Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Od ponad pół roku cieszę się nowym samochodem i czas na pewne czynności serwisowe min. serwis klimatyzacji.

Wiem że poza dezynfekcją (ozonowaniem) powinno wymienić się filtry przeciwpyłkowe (dziwne że większość serwisów tego nie robi, trzeba się upominać lub wykonać czynność w innym warsztacie) oraz spuścić czynnik i uzupełnić.

No i tu pierwsze zdziwienie (tak to jest jak się zabytek wymieniło na niemal funkiel nówkę). Zadzwoniłem do 3 warsztatów o orientacyjną cenę. Wszędzie pytają jaki mam czynnik chłodniczy bo tego nowego nie obsługują.

Wyczytałem że stary to R134a a nowy to HFO-1234yf.

Po czym i jak poznać co się ma w aucie? Naklejek żadnych nie namierzyłem.

Mieszać pewnie nie wolno.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz ten nowy, Ja jak nabijałem pusty układ po wymianie chłodnicy klimatyzacji to nabili mi już nowym tłumacząc, że stary trudno dostępny już itd. Nie wnikam na papierze było oznaczenie tego nowego już. Na serwisie ogarną czym dobić.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, czik3n napisał:

Pewnie masz ten nowy, Ja jak nabijałem pusty układ po wymianie chłodnicy klimatyzacji to nabili mi już nowym tłumacząc, że stary trudno dostępny już itd. Nie wnikam na papierze było oznaczenie tego nowego już. Na serwisie ogarną czym dobić.

 Nie zgodzę się ... na 1234YF są inne przyłącza ... więc zrobili Cię w balona jeśli miałeś wcześniej r134a

Edytowano przez kaczor25022
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co było wcześniej, układ był pusty. Nabili minęło 1.5 roku auto jeździ klimatyzacja jak chłodziła tak chłodzi dalej także nie dotykam się, trochę mnie to kosztowało ale mówi się trudno, chłodnice klimatyzacji też czasami mówią dość i na taką trafiłem. Teraz mam spokój i chłód w aucie, jak trzeba będzie dobić to pojadę do tych samych ludzi i pokażę im kwitek

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czik3n ile płaciłeś za 480 gram czynnika 1,5 roku temu?  Zmienili ze starego czynnika na nowy? To jakiś ewenement serwisowy :)  

Empire13 Twoje auto upuściło fabrykę ze starym typem czynnika, czyli z R134a i takim powinno zostać dobite. 

Każdy autoryzowany serwis Renault robi pełne przeglądy klimatyzacji. Jest to jeden z elementów przeglądu samochodu. Poszukaj plany przeglądu dla Twojego auta, przekonasz się.

Edytowano przez Lelupi
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
10 minut temu, babus napisał:

Oznaczenie czynnika powinno być na pokrywie akumulatora. W mojej  MIII z 2014 jest stary czynnik. 

W takim razie poszukam jeszcze raz pod maską.

 

 

 

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Empire13 Twoje auto upuściło fabrykę ze starym typem czynnika, czyli Rz134a i takim powinno zostać dobite. 

Każdy autoryzowany serwis Renault robi pełne przeglądy klimatyzacji. Jest to jeden z elementów przeglądu samochodu. Poszukaj plany przeglądu dla Twojego auta, przekonasz się.

Szkoda że nawet tego Pani z serwisu Renault nie wiedziała. Wbiła mój VIN a potem pytała się mnie jaki mam czynnik bo ona nie wie :D

Plan przeglądów a w zasadzie kartę przeglądów i gwarancji mam. Nic w niej nie widzę o klimie.

 

 

2 godziny temu, kaczor25022 napisał:

megane III ma r134a

Dzięki

Edytowano przez empire13
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak podjedziesz do serwisu klimy to ktoś wnika co masz ? podłączą węzę i jazda , jak końcówka nie pasuje to maja reduktory i po temacie nikt nie wnika w to co było , a płacisz za brak czynnika a nie za cały zbiornik , brakowało Ci 100 g , zabrali 500g do pełnego ubili 600g płacisz za wymiane i 100 g czynnika nie dajcie się doić , co 2 lata jeżdżąc dzień w dzień na auto place 80zł średnio znika 100 g na sezon przy szczelnej klimie jak ktoś Ci powie ze było pusto a klima chłodziła tylko nie tak agresywnie jak na nowym czynniku to zrobił ktoś tu kogoś w balonika.

wiekszość punktów usługowych nabija starym gazem , nie tym nowym co to wybucha jak w merceu na autostradzie a2 niedaleko lodzi.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Lelupi napisał:

Czik3n ile płaciłeś za 480 gram czynnika 1,5 roku temu? 

200zł, ozonowanie miałem za darmo u znajomego. Nabite z barwnikiem więc jeśli magicznie nie straci swoich właściwości po czasie to za rok jak będę dobijał każę sobie sprawdzić czy nie ma gdzieś wycieku.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.08.2020 o 20:49, babus napisał:

Oznaczenie czynnika powinno być na pokrywie akumulatora. W mojej  MIII z 2014 jest stary czynnik. 

I faktycznie tam było.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!