Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Cześć,

mam problem z sondą lambda, Z diagnostyki dostaję komunikat o błedzie drugiej sondy - czyli tej za katalizatorem, pod spodem auta. Mierzyłem napięcie na poszczególnych pinach złączki i problem jaki zauważyłem, to brak wysterowania masy do obwodu grzałki (+12 V dochodzi). Czy komputer załącza obwód grzałki tylko pod pewnymi warunkami, czy bezwarunkowo? Druga kwestia - gdzie znajdę początek przewodu przy silniku, żeby sprawdzić przejście (przy sterowniku silnika, czy gdzieś w skrzynce z bezpiecznikami)?

 

- samochód: Megane I ph II 1.6 16V;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla ścisłości to jest megane I phI czy phII ? Najlepiej jakbyś podał kod silnika bo w zależności od wersji jest to pin 65 lub 68 w sterowniku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co schemat to inaczej ale jeżeli jest to silnik o wyznaczniku K4M 700 to będzie pin w komputerze wtrysku 63 lub 65 w zależności o którą sondę chodzi. Sonda jest podgrzewana tylko na zimnym silniku, sterowana jest bezpośrednio przez komputer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówkę. Połączenie jest poprawne. Więc winna będzie najprawdopodobniej sonda. Warto kupować używane lub jakiś zamiennik, czy raczej tylko oryginał Boscha? Jeśli chodzi o oryginał, to z tego co widzę Bosch posiada kilka sond do tego modelu. Każda z nich będzie pasować, czy powinienem wykręcić swoją sonde i sprawdzić jej numer?

 

Dodam jeszcze, że jak robiłem pomiary multimetrem, to sobda podawała dziwne wartości - zaczynając od blisko 0 V, a kończąc powyżej 1 V. O ile nie popełniłem błędu przy pomiarach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze oryginał jest najlepszy, co do numeru sondy to albo zdaj się na sprzedawcę albo wykręć starą i odczytaj numer. Raczej w tym temacie nic więcej nie doradzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie powinna przekraczać 1V. Trzeba konkretnie sprawdzić te oryginalne zamienniki bo może być kabel np za krótki albo fragment przewodu w peszlu będzie innej długości. Niby drobiazg ale może utrudniać montaż. Z oryginału może być ciężko odczytać model przy tak zaawansowanym w wiek aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...