Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0300 tylko na lpg


karek82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio padła mi uszczelka pod głowicą. Wymieniłem uszczelkę i przy okazji cały rozrząd. Na paliwie auto ma moc silnik działa idealnie nie szarpie obroty równe ale jak przełączy się się na lpg to od razu zacznie szarpać nie równo pracować i po ok 20 sekundach błąd P 0300. Wczoraj wymieniłem świecę na nowe i zmieniłem cewki miejscami. Na paliwie działa bez zarzutu po przejściu na lpg znów błąd i szarpie silnikiem. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, karek82 napisał:

Na paliwie auto ma moc, silnik działa idealnie, nie szarpie, obroty równe,

   -ale jak przełączy się się na lpg to od razu zacznie szarpać nie równo pracować i po ok 20 sekundach błąd P 0300.

Wczoraj wymieniłem świecę na nowe i zmieniłem cewki miejscami.

Na paliwie działa bez zarzutu po przejściu na lpg znów błąd i szarpie silnikiem.

1/ Co to za instalacja LPG?

2/ Jakie masz wtryskiwacze gazowe?

3/ Kiedy był ostatni przegląd instalacji LPG?

4/ Sprawdź połączania gazowe ;

    a/ stan wężyków;

          - czy nie jest który zagięty?

         -  czy są drożne?

         -  czy nie zmieniły kształtu pod wpływem temperatury?

    b/ stan reduktora ;

          -  a w szczególności membrany, która z czasem twardnieje i wysyła do sterownika fałszywe dane,

          -  trójniki przy reduktorze, zwłaszcza te plastikowe, które się kurczą i płyn zaczyna wyciekać po pewnym czasie ,

     c/  stan wtrysków ;

             - należy je zdemontować i oglądnąć,

             - prawdopodobnie będą do wymiany,

5/ Sprawdź połączenia elektryczne;

       a/ świece;

                - szczeliny pomiędzy elektrodami powinny być 0,7 mm,

                - świece i cewki muszą być czyste i suche, 

      b/  przemyj ;

           - styki sterownika LPG np. preparatem / Kontakt 60/,

           - styki wtrysków gazowych,

6/ Konieczne strojenie instalacji LPG ;

         - za pomocą sondy szerokopasmowej,

         - przy użyciu komputera,

         - na trasie 2 x 20 km,

7/ Instalacja LPG tak zestrojona nie wymaga ponownych regulacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

?

    b/ stan reduktora ;

          -  a w szczególności membrany, która z czasem twardnieje i wysyła do sterownika fałszywe dane,

 

 

 

 

Andrzej -2010  mam takie pytanie ,jak twarda, zużyta membrana wysyła sygnały do sterownika lpg? czy ma ona jakies czujniki ??? hahah przecież to mechaniczne urzadzenie i takie bzdury jak ty piszesz to rzadko gdzieś mozna poczytac. Chyba że znasz jakies hiper nowe reduktory z masą elektroniki rodem z promów kosmicznych?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, fullxda napisał:

jak twarda, zużyta membrana wysyła sygnały do sterownika lpg? czy ma ona jakies czujniki ???

Wystarczy czujnik ciśnienia gazu za reduktorem.

 

13 godzin temu, karek82 napisał:

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?

 

Przyczyn może być wiele. Wszystkie te które wymienił Andrzej, ponad to mogą być zapchane filtry lpg, jak również układ zapłonowy który potrzebuje większej sprawności na lpg niż na benzynie. Nie napisałeś czy niedomagania pojawiły się od razu po wymianie UPG czy nastąpiły z czasem. Tak czy siak sterownik lpg musisz podpiąć pod kompa, bo szklana kula nic nie mówi, sprawdzić poprawność strojenia, ciśnienie na reduktorze czy czasy wtrysków.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2020 o 11:15, fullxda napisał:

Andrzej -2010  mam takie pytanie ,jak twarda, zużyta membrana wysyła sygnały do sterownika lpg?

czy ma ona jakies czujniki ???

hahah przecież to mechaniczne urzadzenie i takie bzdury jak ty piszesz to rzadko gdzieś mozna poczytac.

 

Proszę nie obrażać innych na forum i nie mieszać tu POLITYKI.  - Prezes 

 

 

Sztywna/twarda membrana ;

    -  nie jest w stanie szybko reagować na zachodzące zmiany podciśnienia w kolektorze dolotowym,

   -   przez co się ją wymienia na nową,

 Objawia się to najczęściej ;

    -   ubytkiem mocy silnika,

    -   nie stabilną prędkością obrotową biegu jałowego silnika,

    -   kłopotami w stabilnej pracy silnika przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika.

 

   - 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sylwekdm napisał:
8 godzin temu, fullxda napisał:

jak twarda, zużyta membrana wysyła sygnały do sterownika lpg? czy ma ona jakies czujniki ???

Wystarczy czujnik ciśnienia gazu za reduktorem.

 To czujnik wysyła sygnał do sterownika a nie membrana. Zgadzam się z kolegą @fullxda że membrana nie wysyła żadnego sygnału i nie ma co się na niego obrażać, że zwraca uwagę na fakt oczywisty. Ktoś kto jest laikiem i przeczyta, że membrana wysyła sygnał jest gotów w to uwierzyć. Trzeba być po prostu bardziej precyzyjnym,  przyznać rację koledze i podziękować za sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie

Zaraz poprzydzielam po blokadzie na forum, jak dalej będziecie dla siebie "nieuprzejmi" i w politykę na forum się bawić :!: 

Posty nie na temat wyleciały. 

fullxda - radzę zapoznać się z regulaminem forum i się do niego stosować  :!: 

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!