Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rsxx

Fluence I phI K4M Skrzynia biegów - modyfikacja 5 go biegu

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć

 

Po 3 długich trasach samochodem do Włoch postanowiłem podjąć się modyfikacji 5 go biegu. Chodzi o wydłużenie przełożenia w rozsądnych granicach.

Po każdej trasie zwiększałem zakres wygłuszenia kabiny, oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia. 

 

W tej chwili jest wygłuszona maska, ściana grodziowa za oryginalnym wygłuszeniem aż do uszczelki maski wraz z zewnętrznymi elementami kanałów wentylacji. Podstawy słupków A (okolice zawiasów maski) - zaizolowanie tych rejonów przynosi znaczącą poprawę. Miejsce w którym ściana grodziowa przechodzi w nadkola, nadkola z zewnątrz i od strony kabiny, podłoga do foteli przednich, pod kanapą tylną, bagażnik, z podwójną warstwą przy tłumiku, trochę grodzi od środka, puste przestrzenie deski wypchane woreczkami z wełną mineralną (brzmi Januszowo ale efekt jest).  Poprawa jest kolosalna. Dlatego z dachem i z drzwiami się wstrzymuję. Bardzo dużo wnosi wygłuszenie nadkoli dwustronne. Wiadomo, że wycisza dźwięki toczenia opon, ponad to jest wrażenie jakby zawieszenie ciszej pracowało na bruku i innych nierównościach. Dla mnie było zaskoczeniem ile dźwięków wydają opony uderzając o nierówności. Nie słychać też szumu wody. 

 

Wstęp wyszedł przydługi, więc do brzegu.

 

Cel modyfikacji: Obniżenie obrotów przy prędkościach przelotowych, celem zwiększenia komfortu, zmniejszenia zużycia jednostki napędowej oraz spalania. Przy jednoczesnej akceptacji obniżenia dynamiki. 

 

Zakres prac: Wymiana dwóch kół zębatych 5 biegu bez zrzucania skrzyni - koła są dostępne pod deklem na końcu skrzyni. Przy okazji wymiana oleju w skrzyni. 

 

 

Skrzynia 5 biegowa montowana do Fluence, Megane, i innych modeli z koncernu przeważnie ma symbol: JR5-342.

 

Ze źródeł do których dotarłem wynika, że w obrębie modelu skrzyń JR5 wymiana kół zębatych powinna być P&P ze względu na te same średnice wałków.

 

Tutaj jest tabela z wszystkimi przełożeniami:

http://www.daciaklub.pl/user/dacia-specyfikacje_skrzyn.htm

 

Obecne tryby to 32/39 - przełożenie 0,82. Co przy prędkości 120 km/h daje 3600rpm

Wymieniam na 45/31 - przełożenie 0,688. Co przy prędkości 120 km/h daje 3000rpm

 

Z obliczeń wynika, że minimalne prędkości dla 5 biegu z 55km/h zmieni się na 70km/h. 

Natomiast 4 bieg przy 70km/h ma 2700rpm. Przy zmianie na 5 trzeba będzie dokręcić do tych obrotów

 

W mieście jest ograniczenie 50 lub 70 na przelotówkach. Powinno być ok.

 

 

Koła zębate w ASO kosztuję około 490zł brutto / sztuka.

Natomiast używane skrzynie 250zł :)

 

Skrzynia dziś / jutro dojdzie do warsztatu, w następnym tygodniu oddaję samochód na wymianę.

Podzielę się kosztami i doświadczeniami PO

 

Czy ktoś z forumowiczów ma z tym doświadczenia?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez rsxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 120km/h na 6 mam 3250rpm. Powodzenia, jak wszystko będzie ok to może ktoś pobawi się w zmianę przełożeń w skrzyni "6"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa modyfikacja, ale równie ciekawe jest jak zareaguje tempomat jak nie będzie mu się zgadzała prędkość obrotowa silnika z prędkością z jaka jedziesz. Z tego co mi wiadomo, to w przypadku zmiany skrzyni 6 z przed liftu na polift tempomat przestaje działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak by był to mała strata.Swego czasu takie mody robili ludzie w vw t4, po wymianie padnitego td na tdi skrzynia robiła się za krótka i to latało ,ale ciężko mi uwierzyć że zmienisz tryby przez dekielek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat odpuszczony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie :)

 

Samochód odebrany. Pierwsze co przychodzi na myśl, to że to powinni robić w fabryce :)
Do ekspresówki mam za daleko, żeby bez celu pojechać, jednak sprawdzałem na kawałku oddanej obwodnicy z ograniczeniem do 70.

Przy 55 można wrzucić 5 bieg i jechać z tą prędkością bez efektu duszenia. Ekonomizer nie podpowiada o zmianie biegu na niższy.

Przy 80 jest 1950 obrotów. U szwagra w najnowszej Micrze 1.0T 100KM jest przy tej prędkości 1800

Na 5 biegu przestał działać tempomat. 

Tak to mniej więcej wygląda: Żałuje, że się nie odezwałem podczas nagrania, pokazało by to stopień wygłuszenia.

https://youtu.be/GSLBpeLoSVA


 
 

IMG_20200729_130912.jpg

IMG_20200729_131003.jpg

Edytowano przez rsxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No fakt, przy wyprzedzaniu i tak trzeba wrzucić 3 lub 4 żeby to w miarę sprawnie pojechało.
Wątpię tylko czy przy 100-110 i dużej górce+ załadowane auto będziesz w stanie utrzymać prędkość......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...