Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

 

Ostatnio w moim Megane III ph1, 2009r, 2.0 Tce (180KM) padł akumulator za sprawą lodówki turystycznej, która pracowała nawet gdy samochód był zamknięty. Koniec końców oryginalny akumulator (70Ah) z pierwszego montażu po 10 latach padł na amen i nawet prostownik go nie chciał naładować.

 

Kupiłem nowy akumulator (74Ah) o tych samych gabarytach i sprzedawca podczas montażu od razu sprawdził mi multimetrem na jałowych obrotach i włączonych światłach mijania ładowanie. Otóż stwierdził, że napięcie 13,30V jest za małe i żebym jechał do dobrego elektryka od marki Renault. Sam też sprawdzałem multimetrem i rzeczywiście jest 13,30V na jałowym. Jak samochód trochę pojeździ to jest nawet 13,40V, aczkolwiek urządzeniem do testu alternatorów wychodzi u mechanika komunikat przy 2500obr/min, że jest "BRAK ŁADOWANIA". A na jałowym wszystko OK.

 

Wyczytałem gdzieś tu na forum o tzw "inteligentnych alternatorach" w tych samochodach. Powiedzcie mi czy rzeczywiście mam szukać elektryka lub regenerować alternator? Czy po prostu w tych Renówkach tak już jest?

 

Pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marusiek91 napisał:

Kupiłem nowy akumulator (74 Ah) o tych samych gabarytach i sprzedawca podczas montażu od

razu sprawdził mi multimetrem na jałowych obrotach i włączonych światłach mijania ładowanie.

Otóż stwierdził, że napięcie 13,30 V jest za małe i żebym jechał do dobrego elektryka od marki Renault.

Masz auto z systemem ECM - czyli wyposażone w system start-stop;

W aucie z takim układem ;

   -   należy montować specjalny typ akumulatora ; AGM, EFB, taki jaki był oryginał,

  -    aby zachować pełną funkcjonalność i żywotność,

  -   nie można tych akumulatorów - zastępować zwykłym akumulatorem,

W wypadku systemu Start/Stop akumulator specjalny należy wymienić w warsztacie ,

     -  potrafiącym zarejestrować nowy akumulator w sterowniku pojazdu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@marusiek91
mam w aucie mały voltomierz elektroniczny podłączony bezpośrednio do akumulatora, pokazujący z dokładnością do 0,1 V (powiedzmy, że dokładność jest OK wg trzech multimetrów).
Podczas normalnej eksploatacji, podczas jazdy jest napięcie 13,5 - 13,6 V.
Jak akumulator trochę rozładowany (ale nie do cna), to napięcie po uruchomieniu silnika skacze do 14,6 V, a później (po paru kilometrach) spada do w/w wartości.
Moim zdaniem masz OK.
AHA - widziałem ze 2x w życiu, jak była fest zima i akumulator mocniej rozładowany, że napięcie przekraczało 15 V.

Edytowane przez mrarek
a tak se
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, marusiek91 napisał:

Czytałem gdzieś tu na forum o tzw "inteligentnych alternatorach" w tych samochodach. 

Czy miałeś czasami całkowite wyłączenie silnika stojąc w korku (ESM)?

Nie pasuje mi wyświetlany komunikat.

Inteligentne sterowanie alternatorem to jedno, a start-stop to drugie. Działa w innych zakresach napięcia i potrzebuje specjalny akumulator.

Dla zwykłego akumulatora podczas pracy silnika napięcie na jego zaciskach dla wartości 13,3 V jest za niskie. Pomiar w instalacji jest na minimum dla dużego obciążenia alternatora.

Tak jak pisze @mrarek w instalacji dla gorącego elektrolitu powinno być13,5-13,6V. Dla zimnego jest znacznie więcej.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, marusiek91 napisał:

Otóż stwierdził, że napięcie 13,30V jest za małe i żebym jechał do dobrego elektryka od marki Renault. Sam też sprawdzałem multimetrem i rzeczywiście jest 13,30V na jałowym. Jak samochód trochę pojeździ to jest nawet 13,40V,

Faktycznie mogło by być o 0,2-0,3 V większe, test alternatora i ładowania zrobisz za kilka dni po nocy chwilę po uruchomieniu silnika, jeżeli będzie w granicach 14,5 -14,7 V to nie ma co szukać dziury w całym. W tym roczniku masz najzwyklejszy akumulator, nic nie musisz wpisywać, nie było jeszcze jakiegoś systemu ECM ? czy ESM. Gdybyś miał coś takiego to po odłączeniu akumulatora na wyświetlaczu pojawiłby się komunikat czy założono nowy akumulator.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wypowiedzi. Rzeczywiście nie mam w aucie systemy Start-Stop. Silnik cały czas pracuje nawet w korku na ręcznym. Więc mówicie, że to napięcie 13.30V jest jak najbardziej odpowiednie biorąc pod uwagę ten inteligentny alternator? Mam sprawdzić napięcie po nocy?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, marusiek91 napisał:

. Więc mówicie, że to napięcie 13.30V jest jak najbardziej odpowiednie 

Jest trochę za niskie i musi być jakaś przyczyna, dlatego masz zaobserwować jakie jest przy starcie zimnego samochodu po chłodnej nocy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!