Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16v nierówna praca silnika na biegu jałowym


Recommended Posts

Pytam, bo ja i znajomy mamy ten sam problem. U niego wymiana sond, obu, na nowe oryginały załatwiła temat. U siebie wymieniłem drugą na używany oryginał. Przewód był przerwany i naprawiony. Może to autosugestia, ale wydawało mi się, że autko momentami chodziło nienagannie... Nie zmienia to faktu, że te silniki to droga do szaleństwa.

Edytowane przez Maciek2010
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesięcy temu...

Po długiej przerwie w końcu znalazłem czas aby zmierzyć kompresję w megance:

Bez oleju wszystkie cylindry równo po 8 bar, z olejem wszystkie równo po 10 bar. Co o tym myślicie - przestawiony rozrząd o 1 ząbek?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.06.2020 o 23:57, Razor1996 napisał:

Samochód pali około 7l według wskazań komputera.

 

1 godzinę temu, Razor1996 napisał:

Bez oleju wszystkie cylindry równo po 8 bar, z olejem wszystkie równo po 10 bar.

Pomiary - raczej wadliwe.

Kompresja powinna być w okolicy 13 bar.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Silnik był rozgrzany, przepustnica była odkręcona całkowicie, mogę sprawdzić manometr czy dobrze pokazuje ale jest nowy więc nie powinien przekłamywać. Na pewno pewne przekłamanie wprowadza wężyk od manometru bo zwiększa pojemność komory spalania ale wątpię aby to przekłamanie było rzędu kilku barów. Za bardzo nie widzę innych możliwości abym dokonał wadliwych pomiarów.

Edytowane przez Razor1996
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zweryfikować poprawność założenia rozrządu - wystarczy że zakupię blokadę na wałki rozrządu MOT 1496 oraz blokadę wału korbowego? Czy jednak pasuje kupić kompletny zestaw łącznie z blokadą kół (MOT 1490-01)?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli z olejem jest wyższa to znaczy że pierścienie są poklejone. Antykoksa od strony głowicy i dobrą płukankę do oleju.

Dużo oleju bierze?

Przy kompresji poniżej 10 bar nie będzie dobrze pracować silnik.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji samochód nie bierze oleju, nie kopci na biało, świece których zdjęcia dodam w piątek mają kolor kawy z mlekiem - nie są one czarne. Właśnie dlatego ja podejrzewam mimo wszystko rozrząd. Zakupiłem blokady więc jeśli otrzymam przesyłkę zweryfikuję poprawność montażu rozrządu w przyszły weekend.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć nowe zaślepki wałków rozrządu i dobrze mieć dostępny nowy pasek. Przy sprawdzaniu rozrządu dopuszczalne jest kręcenie wałem tylko w prawą stronę. 

Masz wiele filmów.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z czystej ciekawości skąd wynika ograniczenie o obracaniu wałem tylko zgodnie z wskazówkami zegara? Czytałem o tym również w książce serwisowej ale tam nie było wyjaśnienia. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe pytanie, poczekamy co mądrzejsi odpowiedzą, a mnie się przypomniało jak byłem nastolatkiem, miałem wtedy motocykl Czechosłowackiej produkcji CZ i kilka razy uruchomiłem silnik w drugą stronę. Chodził jakoś dziwnie, ale na jedynce jeździło się do tyłu. Z czterosuwowym silnikiem to nie przejdzie, choćby ze względu na kolejność suwów, no i teraz cala elektronikę, ale czy zgaszonego silnika nie można kręcić w druga stronę... Nie wiem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Razor1996 napisał:

X. 

Z zastosowania koła zmiennych faz.

Kręcąc w dwie strony nie wiesz w którym położeniu jest prawy wałek. Tak wiadomo, że jest w pozycji zerowej w stosunku do zapłonu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2021 o 15:22, omega napisał:

Ciekawe pytanie, poczekamy co mądrzejsi odpowiedzą,

Nie mam zamiaru być mądrzejszym ale w swoich samochodach zawsze wszystko robię sam posiłkując się instrukcjami Renault. W serwisówce  każdego  silnika, niezależnie czy ma KZFR czy nie - piszą, że nie wolno cofnąć wału a ja praktycznie przy każdej wymianie rozrządu cofam wał, potem do przodu, do tyłu, znów do przodu a na koniec dwa, trzy obroty do przodu by upewnić się, że rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony. Nigdy nic złego się nie dzieje przez okres do następnej wymiany rozrządu. Więc nie mam pojęcia po co ten zakaz :mrgreen:. Ten zakaz pewnie ma jakiś sens ale jakoś nie natknąłem się na jego uzasadnienie w żadnym materiale Renault. Może chodzi chodzi o pracę napinacza który mógłby poluzować się kręcąc w drugą stronę?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!