wiem czy tak ma być).

Sprawdziłem też pozostałe kable od wtyczki do silnika, potem wchodzą w listwę pod termostatem, wszystkie OK.

Zestaw pomysłów na sprawdzanie już mi się wyczerpał :(

Komputera nie podejrzewam, bo problem ewidentnie powstał po szarpnięciu kablami od spodu.

Pozdrawiam.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

L2 i L3 to są masy obydwu sond lambda. Według schematu na wypiętej wtyczce nie powinno być przejścia do L2. To jest połączenie masy górnej sondy lambda. Może te dwa przewody mają zwarcie między sobą 

Edytowano przez aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś auto sobie ze mną dziś pogrywa.

Poszedłem sprawdzić jeszcze raz, kabel od drugiej sondy to pomarańczowy. Sprawdziłem na nim czy jest obwód- nie ma.

Sprawdziłem jeszcze raz piny L2 i L3 i jest teraz tylko na jednym ! Jestem przekonany że przedtem było na dwóch bo mnie to właśnie zdziwiło.

Próbowałem poruszać kablami aby wywołać obwód na L2 ale nie udało mi się.

 

Cały czas w trybie serwisowym jest błąd P0141 którego nie można skasować  (pokazuje jako "prezent" - obecny  błąd).

Mam wrażenie, że komputer wogóle nie włącza ogrzewania sondy (przy uruchomieniu silnika na parametrach "live" cały czas jest OFF na podgrzewaniu sondy - pierwsza od razu się włącza).  

Czy jest coś co wyzwala włączenie podgrzewania w komputerze? Może tego impulsu (obwodu) brakuje ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ma sterownik włączyć podgrzewanie drugiej sondy jak kontrolowany obwód jest otwarty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, SebMat napisał:

Mam wrażenie, że komputer wogóle nie włącza ogrzewania sondy (przy uruchomieniu silnika na parametrach "live" cały czas jest OFF na podgrzewaniu sondy - pierwsza od razu się włącza).  

Pierwsza zawsze włącza się od razu, druga prawdopodobnie powinna załączyć się po pewnym czasie, po nagrzaniu katalizatora celem wyeliminowania wilgoci z wydechu. Natomiast obwód jest sprawdzany od razu po uruchomieniu silnika. Może uruchom silnik, odczekaj chwilę i dopiero wtedy sprawdź czy załączyła się grzałka drugiej sondy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...