Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kaczor89

Megane II phII Alternator Stardax, wymiana regulatora napięcia na Valeo

Recommended Posts

Witam. W moim aucie siedzi zamiennik alternatora Valeo. Jest to Stardax STX100561, z tego co znalazłem w necie to jest to zamiennik np Valeo TG11C055 i Valeo TG11C060. Problem jest w regulatorze napięcia (wtyczka na 1 PIN) Nie przekazuje on obciążenia alternatora do UCH. Jakiś czas temu byłem na Clipie i gość wykrył błąd DF624 który to podobno spodowany jest tym, że ten regulator nie przekazuje do UCH informacji o obciążeniu alternatora (podobno wyczytał to w dokumentacji) I teraz zastanawiam się, czy mógłbym do tego alternatora włożyć regulator napięcia oryginał od Valeo pasujący właśnie do TG11C055 i TG11C060? I czy te obciążenie w ogóle ma jakieś duże znaczenie? Problemów z akumulatorem ani ładowaniem nie mam, ale może ma to wpływ na jakieś inne aspekty? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy będzie pasował do tego zamiennika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, żebym dał głowę pod topór to nie powiem. Jednak szanse oceniam na >90% To nie tyle zamiennik, co produkt regenerowany (niejako ojcem był oryginał)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok zamówiłem już regulator. A jak wygląda kwestia wymiany? Odłączam akumulator, odłączam czerwony przewód z alternatora, zdejmuję obudowę ochronną i co dalej? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony. Pasował jak tatusine w mamusine. Wymiana banalna po odkreceniu kabla od alternatora i zdjęciu obudowy do wykrecenia 3 śrubki. Muszę teraz podjechać na kompa sprawdzić czy błąd zniknął ale co do obrotów to jest lepiej, szybciej schodzi na 700 bez znaczenia czy klima włączona czy nie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można? można. Jak na kompie będzie dobrze, to cząstka radości będzie także moją hehe. Bardzo lubię jak użytkownicy sami naprawiają samochody (oczywiście w ramach możliwości) a nie jeżdżą po serwisach/stacjach ASO, wykłócają się, męczą siebie i innych.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tylko zastanawia mnie jedno, w tym nowym regulatorze są dwie blaszki, w starym w tym miejscu jest radiator, nie da się go zdjąć. Ale wydaje mi się, że gdyby w nowym miał być radiator zakładany na te blaszki, to by po prostu był założony przez Valeo, a nie kupujący miałby się martwić o przekładanie. Drugie foto z neta, nie jest to dokładnie mój stary regulator, ale widać na nim o jaki radiator mi chodzi

Screenshot_20200827_172601.jpg

Screenshot_20200827_172549.jpg

Edytowano przez Kaczor89
Dodane foto dla porównania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma absolutnie takiej możliwości, żeby radiator był przekładany. Widocznie tak ma być.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...