Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Cześć.
Chciałbym sobie zrobić diagnostykę, żeby wykryć ewentualne niedomagania zanim pojadę na stage1.
Z informacji w internecie wynika ze powinienem sprawdzić:
1. Przeplywomierz

2. Korekty paliwa

3. Doładowanie turbo

4. kąt zaplonu

5. temp w dolocie/IC

Do zgrywania logów uzywam Torque. korekta dl term paliwa wynosi 7 z tendencja malejąca podczas jazdy. Chyba ok ?
Doładowanie turbo w szczycie wynosi 0,8bara po przeliczeniu z psi. Czy to jest ok?
Temp w dolocie (intake air temp) 35 gdy na dworze 25, i ok 40 gdy 30+. Nie wiem czy to nie za wysoko?
Nie wiem jak interpretowac kat zaplonu? Timing advance - coś takiego mam zgrane.
I przeplywomierz jak sprawdzic?
Ewentualnie coś innego jeszcze ?

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Witam.

Zastanawiam się nad dobrym programem diagnostycznym do Icar Vgate obdII do Megane 2 1.6 2008 r zainstalowałem kilka programów że sklepu Play jedne się łączą inne nie i proszę o radę który jest jakiś najlepszy,bo jak nie ma to chyba trzeba Ddt2000 czy coś takiego zakupić,wiem że najlepszym rozwiązaniem jest CLIP ale cena.pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 7 miesięcy temu...

Czy ktoś z tu obecnych mógłby wytłumaczyć jakie wartości katu wyprzedzenia zapłonu są poprawne i jak wygląda zjawisko cofania zapłonu. Potrafię zapisać sobie w excelu logi, tam jest taka pozycja time advancing, chciałbym wiedzieć czy wszystko ok. 

Ktoś pomoże ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Kąt wyprzedzenia zapłonu jest uzależniony od obciążenia silnika. Przy bucie dochodzi do 42. Przy hamowaniu silnikiem spada w okolicę 0. Przy normalnej jeździe w ok. 90 po równej nawierzchni mieści się w granicach 8-15. Wystarczy wzniesienie i rośnie do 30 stopni. Wszystko uzależnia dopasowanie skrzynią biegów do prędkości. Praktycznie jest to analogiczne ze spalaniem chwilowym odczytywanym na wyświetlaczu - to tak w największym skrócie, bo do tego dochodzi obciążenie alternatorem i sprężarką klimy.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w takim razie rozmawiamy o czymś innym, mam zlogowany taki parametr : Timing Advance(°)image.thumb.png.36c74199a2efa8343866afa121666fde.png
przyjmuje wartosci (w przypadku jednego konkretnego loga) od 48 do -18, spada przy obciazeniu, poniżej wykres zależności
 

chcialbym to zrozumiec i móc zinterpretować, i ocenic czy to dobrze czy zle :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o tym samym. 

Powyżej opisałem pracę sterownika dla silników wolnossących. Nie zwróciłem uwagi, że Ty masz turbodoładowany. Tu jest wszystko bardziej skąplikowane, bo podstawą do całości jest pomiar masy powietrza. Jeśli cokolwiech chcesz analizować, to warto to zrobić programem dedykowanym do Renault. Z ogólnie dostępnych ogarniesz to pyclipem za pomocą Elm.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja go używam sporadycznie do szybkiego podglądu parametrów. Na forum RLKP jest dokładny opis jego funkcjonalności.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!