Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Pierwsze słyszę o możliwości zwarcia...niezła historia :/ Zawsze wymieniam sobie sam olej i nigdy akumulatora nie odłączałem, czas chyba zacząć to robić. Swoją drogą filtr jako taki dokręca się ręką, więc teoretycznie ręką powinien się też odkręcić. Czasem faktycznie się zassa, ale do tej pory tylko raz musiałem się wspomóc kluczem łańcuszkowym. Tak to szmata na filtr i odkręcanie ręką bez problemu. Ale to z kanału, pewnie leżąc pod samochodem trudniej.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytam tu o oslonie silnika sciaganej bez kanału.

Ostatnio przerabialem ten temat u siebie bez najazow i kanalu , wiadro melisy i pewnie da rade..

Można sie zmęczyć ponownie zakładając osłonę jak spadnie i ją wypniesz z mocowania pod kabiną to później ciężko wspiąć leżąc, wycentrowac w ostwory i załapać srubami bez poprawiania .

Taka sama gimnastyka jak ze ściąganiem zderzaka przód tylko żabojad mógł wymyśleć śrubę za nadkolem w blotniku..

Edytowane przez Refild
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słabo mi jak słyszę opinie producentów, że nie trzeba filtra (odnośnie paliwa). Tak samo jak nie trzeba wymieniać oleju w skrzyni czy rozrząd na łańcuchu jest wieczny.... ech...

 

A dokładał ktoś filtr? Da się to zrobić?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do filtra paliwa słyszałem opinię, iż montowano je w autach przeznaczonych na Europę Wschodnią, podobno z uwagi na niby gorszą jakość paliwa, ale czy to faktycznie tym kierował się producent czy to tylko legenda tego nie wiem. Bynajmniej wiem, że zarówno M3 jak i M2 z silnikami benzynowymi wychodziły bez filtrów paliwa jak i z filtrami, ja mam M2 1.6 i filtr jest. Radzę w tym zakresie nie ufać mechanikom, zarówno tym z ASO jak i pozostałym, bo wielu twierdziło że filtra nie ma, nawet sprawdzając po VIN a okazało się, że jest i to fabrycznie, wystarczy schylić się pod auto i widać jak na dłoni, a skoro jest to warto od czasu do czasu wymienić.

Klucz do filtra oleju używam taki

opaskowy-klucz-do-filtra-oleju-55110mm-378996272.jpg

Edytowane przez prezes72
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w Megane 2 na wysokości lewych tylnych drzwi zaraz za progiem, obok pochłaniacza par paliwa, w M3 może być podobnie

RM (48).JPG

Edytowane przez prezes72
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za wymianę oleju w mojej miejscowości dziadek do którego jeżdżę od lat bierze 30 zł . Warto się kłaść pod auto i walczyć z osłoną silnika , zapieczoną śrubą korka spustowego oleju i przykręconym filtrem ..?? Ostatnio na podnośniku dziadek psioczył że ktoś / francuz / tak dowalił ten filtr ,  nie wyobrażam sobie takiej roboty leżąc pod autem. Potwierdzam również że łatwo przywrzeć śrubę dodatnią alternatora do masy i uwalić moduł bezpieczników za akumulatorem . / przerabiałem osobiście ;)/

Edytowane przez andrzejm36
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@andrzejm36 Wiesz co, niby to więcej roboty, ale nie mam takiego mechanika w pobliżu, któremu ufam i wiem, że on mi wymieni filtr i wleje ten olej, który mu dałem. Poza tym jak sam takie rzeczy wymieniam, to często ogarniam to w garażu w niedziele z samego rana bo w sumie tylko wtedy mam czas :) No i troche radości tez to daje, a najgorszy jest pierwszy raz, w innym moim aucie wymieniam już praktycznie z zamkniętymi oczami, i nie ma żadnego problemu, wiec do tych "zaoszczędzonych" 30 zł doliczam swój spokój, wygodę, że zrobie kiedy chce i pewność, że wiem co jest wlane.

Trochę tego zwarcia się obawiam, bo tam mega ciasno, dlatego odłączę aku i zobaczymy, człowiek się uczy.. :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kol.Maciekek ... jasne że to rozumiem ;).Ja też nie daję auta do warsztatu  i odbieram po kilku godzinach. To co teraz wyrabiają mechanicy to czasami zgroza. Wymieniałem końcówkę drążka w swoim aucie a w Rsie są to elementy aluminiowe / wahacz , zwrotnica / i tam gdzie wchodzi sworzeń końcówki drążka jest takie metalowe gniazdo / pierścień wbity w zwrotnicę /. Oczywiście ten element zgubili i nie założyli. Auto latało po całej drodze  .. całe szczęście że nie jechałem szybko. Jeśli chodzi o wymianę oleju to miałem na myśli obserwację ;) dziadka i ewentualną pomoc przy wymianie. Abyś to sobie zrobił na podnośniku i coś tam zapłacił za możliwość korzystania  .Ostatnio tak wymieniałem rozrząd , nie mam blokad i podnośnika ale część pierdołów rozkręciłem sam więc kolega mechanik skasował mnie tylko na  150 przy okazji wymieniłem sobie olej w skrzyni. Ale cały czas patrzyłem mu na ręce i podawałem narzędzia ;). Mam nadzieje że łatwo pójdzie odkręcić korek . Powodzenia

Edytowane przez andrzejm36
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Maciekek napisał:

No i troche radości tez to daje

zgadzam się z tym, no i przynajmniej wiem, że olej i filtr są wymienione a tam gdzie trochę się nasyfiło starym olejem sam sobie umyję bo nie cierpię jak coś jest uwalone olejem, nawet jak tego nie widać, a żaden mechanik mi tego nie wyczyści dokładnie, bo żaden nie ma czasu na takie zabawy

Edytowane przez prezes72
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!